2022-12-17, 23:07
Medlem
För stödja Luna i hennes tillvara så sker detta genom swish till nedan- se instagram adress där också swish nummer finns.

Emelie (@_emzzanss_) • Instagram photos and videos
för 15 timmar sedan — Insamling till Luna Swish 073-8169667 EMMA JOHDET WETTERGREN Märk gåvan "Till Luna"
Citera
2022-12-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Det är i så fall bra att du inte blir förvånad när de blir arga på dig. Att du faktiskt förstår att deras reaktion är sund och normal. Jag och andra här får lätt intrycket att du har bristande självinsikt och rationaliserar bort den kritik du får med att "det bara är nazister och högern" som inte håller med dig, och det var därför jag ville belysa dig i detta tillfälle att jag tror att ditt sätt att komma och provocera som du gjorde här skulle i de allra flesta sammanhang uppfattas stötande och osocialt i vilket rum du än befann dig i, bland vanliga människor. Skulle du befinna dig på ditt jobb och dina kollegor satt i personalrummet och tröstade en kollega vars son blivit mördad och så kommer du iskallt och säger att mördaren är ett offer och ger din filosofiska analys på saken, så är jag rätt säker på att i stort sätt alla kollegor i det rummet hade blivit riktigt arga på dig. Det var så jag menade. Du kan inte rationalisera bort den kritik du får med att bara kalla folk "irrationella nazister" och sen känna dig nöjd med din logik, då växer du aldrig som människa och förstår varför folk reagerar som de gör mot dig, av kanske normala skäl.

Annars håller jag med dig om att det inte är något fel att komma med perspektiv (även om de provocerar) för att få folk att tänka om, om man anser att de gör något fel. Jag själv gör detsamma och det vet du ju.

Anledningen att jag själv är på flashback är för att jag undersöker antivitismen och försöker förstå essensen av läran hos personer (likt dig själv) som bär på den. Ibland behöver jag testa att gå in i en hektisk debatt för att se vad de antivita har att komma med. Är man för snäll och tam får man knappt något svar. Hade jag kunnat hade jag inte haft något emot att typ träffa dig och ta en öl och diskutera invandringspolitik och antivit filosofi med dig, men du skulle med största sannolikhet aldrig gå med på det.

Jag tror personligen att vissa kommentarer du kommer med väcker en slags sund tankeställare hos folk, men i just denna tråd tror jag inte att du lyckades faktiskt. Jag tror du klantade till det här av de skäl jag gav.
Jag tror folk som läst det jag skrivit i den här tråden, trots deras reaktioner nu, kommer att bära med sig det i bakhuvudet och då och då reflektera över det, och vissa av dem kommer med tiden till och med inse att det ligger någonting i det.
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Du måste förstå att vissa människor bara är onda, och han är en sådan. Jag tror du förstår detta också, men det är så mycket enklare när det gäller andra människor som fallit offer än dig själv. Vi är många här som hoppas du blir ett offer
Det finns för det första ingenting som talar för att han är en ohjälpligt ond person. Han är bara 15 år, ett barn, i den åldern har hjärnan, inklusive den empatiska förmågan, långt kvar att utvecklas. För det andra är det inte mindre synd om honom om han skulle vara en obotlig psykopat, eftersom han isåfall bara har haft ren otur som drabbats av detta handikapp.
Citera
2022-12-17, 23:16
Medlem
Schwimmwestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Man kokar fan när man läser sånt här och det enda dom där s**ans akademikerna gaggar om är hur j**vla välutbildade och kompetenta dom är.

Det börjar fan bli dags för lite jävla wt-kompetens snart = Ett max Två brev. Fortfarande obesvarat efter 14dgr > åk hem till familjen, sparka in dörrn, skicka på pappan en pungspark och släpa ut ungen i öronen.

Vad ska vi med massa "välutbildat" folk till som kostar 60-tusen i månaden när det bara lallas runt. Hälften av alla jävla sammhällsproblem kan lösas av en jubelidiot om den bara har normal initiativförmåga/drivkraft.

Det är så jävla lamt rakt igenom hela det offentliga sverige bland alla dessa välutbildade-clowner.

Vad yrar du om?

Det du, gärningsmannen och för den delen våra riksdagspolitiker har gemensamt är väl just att ni saknar akademisk utbildning.

Käka ditt litium och håll käften.
Citera
2022-12-17, 23:17
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jag tror folk som läst det jag skrivit i den här tråden, trots deras reaktioner nu, kommer att bära med sig det i bakhuvudet och då och då reflektera över det, och vissa av dem kommer med tiden till och med inse att det ligger någonting i det.

Jag förstår din tanke och jag har studerat din argumentationsteknik noga. Jag tror att dina kommentarer kan ha den effekten, men inte alltid. Om du läser folks reaktioner i just denna tråd igen så kommer du märka att de inte bara känslomässigt reagerar utan grund för att du går emot strömmen och provocerar, de har också en uppfattning om dig som kall, cynisk och okänslig och det kommer dom nog fortfarande tycka även om det gått en vecka när de kanske reflekterar lite på dina kommentarer. De kommer med minsta sannolikhet skifta och tänka att "folk har ju ingen fri vilja, alla är vi ju offer". Det tror jag inte kommer ske. Tror du det kommer ske?
Citera
2022-12-17, 23:23
Medlem
rex144s avatar
Fruktansvärd historia, som om den brutala våldtäkten inte var nog blev flickan förvandlad till en grönsak för resten av sitt liv. Även hennes föräldrars liv är förstört.
Allt detta hade kunnat undvikas om socialen och psykvården och polisen agerat tidigare.
Detta var jo inte första gången, hans sexuella våld har eskalerat för varje vecka som hans testosteronnivå ökat.
Han borde tvångsmedicinerats, jag tror att psykvården och socialen vågade inte ta i hårdhandskar eftersom han var svart.

Detta hade man kunnat undvika, hans falls borde prioriterats.

PS

Eftersom han är ung så kommer han med tiden mogna och lära sig vad som förväntas av honom för att han ska släppas ut. Det är inte det sista vi hört från honom.
Om 4-5 år kommer han släppas ut och då kommer an väga 120-130 kilo och vara ännu farligare.
Citera
2022-12-17, 23:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Fruktansvärd historia, som om den brutala våldtäkten inte var nog blev flickan förvandlad till en grönsak för resten av sitt liv. Även hennes föräldrars liv är förstört.
Allt detta hade kunnat undvikas om socialen och psykvården och polisen agerat tidigare.
Detta var jo inte första gången, hans sexuella våld har eskalerat för varje vecka som hans testosteronnivå ökat.
Han borde tvångsmedicinerats, jag tror att psykvården och socialen vågade inte ta i hårdhandskar eftersom han var svart.

Detta hade man kunnat undvika, hans falls borde prioriterats.

PS

Eftersom han är ung så kommer han med tiden mogna och lära sig vad som förväntas av honom för att han ska släppas ut. Det är inte det sista vi hört från honom.
Om 4-5 år kommer han släppas ut och då kommer an väga 120-130 kilo och vara ännu farligare.
Ja och då efter ett nytt överfall så kommer frisläppandet att försvaras med att allt har skett i enlighet med lag och förordningar. Våra lagar som var skrivna för vårt folk räcker inte till för de som stått under sharialagar osv. I detta avseende funkar inte integrationen alls. För några årtionden så ville knappt en enda svensk ha övervakningskameror men nu så skriker folk efter dem.

Denna fruktansvärt otäcka händelse är så överjävlig så det omöjligtvis går att helt ta in den men att betänka är att den ("bara") är exceptionell till sin våldsamhet och just för att offret överlevt till ett lidande utöver det vanliga och att det därför berör extra mycket. Det sker dagligen våldtäkter, misshandlar, rån, bedrägerier och mord osv i vårt land av inflyttat patrask. Säkert hundratals traumatiserande fall bara EFTER det att denna stackars flicka så brutalt skändades och så kommer det att fortsätta dag ut och dag in vecka efter vecka månad efter månad i åravis och "våra" politiker fyller hela tiden på med fler.
Senast redigerad av kubun 2022-12-18 kl. 00:04.
Citera
2022-12-18, 00:01
Medlem
Etiopier.

https://juliacaesar.blog/2022/11/29/flickan-i-skogen-var-det-vart-priset/
Citera
2022-12-18, 00:08
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Insamling för flickan? Finns sådan? Skänker aldrig en krona till någon eller något. Gör ett solklart undantag i detta fallet. Detta får mig att må fysiskt dåligt 😭😭

073-8169667

Swishar aldrig men här gör jag ett undantag. Så tragisk historia. Hon måste känt en otrolig dödsångest.
Citera
2022-12-18, 00:13
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:

Det finns för det första ingenting som talar för att han är en ohjälpligt ond person. Han är bara 15 år, ett barn, i den åldern har hjärnan, inklusive den empatiska förmågan, långt kvar att utvecklas. För det andra är det inte mindre synd om honom om han skulle vara en obotlig psykopat, eftersom han isåfall bara har haft ren otur som drabbats av detta handikapp.

Öga för öga, tand för tand. Den som är emot ett proportionerligt straff står på orättvisans sida. Ett proportionerligt straff är i detta fall döden, givetvis.
Citera
2022-12-18, 00:17
Medlem
Citat:

Våra handlingar definierar oss som människor och ingenting annat.

Gör du onda handlingar så är du en ond människa.

Sen så är det väl inte synd om pojken?
Vidare så är inte psykopati är inte något handikapp.

Det spelar ingen roll om man har bristande empatisk förmåga.
Man vet fortfarande om att man gör andra människor illa, man bara skiter i det.
Citera
2022-12-18, 00:18
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Utefter vad jag läste så fanns det egentligen inga indicier som tydde på att hans mentala tillstånd var så allvarligt. Han hade bara betett sig som en vanlig ouppfostrad skitunge av den typ som det finns ett par av i varje förskoleklass.

Brottslingen har visat hur han vill behandlas, genom sina handlingar. Han ska straffas med samma kort tillbaks. Våldtäkt och mordförsök faller inte under kategorin "beteende hos en vanligt ouppfostra skitunge", utan under "beteende som förtjänar omedelbart dödsstraff".
Citera
2022-12-18, 00:20
Medlem
Jag vill bara döda den värdelösa negerjäveln.
Han ska straffknullas med ett basebollträ och brännas levande precis som hans kultur föreskriver ska hända dessa äckliga klotskallar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in