2022-12-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Nej faktiskt inte, Förstår faktiskt inte varför det måste bli mer lidande än vad som redan är.

Beundransvärt att du orkar. Intressant också hur en del i tråden faktiskt försöker skuldbelägga dig.

Klart att din gubbe har det största ansvaret för hur ni har det nu, men att som en del här i tråden frånsäga Dumpen allt ansvar från svårigheter ni anhöriga hamnar i (mobbning av dina barn som du nämner) är ju dumstridigt, de bär ansvar för att ha hängt ut honom.
Citera
2022-12-18, 19:39
Medlem
Citat:
Han har sagt att han gjort nåt oacceptabelt. Hur barnen tagit det är inget jag kommer gå in på.
Skulle aldrig förlåta en partner, aldrig.
Citera
2022-12-18, 19:44
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Så du tycker det är ok att barnen blir mobbade i skolan för det en gädda gjort? Det finns anhöriga som blivit utsatta för skadegörelse, är det rätt? Det handlar inte om att skona anhöriga för att det är jobbigt utan för att inte bli utsatta.
Tror du verkligen att mobbing är det värsta som dina barn råkat ut för, när deras pappa är pedofil ? Tänk ett varv till.
Citera
2022-12-18, 19:44
Medlem
Trots alla försök att sänka Dumpen fortsätter dom att leverera pedofiler.

Teslagäddan (Napp #175)
https://dumpen.se/2022/12/18/teslagaddan-napp-176-stockholm/
Citera
2022-12-18, 19:45
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
För dig menar du då.
För får gäddan fortsätta härja ostört så blir det ju mer lidande för andra.
Sannolikt för ganska många andra dessutom.
Nej det va inte så jag mena. Du vägrar ju se det ur flera vinklar. Sluta va så trångsynt.
Citera
2022-12-18, 19:46
Medlem
Macro456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Skulle aldrig förlåta en partner, aldrig.
Jag fick mail till mitt jobb en gång att en av medlemmarna i vårat husband var en dömd pedofil.
Det var sånt svek vi alla på arbetsplatsen upplevde.
Jag valde att aldrig träffa honom igen.

Skulle inte heller träffa en släkting som gått på barn. Aldrig. Nånsin.
Citera
2022-12-18, 19:50
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Förstår att du som anhörig har fått det jobbigt, men tänk så många gäddor som inte vågar ta kontakt med barn för att den här sajten finns. Vi som inte har någon anhörig som är en gädda tycker att det är bra att en sån här sajt finns, eftersom det uppenbarligen finns hur många som helst som letar efter barn och våldta.
Förstår hur du tänker, men tvivlar på att gäddorna slutar vilket är bevisat eftersom det dyker upp nya. Dom gör som alla andra brottslingar, blir försiktigare, vidtar mer åtgärder.
Citera
2022-12-18, 19:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nej det va inte så jag mena. Du vägrar ju se det ur flera vinklar. Sluta va så trångsynt.
Dito.
Du pratar om dig och dina barn och vill inte se perspektivet från offrens sida och hur viktig det är att förhindra nya offer.
Du kan liksom bara få det på ett sätt.
Endera varnar man andra för gäddan eller också gör man inte det.
Senast redigerad av silopsilop 2022-12-18 kl. 19:54.
Citera
2022-12-18, 19:53
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Sant, fyfan vilken mardröm. Okej, jag uppskattar ditt bidrag (och väljer att tro att du är genuin) även om anledningen till att du är här är tragisk. Jag stöttar ändå Dumpens verksamhet eftersom jag ser den som mer effektiv än att inte göra något åt det här och ett bra sätt att få uppmärksamhet för att ändra lagstiftningen
Innan detta visste jag inte ens om dumpen. Jag förstår absolut hur du tänker och hade säkert resonerat likadant om jag inte varit anhörig.
Citera
2022-12-18, 19:55
Medlem
silopsilops avatar
Bra artikel i GP
Dumpen visar att det går att förhindra barnövergrepp
https://www.gp.se/ledare/dumpen-visar-att-det-g%C3%A5r-att-f%C3%B6rhindra-barn%C3%B6vergrepp-1.88082630
Citera
2022-12-18, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det är ett mycket stort mörkertal när det gäller gäddornas offer.
Fundera på det istället.

Nej dem säger att det är första gången.
Citera
2022-12-18, 20:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Nej dem säger att det är första gången.
Sådana där korkade kommentarer visar på hur naiva och villiga människor kan vara att bli lurade.
Det är alltså bara ytterligare ett bevis på hur väl Dumpen behövs och hur viktigt det är att identifiera och informera om gäddorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in