2022-12-18, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oeleblo
Dumpen har missat att helt maska regplåten på bilen på senaste gäddan, syns om man går frame by frame, reggad på ett ftg i Skogås.

Reggskyltsrebus

Första delen av regskylten:
Första bokstaven, samma förnamn som Treutiger från Tv
Bokstav 2+3 samma initialer som författaren till boken
"Varför försvinner våra kronjuveler?"

Andra delen av regskylten:
Siffra 1+2 = Samma siffror som seriösa insamlingskonton
Sista bokstaven i regplåten: första bokstaven i alfabetet.

Fabrikat
Tesla
Modell
Model S
Fordonsår / Modellår
2013 / 2013
Världsklass, ännu en namngiven gädda i nätet
Citera
2022-12-18, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkylen
Nånting säger mej att senaste Tesla-gäddan inte bara groomar barn. Om han tjänar så bra som han påstår och har flera konkurser för inte så länge sen så är det nog en hel del svarta pengar han drar in.
Hemsidan för företaget han sa sej äga utan att vara med i styrelsen på försvann nästan direkt när han blev outad på dumpen.
P*lo b*gg AB punkt com
2 dagar till födelsedag dessutom. Grattis i dubbel bemärkelse
Citera
2022-12-18, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oeleblo
Andra delen av regskylten: Siffra 1+2 = Samma siffror som seriösa insamlingskonton. Sista bokstaven i regplåten: första bokstaven i alfabetet.
"Så här ser de nya skyltarna ut, som kommer under 2019. Bokstaven på slutet ger 39 miljoner möjliga kombinationer."

Vad som framkommer på Dumpen är per definition offentligt material. Både vad gäller företag, bilnummer och allt annat.

Bilnumret POA i slutet.
Citera
2022-12-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det finns inget bättre sätt att varna på och att få tidigare offer att träda fram än att visa vem man pratar om.
För att ditt ex granne ska kunna skydda sina barn från ditt ex så måste dom veta vem han är och vad han gjort.
Så enkelt är det.
Om din barn mår dåligt och blir mobbade så ligger det på ditt ansvar att byta ort. Flytta dit ingen känner dom.
Man kan inte offra fler barn för att du och dina barn ska få ha en orubbad tillvaro.
Jag undrar också hur många ska ni ljuga för. Hur länge ska det smygas.
Människor runt dina barn lär ju får reda på vad det handlar om. Om du inte lär dom att smyga och ljuga och skydda gäddan vill säga.
Hur du än vänder och vrider på det så gynnas INGA barn av det smusslas med vem gäddan är och vad han gjort.

Jag tycker att någon av de som verkligen värnar om gäddans familj kan starta en grupp för att stötta dem och hjälpa dem ekonomiskt så de kan flytta. De låter ju verkligen som det är en hel del som säger sig värna om dem. Så de kan nog göra en god insats. Så jag hejar på dem!
Citera
2022-12-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrjoh242
Världsklass, ännu en namngiven gädda i nätet
Verkar inte finnas barn hemma (han är 51) men det finns både instagram och Linkedin.
Citera
2022-12-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macro456
Personligen tycker jag att förövaren i dessa fall ska berätta för sina barn att han gjort något oförlåtligt och att hans egna barn aldrig nånsin får ta sin pappa i försvar.

Men det är ju jag det.

Ja just så! Gäddan borde ta ansvar för sina barn kring detta. Han har gjort något oförlåtligt och det bör han säga till sina barn. Och som du säger, aldrig försvara honom på något sätt.
Citera
2022-12-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag tycker att någon av de som verkligen värnar om gäddans familj kan starta en grupp för att stötta dem och hjälpa dem ekonomiskt så de kan flytta. De låter ju verkligen som det är en hel del som säger sig värna om dem. Så de kan nog göra en god insats. Så jag hejar på dem!
Bra idé. Bäst att se till att kvinnorna haft laglig bodelning innan några bidrag som kan komma att tillfalla boet ges.
Citera
2022-12-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Så du är med andra ord okej med att ett oskyldighet barn lider för något en vuxen har gjort?

Det var väldigt ärligt av dig.

Jag håller själv inte med, utan anser att uthängingar där det finns minderåriga barn med i bilden bör försöka undvikas, eller åtminstone avpubliceras efteråt.

I övrigt: Häng ut helt fritt.
Nej aldrig och alla förövare borde straffas mycket hårdare om de har barn som dessutom blir sekundära (och de och/eller deras vänner kan redan vara eller innan avslöjandet vara potentiella primära) offer för honom. Skadestånd till familjen borde införas.
Citera
2022-12-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Du vet att det handlar om unga och barn som får dras med ett stort lidande och stigma.
Varför i helvete kan man inte sätta in pedofilen dör han hör hemma utan att barnen skall behöva löpa gatlopp?

......nä då blev ju inte pöbeln nöjd och ingen swish till pundarna.

Den här tråden tar verkligen fram den sämsta sidan av människorna på båda sidor.
Personerna och deras chattar, retorik, bilder, måste hängas ut så att andra dels kan komma fram, dels varnas. Vad pedofilen gör mot sina barn, indirekt och ofta även direkt, det borde räknas med i straffet och skadestånd till dem vara obligatorisk, även som sekundära offer.
Citera
2022-12-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Nej den bron är ju rätt bränd, tilliten är ju borta och det är fullkomligt vidrigt.
Du behöver bli bättre behandlad, dina barn med. Ni borde få skadestånd av honom för vad han satt er i, men nu slipper ni bli bedragna mer. Jag önskar dig all välgång.
Citera
2022-12-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leif60
För att vara dömd pedofil krävs dels dom men även en av läkare konstaterad psykiatrisk diagnos.
Fy vilken vidrig dubbelmoral du har i övrigt. Du som kvinna har ju för sjutton ansvar att inte bli tillsammans med en pedofil eller en i övrigt dålig man.
Kvinnor har ansvar att inte skaffa barn och familjer med pedofiler. Inget berättigar sådana som dig att slippa undan ansvar.
Dömd för övergrepp mot barn, du vet vad som avses.
Citera
2022-12-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Bra idé. Bäst att se till att kvinnorna haft laglig bodelning innan några bidrag som kan komma att tillfalla boet ges.

Helt klart måste man göra så. Det ska inte delas med gäddan haha. Jag hoppas att någon tar tag i det här. Det är ju en jätteviktig sak att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in