2022-12-19, 08:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det finns inga regler direkt.

Alla länder har intressen. Vissa länder har en intressesfär, och är mäktiga nog att kräva att inte få den kränkt. USA, som ett exempel, har makt att inte tillåta kinesiska vapen i Mexiko. Trots att Mexiko får ”gå med i vilken allians de vill”.
Ryssland har fått sin intressesfär kränkt gång, på gång, på gång. Och Ukraina blev droppen.

Vad härligt, då jag är beväpnad till tänderna så kan jag ha en intressesfär i mitt grannskap, bara att kila in och våldta grannfrun direkt! Nä du, så enkelt är det inte. Det finns både nationella och internationella regler samt överstatliga såsom FN.
Citera
2022-12-19, 08:29
Medlem
qwerty-66s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02 to 19.12 were approximately:

personnel / about 98,800 (+520) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2988 (+1) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 5969 (+6) units,
artillery systems – 1953 (+5) units,
RSZV / MLRS – 410 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 212 (+1) units,
aircraft – 281 (+0) units,
helicopters – 264 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 1657 (+8),
cruise missiles ‒ 653 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 4592 (+13) units,
special equipment ‒ 175 (+1).

Data are being updated

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!
Citera
2022-12-19, 08:30
Medlem
Nya ryzka krigsbrott!

Flyglarmet har ljudit i Kiev under morgonen.

Enligt borgmästare Vitalij Klitjko har flera explosioner hörts i huvudstaden.

Minst 15 iranska drönare har skjutits ner av det ukrainska försvaret.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7rGpR/nya-dronarattacker-mot-kiev-under-morgonen

Finns det ingen gräns för dessa ryzka svinerier och krigsbrott?
Ca 20 drönare rätt i en storstad i Europa!
Igen och igen och igen...
Citera
2022-12-19, 08:34
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Nya ryzka krigsbrott!

Flyglarmet har ljudit i Kiev under morgonen.

Enligt borgmästare Vitalij Klitjko har flera explosioner hörts i huvudstaden.

Minst 15 iranska drönare har skjutits ner av det ukrainska försvaret.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7rGpR/nya-dronarattacker-mot-kiev-under-morgonen

Finns det ingen gräns för dessa ryzka svinerier och krigsbrott?
Ca 20 drönare rätt i en storstad i Europa!
Igen och igen och igen...
Ja vidrigt!

Dags att klämma åt Iran nu!

Även dags att skicka drönare mot Moskvas elförsörjning ?
Citera
2022-12-19, 08:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det finns inga regler direkt.

Alla länder har intressen. Vissa länder har en intressesfär, och är mäktiga nog att kräva att inte få den kränkt. USA, som ett exempel, har makt att inte tillåta kinesiska vapen i Mexiko. Trots att Mexiko får ”gå med i vilken allians de vill”.

Ryssland har fått sin intressesfär kränkt gång, på gång, på gång. Och Ukraina blev droppen.

Ni ryzzar är ett märkligt folk som trodde ni kunde marschera in i Ukraina o assimilera befolkningen.

Här är lite bilder på era "ryzka" hjältar som vunnit första pris i "Darwin award"

https://russoldat.info/category/poteri-rf/tela/neopoznannye-tela/
Citera
2022-12-19, 08:37
Medlem
nidhoogens avatar
Orkestern omringar Bakhmut och skär av förnödenheter.

https://t.me/Slavyangrad/25458

Wagner PMC units continue to push through enemy positions south of Artemovsk with the obvious intention of eventually reaching the village of Ivanivske and cutting off the main supply lines of the enemy grouping in Artemovsk.

In this connection, the battles south of the city, in the area of Opytny and Kleshcheyevka, are of particular importance.

Fierce fighting for Opytnoye has been going on for the second week, and so far, the enemy has not been driven out of the village, although most of the village is under our control.

The offensive on Kleshcheyevka began a little later. A few days ago, groups of "musicians" knocked out the enemy from their positions to the south of the village, capturing several important strongholds. Yesterday the Wagners succeeded in breaking through to the Kleshcheevka railway station, and in doing so, they managed to get hold of the residential area of the village from the northeastern direction.

Thus the enemy is seized in pincers, but realizing the importance of Kleshcheevka, they desperately continue to hold their ground and even try to counterattack, but without success - the Wagners very rarely give up what they have already taken.

F.d fångar med 3 månaders träning vs några av Ukrainas "bästa" och man får stryk.. not a good look.
Citera
2022-12-19, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
The total combat losses of the enemy from 24.02 to 19.12 were approximately:

personnel / about 98,800 (+520) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2988 (+1) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 5969 (+6) units,
artillery systems – 1953 (+5) units,
RSZV / MLRS – 410 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 212 (+1) units,
aircraft – 281 (+0) units,
helicopters – 264 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 1657 (+8),
cruise missiles ‒ 653 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 4592 (+13) units,
special equipment ‒ 175 (+1).

Data are being updated

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!

100.000 soldater och några tusen tanks/stridsfordon plus annat för vadå? Att få leka härförare...
Citera
2022-12-19, 08:38
Moderator
-Info-s avatar
Så här fick ryssarna fångarna från Mariupol att säga precis det som ryssarna ville:

Citat:
Viktoria Obidinia togs som krigsfånge under striderna i Mariupol och tvingades ställa upp i rysk propaganda-tv.
– Det började med misshandel. Sen sa de åt mig att sminka mig och fixa till mig. När jag inte sa det de ville att jag skulle säga slog de mig på revbenen och fortsatte att filma det de ville ha, berättar hon.
Citat:
Själv fördes hon till en polisstation där hon förhördes och utsattes för tortyr.
– De slog mig på huvudet, tog stryptag, slog mig på revbenen och på benen. Överallt utom i ansiktet, så att det inte skulle synas.
Hon tvingades också ställa upp på en intervju för en rysk propagandakanal och säga att hon behandlats väl.
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/viktoria-togs-som-krigsfange

Finns det någon här som trodde att de ukrainska krigsfångarna talade av egen fri vilja?
Citera
2022-12-19, 08:38
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag kan vara ärlig med att säga att jag inte gillar zelensky. Han är en tjuv och psykopat som skickar unga ukrainska män till en säker död.

Är man pro Ryssland för det ?

Ps: jag gillar inte gangstern Putin heller.

Blev det lite lugnare i underlivet nu ?

När ska ni ryzzar avrätta "gangstern" Putin?

Förutsatt att ni inte gillar " gangstern" Putin då förstås...
Citera
2022-12-19, 08:40
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Håller med dig. I och för sig finns risken att minoriteter behandlas illa, men även där finns definitivt andra lösningar än att den klumpiga ryska armén ska lösa problemet. Vi har dock lärt oss av Ukraina att risken finns att USA tar majoritetens perspektiv, och att omvärlden/FN är (ur ryssarnas synvinkel) partiska.

Men det är ett skäl till varför NATO är anledningen till rysk invasion.
Fast varför är det Rysslands sak att lägga sig i hur länder behandlar minoriteter? Nu försvarar jag inte om man behandlar dem dåligt, MEN det är ändå landets egna problem att ta tag i. Det är liksom inte Finlands problem om vi skulle få för oss att diskriminera sverigefinnar, mer än att de så klart ska få ha rätten att prata om det i talarstolen och försöka lösa det genom diplomati.
Citera
2022-12-19, 08:41
Medlem
nidhoogens avatar
Som jag sa igår, vedergällningen för Ukrainas terrorbombningar i Donetsk skulle komma snabbt och brutal.

https://t.me/Slavyangrad/25493?single

🔥🔥The Geran-2 Kamikaze drones are still in the air. Attacks on targets in Kyiv continue to be delivered 💥.. Multiple explosions are reported in the city.

https://t.me/Slavyangrad/25499?single

🔥More videos from Ukraine's capital, Kyiv

Residents have been asked to keep their phones and power banks charged. Earlier, multiple explosions were reported in the city.
The regional authorities have claimed that nine Geran-2 drones were shot down over Kyiv 🤭

https://t.me/Slavyangrad/25504

Local authorities have confirmed the Russian attacks on Ukrainian targets in Kyiv.

Kyiv mayor Vitaliy Klitschko has confirmed the arrivals in Solomenskyy and Shevchenkivskyy districts—that is where CHPP-3 (combined heat and power plant) is located.

Now, as should be recalled, the right bank of the Ukrainian capital has no electricity after the operation of Geran-2(Shahed-136). Earlier, several explosions were reported on the right bank of Kyiv and smoke from an infrastructure facility was visible from all parts of the city. Explosions were also reported in the Dnepropetrovsk and Cherkasy regions.

❗️Emergency blackouts have been introduced in Kyiv, Ukraine's DTEK reports.
Citera
2022-12-19, 08:42
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
100.000 soldater och några tusen tanks/stridsfordon plus annat för vadå? Att få leka härförare...

O vilken strategisk mästare den där Putin är haha

Fast i ett skyttegravskrig som under ww1.. Knappt några stridsvagnar eller nån annan mobilitet nu.

Fronten svänger nån 100 meter hit eller dit trots massiva infanterianfall.

Ryzzen har kopierat Tysklands ww1 taktik med "stormtrupper"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in