2022-12-17, 10:49
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Jag förstod att det var illa, men att det var så illa att hon inte kan röra sig alls… och uppenbarligen har minnen. Finns inga ord för hur fruktansvärt det är. Det lilla positiva var ändå att hon gjort framsteg senaste, att hon kunde få fram ett ord och rörde handen. Jag hoppas hon gör fler framsteg och inte blir så pass fast i sin kropp som beskrevs. Att hon var tvungen att vara med om allt det, för att sedan dessutom få bestående skador är så hjärtskärande.

Man kan ändå ha lite, lite hopp om att det kan komma små förbättringar, men de blir nog inte så stora. Det finns ju människor med hjärnskada som efter lång tid vaknat upp från vegetativa tillstånd t.ex.
Citera
2022-12-17, 10:51
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Grät när jag läste artikeln. Hoppas av hela mitt hjärta att flickan fortsätter göra framsteg. Att hon kan säga ett ord är mycket positivt och visar att hon ev kan komma igång med språket framöver.

Jag har aldrig varit för dödsstraff men det jag känner för gärningsmannen är bara hat och jag skulle inte sätta mig emot att man hängde upp honom i ett träd någonstans.

Istället för att gråta kanske du ska tänka att det här är bara början vi står inför en epidemi här era tårar hjälper inte ett skit.
Citera
2022-12-17, 10:52
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Läste artikeln tidigt i morse och är fortfarande så upprörd att jag knappt finner ord.

Stackars tös. Mitt hjärta blöder för henne. Mina tankar går till hennes familj.
Citera
2022-12-17, 10:53
Jag vill veta hans familj adress!!!! Dom empatistörda mongoloiderna ska lämna det här landet SNARAST. Hoppas deras mongo unge dör en plågsam död.. Fy helvete vad arg man är speciellt efter expressens artikel som dom publicerat idag….
Citera
2022-12-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Istället för att gråta kanske du ska tänka att det här är bara början vi står inför en epidemi här era tårar hjälper inte ett skit.
Tror tvärt om, det är över nu. Vi kommer inte ta emot ensamma män/pojkar på samma sätt. Vi kommer vara hårdare med vilka som får stanna, ge besked fortare och i bästa fall stoppa invandringen för de utan jobb innan flytt här helt. Närståendeinvandringen, definitivt. Men sen får fan rassesnacket lägga ner också. Tänk på stämplingseffekten, gör inte så mot vårt land! De som är här är här, så länge de har fått medborgarskap och inte är sökande som begår brott (ut!) så ska vi fan behandla alla som att deras barn och barnbarn kommer vara svenskar och hör hemma här, allt annat är extremt kontraproduktivt och skadar oss som nation.
Citera
2022-12-17, 10:56
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Man kan ändå ha lite, lite hopp om att det kan komma små förbättringar, men de blir nog inte så stora. Det finns ju människor med hjärnskada som efter lång tid vaknat upp från vegetativa tillstånd t.ex.
Det kommer nog bli många år av träning för att komma tillbaka någorlunda. Att hon har lärt sig säga "mamma" och röra handen lite är nog positiva tecken att det går.
Citera
2022-12-17, 10:57
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Tror tvärt om, det är över nu. Vi kommer inte ta emot ensamma män/pojkar på samma sätt. Vi kommer vara hårdare med vilka som får stanna, ge besked fortare och i bästa fall stoppa invandringen för de utan jobb innan flytt här helt. Närståendeinvandringen, definitivt. Men sen får fan rassesnacket lägga ner också. Tänk på stämplingseffekten, gör inte så mot vårt land! De som är här är här, så länge de har fått medborgarskap och inte är sökande som begår brott (ut!) så ska vi fan behandla alla som att deras barn och barnbarn kommer vara svenskar och hör hemma här, allt annat är extremt kontraproduktivt och skadar oss som nation.

Vad får dig att tro det?
Citera
2022-12-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Vidrigt att skolan visste hela tiden.
Har det man blivit så rädd för att kallas rasist så man måste offra en annan människa?
Monstret har varit missanpassad hela tiden och det visste alla!
Fy fan för vänstervriden propaganda.
Vi har sett det otaliga gånger i många år. Både enskilda händelser såväl som utbredda fenomen har ursäktats och slätats över. Det blir en notis, en kort kommentar om att "inget fel har begåtts" utan besvärande följdfrågor från media och så kör man på som om ingenting alls fortsätter att pågå med full kraft. Ingen blir av med jobbet, ingen åläggs att ta fram nya direktiv för sina tjänstemän, ingen stiftar lagar som ger dem effektivare verktyg. Ingen behöver bry sig eller ens förklara varför de inte bryr sig.

Det här fallet är ju inte på något vis unikt i det avseendet annat än att det är så tydligt hur odugligt vårt samhälle fungerar. Faster Emma påpekar i Expressens artikel hur vi vuxna måste vara barnens ögon och skydda dem men det är istället tydligt hur de instanser som är satta att agera istället blundat så hårt de bara kan, till och med idag, när det ändå funnits en hel sjö med varningssignaler att skopa ur. Speciellt som varningssignalerna bestått av högst konkreta och redan utförda övergrepp och överfall. Han hade helt klart ett trumfkort att ta till och jag har inga svårigheter alls med att föreställa mig att familjens särskilt skyddsvärda etnicitet medförde de mycket större möjligheterna men kanske ännu mer, de mycket lägre förväntningarna, som gjorde Lunas öde möjligt.

Och hon är ju inte den enda. Hon drabbades särskilt hårt och har blivit särskilt uppmärksammad men den slapphänthet och undfallenhet som råder inom skola, socialtjänst, polis, mm skördar löpande nya offer. Oftast "bara" som vanliga offer för våldtäkt, rån, våld, stölder eller ännu banalare övergrepp. Eller bara som utskälld drönare som förutsätts knega på i det tysta för att finansiera eländet, helst i kombination med att bli utskälld och hånad för att vara ogin och privilegierad i sin drönarroll. Bara det är illa nog.

Landet hade nog inte farit illa av att ansvar spelat en större roll. För såväl individer, tjänstemän och myndigheter. Det här med att ingen vare sig behöver ta eller behöver kräva ansvar av någon alls fungerar ju uppenbarligen inte men gör alla till offer istället.
Citera
2022-12-17, 11:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Mycket bra av de närstående att lyfta och belysa Lunas situation.
Alldeles utmärkt att bilden på Luna efter våldsdådet inte är censurerad.
Brottsofferperspektivet bör ta större plats än det gör i detta land.
Citera
2022-12-17, 11:12
Medlem
vad kan man göra förutom att swisha över pengar åt dom borde det inte gå att anmälla dom till typ sofias änglar eller nå sånt
Citera
2022-12-17, 11:18
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej , man vaknar inte upp från permanenta hjärnskador.
Citera
2022-12-17, 11:38
Medlem
NamnlosBarns avatar
Kollar på mammans instagram , videos på luna när hon kunde prata och gå. Så jävlas synr , hoppas den där missfostret som skadat henne lever ett plågsamt liv och dör en plågsam död. Han förtjänar inte ens att Äta hundmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in