Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Hur långt tillbaks menar du med "förr i tiden" och på vilket sätt funkade det fint?
Om vi tänker typ i mitten av 1900-talet bodde fler på landet, det var större familjer och fler var hemmafruar, bönder etc så att det fanns folk hemma för det mesta. Flera barn i familjen o s v. På landet kunde hundar springa fritt omkring, vissa kanske stod bundna vid en hundkoja.
Tror du den regeln kom till utan orsak? Det var förstås för att hundar fått lida av att lämnas långa dagar. Att det var tillåtet betyder inte att det "funkade fint". Du besvarade inga av mina argument i förra inlägget så jag får känslan att du inte bryr dig så mycket om hur hunden har det.
Om vi tänker 1970-tal så var hundar hur vanligt som helst, alla var hemma ensamma för på den tiden jobbade folk till 18 varje dag utan ledighet, och det fanns inte en hund som mådde dåligt som jag såg, och det diskuterades aldrig.
Om du vill ta reda på varför du inbillar dig att hundar mår dåligt av att vänta hemma så får du leta i dig själv. Troligen samma missuppfattning som säger dig att barn 7 år inte kan vara hemma hela dagarna utan föräldrar. Alla barn var ensamma hemma på min tid, alla gick hem själva från skolan, från första klass. Varken barn eller hundar curlades på den tiden.
Måste vara ofattbart för dig att älgar och kaniner lever ensamma i skogen utan din hjälp och överlever en hel vinter. Googla Pjåsk.