2022-12-17, 17:40
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
enligt polisen så vilke inte ansvarig polis ge henne tillstånd att bära vapen men hennes älskare löfving beslutade själv att hon skulle få.
Linda Staaf har ingen polisutbildningen utan gått en snabbkurs som polischef.
Enligt uppgifter från polisens noteringar så hade hon en 6 månader sexuell relation med löfving
och när hon ville ha ny gubbe med makt så slåg det runt för löfving
skulle inte förvåna mig om hela polisledningen är buksvågrar

Snabbkurs som polischef? Var har hon pluggat in den kursen?
Citera
2022-12-17, 17:52
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
18/11 2021 deltar Linda i Säkerhetsshowen organiserat av Säkerhetsbranschen Sverige.

En vecka efter ”skiljer sig” ÖB. Och ytterligare någon dag senare så är Löfving ”på” Staaf för sista(?) gången.

Här är video från hennes medverkan. Hur verkar hon må?

https://youtu.be/zq9YMfjR2Hg

Någon kan väl dra hem videon om den skulle raderas.
Det verkar som att det är ÖB som får Mats att backa undan, dvs Mats får klart för sig att Linda skaffat sig en mäktigare beskyddare.

Frågan kvarstår: hur gick det till när ÖB blev mentor till Linda?
Det kan ju ha varit så att det aldrig fanns något mentorskap utan att det användes som ett svepskäl för att de tu skulle kunna träffas utan att någon undrade. I så fall började deras förhållande långt tidigare än hösten -21.
Citera
2022-12-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det verkar som att det är ÖB som får Mats att backa undan, dvs Mats får klart för sig att Linda skaffat sig en mäktigare beskyddare.

Frågan kvarstår: hur gick det till när ÖB blev mentor till Linda?
Det kan ju ha varit så att det aldrig fanns något mentorskap utan att det användes som ett svepskäl för att de tu skulle kunna träffas utan att någon undrade. I så fall började deras förhållande långt tidigare än hösten -21.

Det finns väl olika vägar. Ja kukilurade de redan vid tidiga träffar eller dröjde det. Själv verkar hon engagerad i Femme Defence och deras program för mentorskap. Finns ett inlägg här där hennes namn figurerar för runt två mån sen.

https://www.linkedin.com/company/femme-defence/

Det är i sammanhanget privat sponsring och goodie bags. Uppmuntrar initiativet men verkar vara en mardröm ur ett säkerhetsperspektiv…
Citera
2022-12-17, 18:24
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns väl olika vägar. Ja kukilurade de redan vid tidiga träffar eller dröjde det. Själv verkar hon engagerad i Femme Defence och deras program för mentorskap. Finns ett inlägg här där hennes namn figurerar för runt två mån sen.

https://www.linkedin.com/company/femme-defence/

Det är i sammanhanget privat sponsring och goodie bags. Uppmuntrar initiativet men verkar vara en mardröm ur ett säkerhetsperspektiv…
Femme defence är grundades av några studenter vid Försvarshögskolan och främjar vi kvinnligt ledarskap inom försvars- och säkerhetsbranschen. Inte minst med tanke på jobbet på justiedepartementet och förhållandet med ÖB verkar det som att Linda Staaf var på väg att byta bransch när skriverierna exploderade. Antingen till försvaret eller den privata sektorn. Numera återstår väl bara den privata sektorn.
Citera
2022-12-17, 18:26
Medlem
Månsans avatar
En som troligtvis mår väldigt bra just nu är ÖB:s före detta fru. Först ratad, dumpad och slängd på soptippen efter 30 års äktenskap på grund av nån jäkla blond bimbo och manslukerska. Hon måste ju hatat Groupie-Linda gränslöst. ÖB-exet har säkert ältat och deppat enormt i sin miserabla ensamhet.

Och nu denna underbara vändning. Den blonda bimbon på alla förstasidor. Släpad i smutsen och utnämnd till rikshora. Media bräcker varandra i beskrivningar av bimbons formella inkompetens och felaktiga befordran. Alla Lindas snedknull och affärer blottlagda till allmän beskådan. Före detta maken. den svagsinta horbocken ÖB reducerad till en fjant som blev bortkollrad och lurad av rikshoran.

Jag gissar att ÖB-exet öppnar en dyr champagne ikväll för att fira den snaskiga historiens angenäma vändning.
Citera
2022-12-17, 18:35
Medlem
Det finns inget så egosistiskt o jag-starkt som en ankdammspolis.

Mats Löfving m fl bekräftar denna bild.

Varför ställer inte media denna fråga till Löfving.

Fattar du inte att man inte äger en annan människa bara för att man fixar henne jobb
o höjer hennes lön o därför får doppa lite.

Fattar du inte att hon är trött på ditt äckliga organ som inte har inne i henne att göra o
varför respekterar du inte att hon inte vill ha med dig att göra.

Har du blivit en ensam bitter och desperat runkare eller varför håller du på som du gjort?

Tycker du att personer som inte ens klarar av sin egen familjesituation skall ha chefsposter inom
svensk polis o svenskt försvar?

Fundera gott folk.

Vad blir Lindas nästa jobb - inom polisen brukar man arbeta till pension. Försvaret? Arbetslöshet?
Förtidspension pga psykiska besvär.

Vem har starkast anställningstrygghet hos polisen sett till vad som skett.

Fråga till ÖB - jag stöder en kvinna som jag tycker mycket om i en utsatt situation.

Låter ädelt o fint men hon ger väl också en del tillbaka så gott hon kan - du får väl doppa
en del eller utnyttjar du också henne sexuellt i hennes svaga o sköra situation?
Fittbitchen eller Den Fittbitchierade?
Senast redigerad av SisterJones 2022-12-17 kl. 18:39.
Citera
2022-12-17, 18:42
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det finns inget så egosistiskt o jag-starkt som en ankdammspolis.

Mats Löfving m fl bekräftar denna bild.

Varför ställer inte media denna fråga till Löfving.

Fattar du inte att man inte äger en annan människa bara för att man fixar henne jobb
o höjer hennes lön o därför får doppa lite.

Fattar du inte att hon är trött på ditt äckliga organ som inte har inne i henne att göra o
varför respekterar du inte att hon inte vill ha med dig att göra.

Har du blivit en ensam bitter och desperat runkare eller varför håller du på som du gjort?

Tycker du att personer som inte ens klarar av sin egen familjesituation skall ha chefsposter inom
svensk polis o svenskt försvar?
Den sista frågan borde också ställas till ÖB. Han framgår som en rätt märklig figur i den här intervjun från 2019:

Citat:
Trots fyra generalstjärnor råder det inga tvivel om vem som chefar hemma.

Med all rätt är min fru chefen hemma. Där är jag soldat och jag har inga problem att ta order från henne. Även om det ibland sker under protest så gör jag som hon säger.
---------
Jag tycker att jag är en social person och jag gillar sociala sammanhang, men hemma umgås jag med familjen. Det är skönt att inte behöva fatta några beslut. Jag behöver egentid och tänka egna tankar.
---------
Där har han en fritidssyssla som är nära nog ovärderlig för jobbet som ÖB: strykning.

Jag är duktig på stryka mina skjortor. Då tänker jag bra.
https://ekuriren.se/nyheter/hemma-gor-jag-som-hustrun-sager-sm5168076.aspx
Citera
2022-12-17, 18:44
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja man misstänker gärna det. Men hon väljer bara högre tjänstemän
Det är nog bara Löfving och Bydis som är buk-svågrar iaf. Hanrej kal-
las var och en. Hon har väl inte varit på Thornberg också?

Jag vet ju inte, men det skulle inte förvåna mig om Linda kopplat ett pung-grepp (med ett finger i röven) på Thornberg, med kuken deep-throatad. Sen talar Thornberg i tungor… och gör prexix som Linda säger.

Kanske sitter Löfving i en garderob å runkar…

Eller så har dom kört trekanter hela vägen…
Citera
2022-12-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Den sista frågan borde också ställas till ÖB. Han framgår som en rätt märklig figur i den här intervjun från 2019:

https://ekuriren.se/nyheter/hemma-gor-jag-som-hustrun-sager-sm5168076.aspx

Hushållsarbete stryka skjortor - nu förstår vi precis varför han deltar i bög o tramzbögeriparader.

O så är han helt underställd Linda som är slug som fan o taktikexpert bl a därför att hon har skött både sina kort o sin kropp väl
Citera
2022-12-17, 18:53
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hushållsarbete stryka skjortor - nu förstår vi precis varför han deltar i bög o tramzbögeriparader.

O så är han helt underställd Linda som är slug som fan o taktikexpert bl a därför att hon har skött både sina kort o sin kropp väl
Tja, det ser väl snarare ut som att Linda Staaf har någon typ av ätstörning snarare än att hon "skött sin kropp väl" med tanke på att hon är 46 år.
Senast redigerad av Sandkaka 2022-12-17 kl. 18:57.
Citera
2022-12-17, 19:29
Medlem
Ser nu att Carl Lindstrand bekräftat att han och hans fru är vänner med Staaf. Sedan Töivo Jurik, hans affärskompanjon, lärde känna henne på juristutbildningen.

https://www.bildtagg.se/bild/c3ijmjfrlxza2rme6gdn6kkb

Många gillar säkert Carl men tycker det luktar lite skunk med hennes närhet till dessa skatteplanerande jurister.
Och motsägelsefullt nog så är hans fru expert på penningtvätt och revision.

Hur ser ett samtal ut under en middag när Staaf konverserar med Bulletin-Carl…
Citera
2022-12-17, 20:03
Medlem
enl uppgift i annan tråd har thörnberg också vart på ’na o är således målsägande så att säga. det kanske förklarar hans överseende med löfvings eskapader. rotas det för mycket i rötan så gör han självmål. kanske även förklarar åklagarens uttalande om att det handlade om vanlig svartsjuka… tidslinjen är något oklart o det kan inbegripa även ÖB m fl förstås.

staaf uttalar sig som jurist i intervjun om sin relation till löfving. ”inte närstående.” hon är påläst o kunnig o vet precis vilka termer o begrepp hon svänger med och som gäller i diverse avseenden.

sexuellt umgänge kan man i princip idka precis hur ofta o länge man vill utan att det behöva bli en nära relation i juridisk bemärkelse.

om det en nära relation: träffa han barnen? nej. firar ni helger tillsammans t ex jul, nyår, påsk, midsommar? nej. födelsedagar? nej. åker ni på semester tillsammans? nej. har ni gemensamma ekonomiska åtaganden? nej. träffar ni varandras släkt o vänner tillsammans? nej. bor ni tidvis ihop? nej. sover ni tillsammans? ibland…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in