2022-12-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Då är det bara mig och mina barn hon har nåt extra emot .. jag försökte skriva inlägg på deras sida förut men det togs inte med och det är ju inte hela världen men hade skrivit lite känsliga uppgifter för att folk skulle förstå allvaret med att inte integrera med anhöriga det skärmdumpades och skickades vidare till den berörda, plus att hon kontaktade andra föräldern till ena barnet utan att ha insikt i situationen och socialtjänstens arbete, då det är komplicerat, skärmdumpar saker jag skriver och vidarebefordrar till andra föräldern osv och jag tycker det är fel, det är inte jag som gjort fel eller skyddar nån som gjort fel.
Vet andra anhöriga som är rädda att yttra nåt negativt om dumpen då dom är rädda för konsekvenserna från dumpen och så ska det inte va.

Sen absolut syftet i sig är bra, det behövs betydligt strängare straff osv för såna här handlingar. Det är vidrigt med folk som utnyttjar och våldtar barn. Dom har sagt ifrån sig sina rättigheter som människa när dom ger sig på barn.
När jag läser vad du skriver här så tänker jag att det naturligtvis finns mycket komplexa saker som spelar in i det här, som kanske tidigare utsatthet för ett av dina barn? Synd att du inte upplever att Sara visat hänsyn i det här och det kanske de (inte bara Sara som är Dumpen väl?) gjort. Men på sin sida betonar de ofta mycket tydligt att utomstående absolut inte ska ta kontakt med anhöriga och visa hänsyn där. Jag kan inte förstå hur du orkar skriva och läsa här, med bland andra uttalade pedofiler i flödet, jag skulle inte fixa det om mina barn utsatts. Men alla är vi olika och jag har inga barn så det är bara hypotetiskt. Däremot har jag närstående som utsatts och det räcker för att jag ska förstå hur viktigt deras arbete är. Jag önskar dock att det kunde utföras av rättsapparaten istället.
Citera
2022-12-18, 15:30
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
När jag läser vad du skriver här så tänker jag att det naturligtvis finns mycket komplexa saker som spelar in i det här, som kanske tidigare utsatthet för ett av dina barn? Synd att du inte upplever att Sara visat hänsyn i det här och det kanske de (inte bara Sara som är Dumpen väl?) gjort. Men på sin sida betonar de ofta mycket tydligt att utomstående absolut inte ska ta kontakt med anhöriga och visa hänsyn där. Jag kan inte förstå hur du orkar skriva och läsa här, med bland andra uttalade pedofiler i flödet, jag skulle inte fixa det om mina barn utsatts. Men alla är vi olika och jag har inga barn så det är bara hypotetiskt. Däremot har jag närstående som utsatts och det räcker för att jag ska förstå hur viktigt deras arbete är. Jag önskar dock att det kunde utföras av rättsapparaten istället.

Det va inte bara det jag tänkte på. Det finns anledningar till olika familjekonstellationer vilket bör ta hänsyn till, som även dumpen bör ta hänsyn till.
För mig har det varit och är ett sätt att försöka förstå och bearbeta, samt även psykolog.
Citera
2022-12-18, 15:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Du får breda ditt synsätt lite och försöka öppna din empatiska förmåga. Då förstår du vad E.84 menar. Det finns många oskyldiga som också drabbas i detta. Tycker inte det är konstigt alls och jag förstår precis vad E.84 menar. Om min partner hade handlat på detta vis och jag blivit uthängd på nätet. Fått hela min tillvaro krossad. Givetvis hade jag också förutom att blivit tokig på min partner också känt ilska mot Dumpen. Tror det är en normal mänsklig reaktion man känner i ett sådant läge.
Dumpen hänger inte ut anhöriga så vad pratar du om?
Dumpen hänger ut förövarna.
Det gör man för att kunna skydda barn från att bli nya offer för dom.
Faktum är att också förövarnas egna barn skyddas av att förövaren blir känd för omgivningen.
Citera
2022-12-18, 15:40
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Dumpen hänger inte ut anhöriga så vad pratar du om?
Dumpen hänger ut förövarna.
Det gör man för att kunna skydda barn från att bli nya offer för dom.
Faktum är att också förövarnas egna barn skyddas av att förövaren blir känd för omgivningen.
Inget illa menat men du är väldigt trångsynt när det gäller Dumpen. Livet är inte svart och vitt i alla lägen. Öppna upp dig lite för andras upplevelser också. Fokusera inte så mycket på vad du själv tycker. Världen består av många fler individer än dig själv som är mycket mer intelligenta och upplysta än dig. Utgå från den devisen så kommer du vakna upp och inse ett livet är inte så enkelt som du målar upp det.
Nu blev det kanske lite för komplicerat för dig att förstå men läs det sakta så går det kanske in.
Citera
2022-12-18, 15:49
Medlem
Citat:
Det va inte bara det jag tänkte på. Det finns anledningar till olika familjekonstellationer vilket bör ta hänsyn till, som även dumpen bör ta hänsyn till.
För mig har det varit och är ett sätt att försöka förstå och bearbeta, samt även psykolog.
Bra att du tar hjälp, måste vara oerhört tungt och svårt att fokusera på barnen och att inte skuldbelägga sig själv för mycket att man knäcks.

Kontaktade inte Dumpen dig innan uthägningen?
Citera
2022-12-18, 15:53
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Inget illa menat men du är väldigt trångsynt när det gäller Dumpen. Livet är inte svart och vitt i alla lägen. Öppna upp dig lite för andras upplevelser också. Fokusera inte så mycket på vad du själv tycker. Världen består av många fler individer än dig själv som är mycket mer intelligenta och upplysta än dig. Utgå från den devisen så kommer du vakna upp och inse ett livet är inte så enkelt som du målar upp det.
Nu blev det kanske lite för komplicerat för dig att förstå men läs det sakta så går det kanske in.
Ditt navelknorrande är rätt så obegripligt det har du rätt i.
Öppna upp mig för fler individer är precis vad jag gör.
Både offer kommande offer och gäddans barn tjänar på att gäddan åker dit och blir känd som den barnförövare det är.
Att gömma uppgifter om gäddan för att skona "anhöriga" handlar om att dom vuxna runt gäddan tycker det bli jobbigt.
Citera
2022-12-18, 15:53
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Bra att du tar hjälp, måste vara oerhört tungt och svårt att fokusera på barnen och att inte skuldbelägga sig själv för mycket att man knäcks.

Kontaktade inte Dumpen dig innan uthägningen?
Jo det är tungt och många har undrat hur man orkar,men har man barn så har man inga val, man måste orka.

Nä, dom hade inte nån id på honom så det hann ligga ute i 2 dagar innan jag blev kontaktad dock hann han berätta innan dumpen.
Citera
2022-12-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursäkta att jag lägger mig i men någonstans så har silopsilop en poäng, det är förövarna som hängs ut, de är de som begått handlingar de vet är fel, varför skulle de annars dölja och bedra? Så länge det inte finns bättre alternativ till det här inte på något sätt fullkomliga tillvägagångssättet, vilket dock väcker debatt och belyser problemet som en bieffekt av sitt kontroversiella format, så räddar det iallafall fler barn och unga personer från digitala och fysiska övergrepp än ickeagerande.
Citera
2022-12-18, 15:57
Medlem
Citat:
Jo det är tungt och många har undrat hur man orkar,men har man barn så har man inga val, man måste orka.

Nä, dom hade inte nån id på honom så det hann ligga ute i 2 dagar innan jag blev kontaktad dock hann han berätta innan dumpen.

Lider med dig. Bra att han berättade ändå, gissar att det inte var hela sanningen?
Citera
2022-12-18, 16:00
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Både offer kommande offer och gäddans barn tjänar på att gäddan åker dit och blir känd som den barnförövare det är.
Att gömma uppgifter om gäddan för att skona "anhöriga" handlar om att dom vuxna runt gäddan tycker det bli jobbigt.
Det var det jag misstänkte att du skulle ha svårt och ta in texten. Du är enormt bra på att skriva många inlägg. 15 inlägg i snitt om dagen. Lägg lite tid på att läsa också och fundera på vad andra skriver. Nu maler du på som en maskin utan eftertanke.
Citera
2022-12-18, 16:00
Medlem
E.84s avatar
Citat:

Så du tycker det är ok att barnen blir mobbade i skolan för det en gädda gjort? Det finns anhöriga som blivit utsatta för skadegörelse, är det rätt? Det handlar inte om att skona anhöriga för att det är jobbigt utan för att inte bli utsatta.
Citera
2022-12-18, 16:02
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Lider med dig. Bra att han berättade ändå, gissar att det inte var hela sanningen?
Det vet jag inte men som det verkar hittills så verkar han berättat allt. Men det går inte lita på nån som en gång svikit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in