2022-12-17, 15:27
Moderator
-Info-s avatar
Inte lätt att vara ryss i Bakhmut. Speciellt inte om man tillhör Wagner-gruppen. Då slaktas man på löpande band:

Citat:
Wagner Mercenaries Killed in Ambush During Battle for Bakhmut

Soldiers could be seen firing shots from a wooded area before the video cut to another section of woodland. Seconds later, legion soldiers could be seen walking toward a number of dead bodies on the floor of the woodland.

Georgian Legion commander Mamuka Mamulashvili told Newsweek that his forces, which are composed of Ukrainian and Georgian soldiers, had killed 11 mercenaries of the Wagner Group in an ambush.

https://www.newsweek.com/wagner-mercenaries-killed-ambush-during-battle-bakhmut-1767773
Citera
2022-12-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Douglas Macgregor uttalar sig ofta om vad som händer de närmaste veckorna och har oftast fel. Några exempel:

#1 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#2 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#3 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#4 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

#5 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.
Jag skrev ju att han utgår från situationen då han utalar sig. Sen har väst skickat in mer vapen och tränat fler soldater och det förändrar ju saker och ting hela tiden. Ryssland hade varit färdiga med denna konflikt om inte väst eskalerat den så han hade inte inte fel i vad ha då trodde skulle hända. Ryssland har redan vunnit bara för att man är större och starkare än Ukraina och allt som är kvar är att visa väst muskler genom att döda ännu fler ukrainska soldater så dom också inser det. Ukraina ska inte behöva offra hundratusentals unga män bara för att väst har en dåraktig dröm men så är det tyvärr. Ryssland har även vunnit det ekonomiska kriget men även goepolitiskt och sen kan man tycka vad man vill om det.

Jämförde du med Lloyd Austin och andra likar? Vinner Ukraina? Är Rysslands ekonomi förstörd? Är det slut på ammunition för ryssarna? Fungerar inte vapentillverkningen? Problem med mobiliseringen, Det är bara Ryssland som begår krigsbrott osv med alla fantasier och lögner.
Citera
2022-12-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Den är vad den, det är bättre än ingen källa men fallibel. Det som tar diskussionen framåt är:
1) att hitta en alternativ källa. Inte fjanta sig och låtsas som "motståndaren" gjort ett oförlåtligt fel.
2) Diskutera möjligheten att det inte stämmer konkret i frågan. Jag bedömer det som hyfsat trovärdigt, jag vet i alla fall ingen bättre källa till truppstorlekar. I fråga om var trupper är, så använder Dima i sin tur en underliggande betaltjänst (vad heter den, ni som studerat MS så noga?). Den kan så klart också ljuga. I så fall, kom med bättre alternativ.

Annars kan man vara tyst och inte framstå som en personangripande NAFO-fjortis.

Så en källa vi inte kan spåra?
Själv tycker jag att man borde va väldigt tydlig med att det då är ett löst rykte från början.
Har ingen lust med personangrepp, sånt får andra flashbackare syssla med.

Vill också framåt, håller i sak på Ukraina i denna konflikten men för det betyder det inte att jag ignorerar allt om den ryska sidan. Vill få helheten och kunna följa upp källor för att lätt kunna verifiera.
Sen vill jag också få såna som aldrig jobbar med källor att göra det, då kan de inte ljuga för sig själva.
Citera
2022-12-17, 15:35
Medlem
leachs avatar
Nämen vad tråkigt, det brinner igen i bögfederationen.

Meanwhile, another fire in Russia.
This time, a warehouse caught fire in Vladivostok - The fire area is already more than 1000 m².
Previously, the warehouses belong to the confectionery company. Information about the victims is being specified
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1604113513089306624
Citera
2022-12-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Inte lätt att vara ryss i Bakhmut. Speciellt inte om man tillhör Wagner-gruppen. Då slaktas man på löpande band:

Ja inte om man tillhör 200:e motorskytte heller nu utplånade.

Den styrkan av elitsodater har legat förlagd och tränat arktiskrig mot Sverige, Norge och Finland nära norska gränsen. Flögs in nyss av ryzzarna för att förstärka Wagner. Nu döda..

https://www.washingtonpost.com/world/2022/12/16/russia-200th-brigade-decimated-ukraine/
Senast redigerad av Antistalk 2022-12-17 kl. 15:41.
Citera
2022-12-17, 15:40
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Så en källa vi inte kan spåra?
Själv tycker jag att man borde va väldigt tydlig med att det då är ett löst rykte från början.
Har ingen lust med personangrepp, sånt får andra flashbackare syssla med.

Vill också framåt, håller i sak på Ukraina i denna konflikten men för det betyder det inte att jag ignorerar allt om den ryska sidan. Vill få helheten och kunna följa upp källor för att lätt kunna verifiera.
Sen vill jag också få såna som aldrig jobbar med källor att göra det, då kan de inte ljuga för sig själva.

Det är inte en källa vi inte kan spåra, MS använde/använder sig av en källa, jag vet (minns) bara inte vad den heter. Men den intresserade kan lätt ta reda på det. F ö såg du kanske denna, postad av Gomore...Den har dock exakt samma nivå av "rykte"/sanning som MS. Men samma slutsats som jag hade, cirka 8000 man (7 BTGs): https://mobile.twitter.com/JominiW/status/1520596475209736192 - Antagligen använder han också samma tjänst.
Citera
2022-12-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
cornucopia.se uttalar/rapporterar också vad som händer varje dag och har visat sig att ha rätt till skillnad från Macgregor som ofta gissar och har fel.
Använder verkligheten, empirin som källa. Rekommenderas:

UPPDATERAS: Ukrainska motanfall i Bakhmut – 200:e motorskytte utplånade – småbarnsfamilj dödad av terrorbombning i Kryviji Rih – fortsatt stora ryska förluster

https://cornucopia.se/2022/12/uppdateras-ukrainska-motanfall-i-bakhmut-200e-motorskytte-utplanade-smabarnsfamilj-dodad-av-terrorbo mbning-i-kryviji-rih-fortsatt-stora-ryska-forluster/
Ja, ja, Ukraina vinner för man har blivit en stormakt (det blir du som blir besviken).

Cornucopia.se har folk på marken eller tar dom sina nyheter direkt från Kiev eller nyhetsbyråerna?

Jag föjer konflikten och vet ofta mycket mer än vad du vet. Kan du söka reda på hur många civila som dödads och skadats av ukrainsk raket och granatbeskjutning den senaste veckan i centrum av staden Doneskt? Det är betydlig fler än en småbarnsfamilj i Kryvyi Rih där det blev vad USA kallar gärna kallar "collateral damage" då dom krigar (tragiskt hur som helst). Visste du att 20 civila mördades av ukrainska nationalister utanför Kherson häromdagen? Visste du att ryssarna nu måste bygga ett extra tak över det lagrade kärnavfallet för ukrainarna kan inte låta bli att granatbeskjuta kärnkraftanläggningen?
Citera
2022-12-17, 15:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Den ryska parlamentsledamoten Gurulyov föreslår nu i Solovyovs show att man ska radera London från kartan. En galen nazi-pensionär undrar om han hörde rätt haha.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1604005723809222656
Citera
2022-12-17, 15:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja, ja, Ukraina vinner för man har blivit en stormakt (det blir du som blir besviken).

Cornucopia.se har folk på marken eller tar dom sina nyheter direkt från Kiev eller nyhetsbyråerna?

Jag föjer konflikten och vet ofta mycket mer än vad du vet. Kan du söka reda på hur många civila som dödads och skadats av ukrainsk raket och granatbeskjutning den senaste veckan i centrum av staden Doneskt? Det är betydlig fler än en småbarnsfamilj i Kryvyi Rih där det blev vad USA kallar gärna kallar "collateral damage" då dom krigar (tragiskt hur som helst). Visste du att 20 civila mördades av ukrainska nationalister utanför Kherson häromdagen? Visste du att ryssarna nu måste bygga ett extra tak över det lagrade kärnavfallet för ukrainarna kan inte låta bli att granatbeskjuta kärnkraftanläggningen?

Har du en länk till de 20 mördade civila?
Citera
2022-12-17, 15:43
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jaha, så nu sätter Ukraina igång motoffensiv i bostadskvarteren i östra delen av stadsbebyggelsen ryssarna erövrat. Tror dock det inte alls är det är dessa kvarter som är problematiska för ukrainarna att ha förlorat utan områden söder och norr om staden som gör försörjningslinjerna utsatta.

Det var ungefär där ukrainska förband som omplacerats till Bahkmut från Cherson (där de varit framgångsrika) gjorde en storstilad motattack för en och en halv månader sedan (vilket väckte jubel hos Nato-Twitter-runkarna här) men faktiskt åsamkade ukrainarna stora förluster.

Om ukrainarna skall förändra läget i Bakmut måste de anfalla en bit ifrån och gå djupt in bakom ryska linjerna. Detta kan vara en förberedelse för detta men den här motoffensiven skall ni nog inte hoppas särskilt på.

Särskilt uppseendeväckande är att folk tar storbedragaren Kenneth Grägg som seriös information från fronten. Hur du får man vara - de frivilliga förnekar att han haft något med kräket att göra. Men icke - bara nyheter är bra så är de sanna. Det är verkligen så att intelligensnivån hos er Nato-troll är mycket låg. Ukrainska och USA´s officiella källor duger inte ens längre åt er utan nu länkar ni till idioter. Till och med fjanten Pasikivi tycks inte duga längre. Ha, ha!
Vad i detta är det som du finner roligt?
Citera
2022-12-17, 15:46
Medlem
Jag har inte hunnit följa tråden men Kenneth "Gnägget" Gregg säger på facebook att Ryssland körts ut ur Bakhmut, dom 4 kvartér som hörde till urbana staden.

Av alla berömda slag kommer vi i framtiden att kunna läsa om Ukrainas seger vid sopstationen.

Ryska twitterkällor verkar inte förmedla glada nyheter idag.
Citera
2022-12-17, 15:54
Medlem
Vilka källor använder ni?

Jag tittar på Reddit och några youtube kanaler.

Finns det källor som är mer trovärdiga?

Finns en kanal på youtube som heter Perun
Den verkar vara den mest seriösa som jag sett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in