Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbeluring
Jag har länge förutspått att ”home invasions” i de välbärgade områdena kommer bli det nya.
Jag har alltid undrat varför dem inte gör det oftare. Kan ju tvinga till sig förmögenheter av dem rika föra över med kryptovalutor och tysta dem med hot.

Varför dem ofta verkar välja just strandvägen mitt i stan fattar jag dock inte. Tordes ju vara enklare att utföra i nåt villaområde i saltis eller djursholm och lättare att fly.

Jag har också funderat på det. Sommar- och vinterstugor som ligger glest. Bilparken utanför säger en del om ägarenas ekonomi och polis finns långt bort.
Citera
2022-12-18, 21:53
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Den rabiata antirasisten Jan Guillou bor väl i krokarna och kanske hoppas på hembesök själv..
Citera
2022-12-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Hittar bara en gammal gubbe som håller på att dö på Strandvägen 49 som har en schysst inkomst.

Alla andra som är med på Ratsit med adressen Strandvägen 49 borde nästan ligga på en parkbänk med tanke på deras låga inkomster från arbete / pension eller kapital.

Sedan när hittar man Sveriges mest förmögna genom att kontrollera lönen?

Läs vilka som bor där. Har man lite koll så förstår man.
Citera
2022-12-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Alla andra som är med på Ratsit med adressen Strandvägen 49 borde nästan ligga på en parkbänk med tanke på deras låga inkomster från arbete / pension eller kapital.
Fundera ett varv till.
Citera
2022-12-18, 22:05
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Den rabiata antirasisten Jan Guillou bor väl i krokarna och kanske hoppas på hembesök själv..

Det hade varit något för den hycklande gamla gåsleverkomunisten att bita i 😀
Han bor några gator bort. På Banérgatan.
Citera
2022-12-18, 22:11
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Sedan när hittar man Sveriges mest förmögna genom att kontrollera lönen?

Läs vilka som bor där. Har man lite koll så förstår man.
Jag har ingen koll alls över vad du menar, så du får gärna förtydliga. Eller ska vi börja tala i gåtor till varandra? Ut med det ifall du vet någonting.
Citera
2022-12-18, 22:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Maskerade personer tvingade sig under söndagskvällen in i en bostad på Östermalm i Stockholm med hjälp av pistolliknande föremål, uppger polisen. Väl inne i bostaden tvingades de boende under hot lämna ifrån sig sina tillhörigheter”
https://www.dn.se/sverige/hogt-varde...-pa-ostermalm/
Citera
2022-12-18, 22:13
Medlem
Om det är M Schörling och fru som blivit rånade är det ironiskt att han tjänat många miljarder genom ägande i Securitas😊.
Citera
2022-12-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbeluring
Jag har länge förutspått att ”home invasions” i de välbärgade områdena kommer bli det nya.
Jag har alltid undrat varför dem inte gör det oftare. Kan ju tvinga till sig förmögenheter av dem rika föra över med kryptovalutor och tysta dem med hot.

Varför dem ofta verkar välja just strandvägen mitt i stan fattar jag dock inte. Tordes ju vara enklare att utföra i nåt villaområde i saltis eller djursholm och lättare att fly.

Hur många vägar anser du det finns från Saltsjöbaden?

Var det du som kom på den geniala iden att rån en person på Porschen vid Grisslinge, Värmdö kommun, och sedan åka till Stockholm?
Citera
2022-12-18, 22:16
Medlem
Jag har hört att det plockats upp folk runt om i Stockholm. Det får mig att tro att polisen känt till att något skulle hända. Är det ett nytt rån lika utstuderat som DHL-rånet av HS-ligan?
Citera
2022-12-18, 22:19
Medlem
Kan ju vara vem som helst där egentligen, mkt pengar och adliga namn på adressen med antagligen fina samlingar. Schörl*ng som nämnts men även ex. Theod*r Dalens*n är en kandidat, "svensk riskkapitalinvesterare, entreprenör och konstsamlare"... synd att det inte var Guillou eller Anne Ramberg de gav sig på.
Citera
2022-12-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Jag har ingen koll alls över vad du menar, så du får gärna förtydliga. Eller ska vi börja tala i gåtor till varandra? Ut med det ifall du vet någonting.

Klart du fattar att många som bor där inte nödvändigtvis har en hög lön utan lever på annat kapital
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in