2022-12-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Varför ska vi ändra vårt beteende? Bygg mer kärnkraft istället. Och utfärda partiförbud för Miljöpartiet som ytterst är de som är skyldiga till detta. Lorentz Tovatt borde fängslas.
Kan bygga 3 kärnkraftverk där du bor så kanske du får uppleva en trevlig härdsmälta snart!
Citera
2022-12-17, 19:04
Medlem
Harpys avatar
Effektiv duschtid för hela kroppen hos en människa med fullgoda funktioner är under minuten strålande vatten. Detta handlar dock inte om sådant, detta handlar om en sorts kontrollgrupp för effektiviseringen av energi inom samhället.

Tror personligen ni hade överlevt.
Citera
2022-12-17, 19:46
Medlem
IceEyess avatar
Intressant koncept. Klockan skulle mer effektivt kunna användas som groggklocka, det vill säga att man har 4 minuter på sig att dricka upp groggen.
Citera
2022-12-17, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Kan bygga 3 kärnkraftverk där du bor så kanske du får uppleva en trevlig härdsmälta snart!
Jag skulle inte ha något problem med att ha ett kärnkraftverk i kommunen. Massor med arbetstillfällen, billig el, etc. De olyckor som skett med kärnkraft går att räkna på ena handens fingrar. Det är säkrare att bo vid ett kärnkraftverk än att flyga.

Du är lite dum i huvudet och lättpåverkad av propaganda, inte sant?
Citera
2022-12-17, 20:46
Medlem
Miffeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rale
Villaägare duschar typ en minut.

Eh, nej. Bor i villa och duschar definitivt inte kortare tid än 10-15 minuter, vanligtvis 20 minuter. Jag duschar nästan alltid tillsammans med sambon och man hinner inte ha vettigt sex i duschen på mindre än 10 minuter. Därtill ska man hinna tvätta både kroppen och håret.

Vi har dessutom fyra barn hemma varav två tonåringar. Vi har förklarat för dom att 10 minuter är gränsen och dom har accepterat det.

Drar hellre ner på julklappar än på tiden i duschen. Duschar vanligtvis bara var tredje dag hemma (duschar på jobbet övriga dagar) så utslaget på hela veckan blir det ju inte många minuter per dag.
Citera
2022-12-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99

Du är kärnan i problemet här..
Citera
2022-12-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffed
Eh, nej. Bor i villa och duschar definitivt inte kortare tid än 10-15 minuter, vanligtvis 20 minuter. Jag duschar nästan alltid tillsammans med sambon och man hinner inte ha vettigt sex i duschen på mindre än 10 minuter. Därtill ska man hinna tvätta både kroppen och håret.

Vi har dessutom fyra barn hemma varav två tonåringar. Vi har förklarat för dom att 10 minuter är gränsen och dom har accepterat det.

Drar hellre ner på julklappar än på tiden i duschen. Duschar vanligtvis bara var tredje dag hemma (duschar på jobbet övriga dagar) så utslaget på hela veckan blir det ju inte många minuter per dag.

Och? Du betalar för det, problemet är när andra utnyttjar kollektivt..
Citera
2022-12-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffed

Och? Du betalar för det, problemet är när andra utnyttjar kollektivt.. Hoppas det är skönt i duchen, vår är för liten för att njuta sex utan att det är för trångt!
Citera
2022-12-17, 21:03
Medlem
Miffeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Och? Du betalar för det, problemet är när andra utnyttjar kollektivt..

Jag håller med dig. Jag svarade dock på ett inlägg där skribenten hävdade att alla villaägare duschar på en minut.

(Vår dusch kunde gott vara större den med, vi ska renovera den nästa år så då hoppas vi att den ska bli lite rymligare.)
Citera
2022-12-17, 21:26
Avslutad
Nu är ju inte denna duschklocka på något vis kopplad till vattenförbrukningen så det är ju bara att fortsätta duscha så länge som man brukar.

Jag hoppas de inte framöver får någon dum idé om att installera något som faktiskt begränsad mängden varmvatten man kan få ut. Då är det bättre att istället ordna så att varje hyresgäst får betala sin egen förbrukning. Blir mest rättvist på det sättet. Då kan den som har råd fortsätta ta långa duschar.
Citera
2022-12-17, 21:30
Medlem
Och så gnäller hyresgäster när hyresvärdarna vill höja hyrorna med hänvisning till höga elpriser... men skall de själva göra något för att se till att kostnaderna inte skenar då gnälls det igen. Hycklare hela bunten.

Dessutom sitter de på fora och gläds åt att de "rika" villaägarna åker på rekordhöga elräkningar. Vilket lågbegåvat pack. Tvi.
Citera
2022-12-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Nej då, det funkar fint.

- Skölj igenom håret, schamponera och skölj ur
- STÄNG VATTNET
- Applicera balsam
- Tvätta resten av kroppen medans balsamet verkar
- Starta vattnet igen och skölj både knopp och kropp

Precis men jag stänger av vattnet då jag schamponerar håret också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in