2022-12-17, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Jag sa det är inga låtsasjobb men du börjar mensa ur som någon vänstermupp i vanlig ordning.

Sen 50 kr är överdrivet också, det kostar åtminstone 150 kr även de billigaste om du inte känner ägaren eller liknande. Det fullt lagligt verksamheten de gör, var skulle det olagliga vara och vart är låtsasjobben du påstår ? Det ganska grov anklagelse, du ser väl med egna ögon folk kommer ut nyfriserade eller tror du de har någon peruk? Du får nog ta av dig foliehatten snart. Du pratar om att vara naiv, du är ju precis det du försöker kasta på andra. Lite projicering kan jag tycka.

Med låtsass jobb menar jag att det inte är själv gående, finansieras av skatte medel. Och priset är så klart lite olika beroende på vilken stad och hur många frisörer det finns. Men jag inser att det spelar ingen roll vad man skriver, du har din bild av hur det fungerar och är inte mottaglig för hur verkligheten ser ut. Visst där är dom som är reko ärliga och bedriver sin verksamhet ur alla konstens regler, men det är en minoritet av frisörer felafel stånd mfl. Vilket fall som så är det skatte pengar ändå som går igenom deras verksamhet för dom som klipper sej lever med största säkerhet på bidrag
Citera
2022-12-17, 12:03
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
De går nog inte runt, det är pengatvätt givetvis. Det trodde jag de flestade fattade.

Ja det står biltvätt 99kr sedan står 4 pers som tvättar bilen hur mycket skatt betalas och hur mycket pengar lön får arbetarna man ser att det är jävla fusk svartjobbare . Svartjobben har exploderat i Sverige det senaste 10 åren .
Citera
2022-12-17, 12:04
Medlem
S.O.Stolps avatar
Njae, detta är väl knappast ett nytt fenomen. Har det verkligen blivit fler?

Jag kan hålla med om att det är märkligt med så många frisörsalonger utan synbara kunder men jag undrar vilka pengar som skulle tvättas i alla dessa salonger. Var kommer alla pengar ifrån?
Citera
2022-12-17, 12:10
Medlem
Klart att det är svart annars hade det inte gått plus att det mängder företaga som blåser andra invandrare också, genom att lura dom på lönen då dom är rädda för att utvisats.

För många år sen gick branschorganisations för frisörer ut att det var omöjligt att en frisör salong kunde klippa under 300-400kr ser någon sådan frisör så är det svart.
Det kryllar fortfarande med priser långt under under helt öppet.

Finns många som går runt också på att familjen ställer upp gratis och arbeta också.

Problemet är att dom döda alla affärsverksamhet för seriösa företagare. Tycker det är dåligt att Sverige skiter i dessa. Har flera ställen där jag bor där det aldrig är några kunder och att öppna ännu en likadan frisörsalong eller tobaksbutik är hur korkat som helst. Pratade med en invandrare som ägde ett cafe på en gata, han först där sen ploppa det upp 10 st till så han var tvungen att ändra verksamhet. Han var jävligt förbannad.
Citera
2022-12-17, 12:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Njae, detta är väl knappast ett nytt fenomen. Har det verkligen blivit fler?

Jag kan hålla med om att det är märkligt med så många frisörsalonger utan synbara kunder men jag undrar vilka pengar som skulle tvättas i alla dessa salonger. Var kommer alla pengar ifrån?

Vet inte om du missat vad tullen har lyckats beslag ta dom senaste åren både i Sverige och Köpenhamn? Nu senast för ca en månad sedan så tog dom några som var på väg att lämna landet med ca 10 miljoner sv kr. Och det har varit flera fall och samtliga skulle resa till Turkiet! Och det var inga svenar som skulle på semester. Så att det förekommer storskalig penga tvätt och andra bedrägerier är helt uppenbart för den som är vaken och påläst. Och dom som tullen lyckats ta är bara en bråkdel av vad som förts ut ur landet.
Citera
2022-12-17, 12:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Man startar företag i de branscher där det är lättast att undahålla skatt.

Antar att i bidragssverige så får man en rad olika bidrag för att starta företag. Vilket är bra om det nyttjas till något konstruktivt o varaktigt.
Citera
2022-12-17, 12:21
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Vet inte om du missat vad tullen har lyckats beslag ta dom senaste åren både i Sverige och Köpenhamn? Nu senast för ca en månad sedan så tog dom några som var på väg att lämna landet med ca 10 miljoner sv kr. Och det har varit flera fall och samtliga skulle resa till Turkiet! Och det var inga svenar som skulle på semester. Så att det förekommer storskalig penga tvätt och andra bedrägerier är helt uppenbart för den som är vaken och påläst. Och dom som tullen lyckats ta är bara en bråkdel av vad som förts ut ur landet.
Jo, men var kommer pengarna ifrån, och har pengarna tvättats innan dom ska ut ur landet? Låter som ett onödigt steg isf.

Det jag kan spekulera kring är narkotikaförsäljning, och att dessa pengar sen "tvättas" i olika verksamheter. Jag tycker bara det är lite omständigt att öppna en eller flera salonger för detta ändamål.
Citera
2022-12-17, 12:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff

Men varifrån kommer då dessa pengar?

Knark?
Varusmuggling?
Bedrägerier?
Stöld?
Utpressning?
Citera
2022-12-17, 12:24
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
De betalar inte skatt, och myndigheterna låter dem vara, då de är rädda för att bli anklagade för rasism. Många av dem fungerar dessutom som penga-tvätt för kriminella klaner.

Folk måste förstå hur klaner fungerar. De är en enda stor släkt, där vissa arbetar med kriminella saker, och andra med lagliga saker. Men de alla samarbetar ändå med varandra på ett eller annat sätt. Det bästa du kan jämföra dem med är italienare från Sicilien i USA mellan 1920 till 1980. Det fanns 5 stora familjer i New York, och de hade en massa lagliga verksamheter, samtidigt som de höll på med utpressning, mord, mutor till poliser och politiker osv. Vi har mycket korruption i Sverige idag om du jämför med Sverige för 20 år sedan. Mycket av det är kopplat till dessa klaner.

Svenskar lever utifrån staten och dess regler. De följer lagar, och betalar skatt. De få svenskar som inte gör detta, är i princip bara svenska narkomaner. De lever på bidrag, och utför lite inbrott och stölder i butiker. Det är inte organiserat. Hells Angels var/är dock organiserat, och sysslar med samma saker som klanerna gör. Men de flesta svenskar lever individuella liv utifrån statens regler. Detta gör inte människor från MENA. De flesta av dem lever utifrån sin klans regler. De har ingen lojalitet mot Sverige, svenskar eller några lagar. De vill ha makt och pengar, och är villiga att göra vad som krävs för att få det. Sverige är dessutom löjligt enkelt att leva på detta sätt om du är från tredje världen. Ingen myndighet kommer på allvar granska dina företag och åtala dig för skattebrott. De kommer endast att fokusera på kriminella gäng med namn, som tex "Black Cobra".

Vad jag försöker komma till är att i Sverige finns det två grupper av människor, som lever utifrån två helt olika system. Du har svenskar och europeer som lever utifrån statens regler i det stora hela, och sedan har du människor från MENA som lever utifrån sin klans regler. Detta fungerar inte i praktiken. Framförallt inte idag då polisen och rättsstaten är i fritt fall. Om du som svensk blir attackerad är det ganska meningslöst att vända sig till polisen idag. De flesta bra poliser har sagt upp sig, och idag är de flesta poliser kvinnor och woke-män. Deras prioriteringar är totalt skeva, och polishögskolan har sänkt kraven kraftigt. Flera lärare har larmat om detta.

Svenskar och europeer kommer i framtiden att bli tvungna att gå tillbaka till klan-kulturen. Det har tagit oss 500 år att komma ifrån den, men när du har så många människor som lever utifrån klaner, och där många av dem attackerar svenskar och europeer helt oprovocerat, kommer de till slut inte ha något annat val. De kommer inte att kunna göra det utifrån släkter, då svenskar och europeer inte har stora släkter, men de kommer till slut att bli tvungna att organisera sig utanför samhällets lagar och regler. Det är sorgligt, men så kommer det att bli. Det kommer att vara det enda sättet som de kommer att kunna få någon typ av rättvisa. Som det ser ut idag blir svenskar och europeer utsatta för våldtäkter och rån/misshandel av gäng på löpande band över hela Sverige, och svenska myndigheter gör allt för att sopa det under mattan. De är mer intresserade av att SD inte ska få fler röster, än att se till att kvinnor inte blir utsatta för våldtäkter, och män inte blir utsatta för rån/misshandel.

Mkt bra beskrivet. Egentligen borde ju alla svenskar avsky detta! T o m vänstermuppar som de kallas här på Fb för den vänster jag lämnade var i alla fall för höga skatter. Och dessa frisörbabbar bidrar inte med ett rött öre till det allmänna.
Citera
2022-12-17, 12:24
Medlem
Det är bara för att tvätta pengar. Inget annat. Här 2 pizzerior vid mig som har noll kunder men omsätter 3mille per år. I fodoorabilen langar de droger.
Citera
2022-12-17, 12:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jo, men var kommer pengarna ifrån, och har pengarna tvättats innan dom ska ut ur landet? Låter som ett onödigt steg isf.

Det jag kan spekulera kring är narkotikaförsäljning, och att dessa pengar sen "tvättas" i olika verksamheter. Jag tycker bara det är lite omständigt att öppna en eller flera salonger för detta ändamål.

Ska man ta med miljoner i kontanter till u-länder så behövs de inte tvättas.

Pengar behövs inte heller tvättas om de kommer från en legal verksamhet.

Utan det som behövs tvättas är pengar från knark, prostitution, rån, stöld, bedrägerier, utpressning etc
Om man ska kunna få in dem i banksystemet, för att senare kunna köpa hus, bilsr, båtar, konst etc
Eller bara kunna skickas via banksystemet utomlands.
Citera
2022-12-17, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Ja vi har ganska många frisör salonger pizzerior bil verkstäder och tobaks affärer mat varor affärer i centrum men nu har invandrarna börjar öppna fler salonger där de bor runt bostadsområdena så hela staden börjar likna mer och mer som i Mellanöstern eller Indien .
Inget fel med det roligt att de bidrar till samhället men jag tycker staden börjar bli annorlunda och ful stad.
Vilken stad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in