Verkligen tragiskt. Förstå mig rätt dock när jag säger att det hade kanske varit mer skonsamt för familj och inte minst Luna själv att faktiskt ha avlidit istället för att lida genom ett helt liv i det nya tillståndet.
Han är Etiopier, inte Somalie. Rätt ska vara rätt.
Ok. Då vet vi från vilken region av Tellus anus som familjen härstammar ifrån. Jag noterar att det är ganska långt och ganska många länder mellan Tellus anus och Norden. Förutom de geografiska avstånden så noterar jag stora kulturella skillnader. Man kan inte låta bli att undra vad man tror sig uppnå med dessa folkförflyttningar? För inte gör det någon skillnad i rätt riktning för att göra dessa regioner till mindre av ett anus. Det verkar mer som att man på sikt skapar nya anus på Tellus. Som de flesta invånarna varken har beställt eller efterfrågat….
Det är en somalier eller etiopier, nationaliteten är inte helt klar, men det är en vuxen. Du hittar hans namn på Flashback. Jag åkte på en avstängning o varning när jag skrev vart han bodde i Sthlm
Var det något som BO's familj kände till? Var det något som fick BO's familj att reagera och ändra sina politiska ställningstaganden? Eller var det bara när de själva drabbades som man slutade att rösta för öppna gränser? En viss irritation manifesterar sig när såda här ska beklaga sig, vilket är förståeligt, men samtidigt är det här beteendet inte nytt. Man har istället sannolikt röstat för detta. Någonstans har man sig själva att skylla.
Verkligen tragiskt. Förstå mig rätt dock när jag säger att det hade kanske varit mer skonsamt för familj och inte minst Luna själv att faktiskt ha avlidit istället för att lida genom ett helt liv i det nya tillståndet.
Håller inte med. Åtminstone är hon levande och alla är tillsammans. Livet är en gåva.
Frågan är väl om denna gärningskille får spela spel och roa sig där han sitter? Lämpligt straff är att han nekas besök av anhöriga och inga nöjen överhuvudtaget. Han kan jobba hårt på dagen och sitta själv. Ingen tv eller någonting.
Sanningen är att ingen vet vad Luna minns av det som hände. Men familjen tror att Luna kommer ihåg. Ibland blir hon otröstlig, ledsen och upprörd. De gör allt för att lugna henne och säga:
”Vi vet. Vi vet vad som hänt dig, du behöver inte kämpa med att berätta för oss”.
Fan vad hemskt att det här har hänt denna flickan.
Folk som säger att Sverige skall fortsätta att ta emot "flyktingar" och annat löst folk bör ta sig en tankeställare. Har Sverige ens den kapacitet som krävs för att på riktigt ta hand om dessa trasiga och ofta störda individer med skev människosyn?
Emma säger att vreden hon känner över det som hänt har fått henne att vakna mitt i natten med en nästan trasig bettskena. Vreden är inte riktad mot 15-åringen, honom vill hon inte tänka på. Utan mot de vuxna som befunnit sig i skolan och socialtjänsten – de myndigheter som vetat och borde ha ingripit. De som inte har lyckats trygga barnen trots att det fanns flera tecken och signaler om 15-åringen.
Expressens tidigare granskning har kartlagt de varningssignaler som ignorerats av skola och socialtjänst. Pojken kom från Etiopien 2018 och fick tillfälligt uppehållstillstånd med sin mamma och sina syskon. I folkbokföringen blev han 9 år men var i själva verket 11. Den felaktiga åldern hängde med – trots att det enligt åtalet fanns personal på skolan som kände till att hans ålder inte stämde.
Under 2019 anmäldes tre incidenter mot tjejer i skolan, där han tagit dem på brösten, rumpan och kallat en av dem hora. Skolan kontaktade föräldrarna men ingen orosanmälan gjordes till Socialtjänsten.
I juni 2021 kom nästa larm om pojken: En kvinna blev överfallen vid en gångtunnel vid Moröhöjden, inte långt ifrån där Luna hittades. Kvinnan beskriver en ”brottningsmatch” där hon lyckades ta sig fri. Brottet utreddes som ett misshandelsförsök och misstankarna var ett sexuellt motiv. Kvinnan pekade ut pojken men eftersom han inte var straffmyndig skickades utredningen till Socialtjänsten och skolan fick inget veta.
Här har ni svaret. Svaret är att nej, den kapacitet finns inte i Sverige. Ta inte in fler än vad man kan hantera. Vården för dessa störda fanskap har LÄNGE fått stryka på foten och det måste ändras innan vi ska vara hela världens drömland för flyktingar.
Lås in 15-åringen och hela hans familj. Kasta nyckeln och gå vidare utan att tillägna en endaste tanke åt dessa individer.. Finns inget lindrigare straff att få när en flicka blivit fånge i sin egna kropp.
Senast redigerad av Peripheryy 2022-12-17 kl. 13:28.
Vild neger skall inte vistas i västerländska samhälle, enklare än så är det inte.
Med Afrikanska mått mätt så håller sig denna lilla gosse långt innanför ramarna för vad som anses normalt.