Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Du skrev;
Jag svarade
Vad är det du inte förstår? Du skriver;
Du har inte presenterat ett enda bevis för detta. Så vad sägs om att belägga detta genom
fakta istället för att snacka en massa skit. Jag vill gärna se en argumentation underbyggd av referenser så jag kan avgöra om det du skriver har bäring. Ett exempel på detta är en länk. Jag hävdar att Kina är tekniskt framåtskridande. Min referens är detta;
https://www.wipo.int/global_innovation_index/en/2022/
Således, presentera en referens som motstrider WIPO? Jag betvivlar dock att du kommer argumentera på ett sådant sätt annat än att hävda att Kina är "efterblivet" för att du tycker så. Allmänt tyckande är okej men det måste finnas något att arbeta med. Någon form av underlag.
Jag hänvisar till WIPO; enligt den ligger Kina på plats 11 när det gäller innovation. Ryssland på plats 47.
Poängen är att Ryssland iom sanktioner inte FÅR tillgång till västlig teknologi. Inhemsk utveckling är i stort sett noll när det gäller mer avancerade komponenter.
Varför stjäl man tvättmaskiner? Varför är bilarna fortfarande konstruerade som Fiatkopior från 1960-talet? Varför har man västliga komponenter i sin kritiska vapentillverkning? Osv.
Svaret är: för att man inte KAN annat. Man är en råvaruleverantör, ett Nigeria med snö. Dessutom är hela landet underutvecklat medan dess härskare lever i outsäglig lyx. Nästan hälften av barnfamiljerna har inte ens vattentoalett för helvete. Medellivslängden i paritet med Burkina Fasos. HIV och TBC sprids ohämmat och ekonomin är botten ur. Till råga på allt inleder man ett försök till erövringskrig som drar ned brallorna på hela den ryska totalitära regimen. Sanktioner som ytterligare kommer att bidra till total kollaps.
Skitland med skitregim. Och skittroll som slår knut på sig själva i sina lögner för att försöka framställa eländet som något annat.