2022-12-18, 20:01
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Beundransvärt att du orkar. Intressant också hur en del i tråden faktiskt försöker skuldbelägga dig.

Klart att din gubbe har det största ansvaret för hur ni har det nu, men att som en del här i tråden frånsäga Dumpen allt ansvar från svårigheter ni anhöriga hamnar i (mobbning av dina barn som du nämner) är ju dumstridigt, de bär ansvar för att ha hängt ut honom.
Ja detta är en del av min bearbetning, lite udda möjligen, även om jag får skit så får jag också stöd, diskussion och ja det hjälper lite.

Absolut, hade inte han gjort det han gjort så hade vi ju inte stått i denna sits men som du skriver så har dumpen också ett ansvar. Galet att säga att dumpen inte har ansvar i detta.
Citera
2022-12-18, 20:02
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Skulle aldrig förlåta en partner, aldrig.
Nej den bron är ju rätt bränd, tilliten är ju borta och det är fullkomligt vidrigt.
Citera
2022-12-18, 20:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Förstår att du som anhörig har fått det jobbigt, men tänk så många gäddor som inte vågar ta kontakt med barn för att den här sajten finns. Vi som inte har någon anhörig som är en gädda tycker att det är bra att en sån här sajt finns, eftersom det uppenbarligen finns hur många som helst som letar efter barn och våldta.
Finns inte så många "äkta" självklart hittar de inte alla, men Dumpen måste manipulera hjärntvätta en hel del för att få upp sitt omfattande material på upp till ca. två i veckan. Ungefär som skjutningarna som inte te längre intresserar folk.
Citera
2022-12-18, 20:03
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Tror du verkligen att mobbing är det värsta som dina barn råkat ut för, när deras pappa är pedofil ? Tänk ett varv till.
Vad är det värsta då?
Citera
2022-12-18, 20:04
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jävligt luddigt rykte: någon säger sig ha hört att något hänt någons fru.

???

Ta det med en nypa salt.

Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Förstår hur du tänker, men tvivlar på att gäddorna slutar vilket är bevisat eftersom det dyker upp nya. Dom gör som alla andra brottslingar, blir försiktigare, vidtar mer åtgärder.
Vi vet ju inte hur många som slutar, om det då bara skulle vara 1 som slutar så är hela sidan värt det.
Men personligen så tror jag det är väldigt många som slutar upp med det.

Ett exempel som jag råkade ut för, det var en typ av scam, jag fick brev hem att jag köpt olagliga saker på darknet, om jag inte betalde in en summa pengar så skulle min familj, arbetsgivare och grannar få reda på vad jag håller på med.
Jag handlade inte igen förens jag fick reda på att det var en scam.
Så jag tror nästan med säkerhet att det här håller borta många, det är bara dom värsta, dom farligaste som fortsätter.
Citera
2022-12-18, 20:07
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Dito.
Du pratar om dig och dina barn och vill inte se perspektivet från offrens sida och hur viktig det är att förhindra nya offer.
Du kan liksom bara få det på ett sätt.
Endera varnar man andra för gäddan eller också gör man inte det.
Jag pratar inte bara om mig och mina barn utan om alla anhöriga då jag vet att vissa anhöriga hamnat i väldigt dåliga sitsar för nåt dom inte råder över själva. Självklart lider jag med dom som blir utsatta men 2 fel blir inte 1 rätt. Polisen och andra myndigheter hänger inte ut folk hur som helst och spec inte folk som inte är dömda men det borde ju du ha koll på
Citera
2022-12-18, 20:08
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Finns inte så många "äkta" självklart hittar de inte alla, men Dumpen måste manipulera hjärntvätta en hel del för att få upp sitt omfattande material på upp till ca. två i veckan. Ungefär som skjutningarna som inte te längre intresserar folk.
Dom dumparna jag läst så är det knappast dumpen som manipulerar eller hjärntvättar, gäddorna går ju till attack direkt. Det är gäddorna som kontaktar barnen inte tvärtom.
Citera
2022-12-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ja detta är en del av min bearbetning, lite udda möjligen, även om jag får skit så får jag också stöd, diskussion och ja det hjälper lite.

Absolut, hade inte han gjort det han gjort så hade vi ju inte stått i denna sits men som du skriver så har dumpen också ett ansvar. Galet att säga att dumpen inte har ansvar i detta.

All bearbetar på sitt sätt och det finns inget rätt eller. Jag personligen tycker inte det är udda att du bearbetar genom att diskutera i denna tråden, det ger dig snarare en möjlighet att få sagt det du vill ur ditt perspektiv som anhörig.

Du om någon har förstahands information om hur det de facto är att vara en anhörig till en uthängd person och som det låter när du beskriver det är det inte guld och gröna skogar utan du blir lite "guilty by association" även om du inte har ett smack med hans beteende att göra.
Citera
2022-12-18, 20:12
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Vi vet ju inte hur många som slutar, om det då bara skulle vara 1 som slutar så är hela sidan värt det.
Men personligen så tror jag det är väldigt många som slutar upp med det.

Ett exempel som jag råkade ut för, det var en typ av scam, jag fick brev hem att jag köpt olagliga saker på darknet, om jag inte betalde in en summa pengar så skulle min familj, arbetsgivare och grannar få reda på vad jag håller på med.
Jag handlade inte igen förens jag fick reda på att det var en scam.
Så jag tror nästan med säkerhet att det här håller borta många, det är bara dom värsta, dom farligaste som fortsätter.
Nä så är det ju. Men tyvärr tror jag bara dom väljer andra vägar, men det är ju bara vad jag tror, får hoppas att vissa slutar. Det är ju en störning och det går ju inte över tyvärr
Citera
2022-12-18, 20:16
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
All bearbetar på sitt sätt och det finns inget rätt eller. Jag personligen tycker inte det är udda att du bearbetar genom att diskutera i denna tråden, det ger dig snarare en möjlighet att få sagt det du vill ur ditt perspektiv som anhörig.

Du om någon har förstahands information om hur det de facto är att vara en anhörig till en uthängd person och som det låter när du beskriver det är det inte guld och gröna skogar utan du blir lite "guilty by association" även om du inte har ett smack med hans beteende att göra.
Så är det ju. Vissa har ju anklagat mig för att jag inte satt stopp för detta att jag måste sett detta beteende, men hade jag anat, misstänkt detta så, ja vi låter det vara oskrivet.
Citera
2022-12-18, 20:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Dom dumparna jag läst så är det knappast dumpen som manipulerar eller hjärntvättar, gäddorna går ju till attack direkt. Det är gäddorna som kontaktar barnen inte tvärtom.
Omöjligt att läsa alla dumpar, så många och ingen trevlig läsning. Av de jag läst uppfattar jag manipulering i två av tre. Dvs att barnet är väldigt kåt på äldre och väldigt sugen, viket förmodligen är ovanligt i verkliga livet.
Citera
2022-12-18, 20:18
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jag pratar inte bara om mig och mina barn utan om alla anhöriga då jag vet att vissa anhöriga hamnat i väldigt dåliga sitsar för nåt dom inte råder över själva. Självklart lider jag med dom som blir utsatta men 2 fel blir inte 1 rätt. Polisen och andra myndigheter hänger inte ut folk hur som helst och spec inte folk som inte är dömda men det borde ju du ha koll på
2 fel blir inte 1 rätt.
Nej alltså är det vettiga att hänga ut gäddorna och varna för dom så att det inte blir fler offer.
Nej polisen och soc skyddar gäddorna.
Lagen kräver att dom gör det.
Förhoppningsvis ändras den som man kan upprätta offentliga register över gäddorna så att folk kan skydda sina barn från dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in