Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Det är faktiskt du som är trög.
Varför anser jag då detta?
Jo, för att:
- Du inte vet vad feminism är.
Jo, jag säger att det är precis samma sak som du säger att det är.
Citat:
- Du tror att alla feminister är fula.
Jag sa explicit för en stund sen att inte alla feminister är fula. Men det är vanligt att de är det. Men framförallt säger jag att som ful kvinna går det inte att tjäna pengar på sex så därför MÅSTE fula kvinnor ha feminism för att kunna få/tjäna pengar (pengar som givetvis tidigare tillhörde män). Om en kvinna är ful och inte kan få lön via jobb pga att hon lever i ett icke-feministiskt samhälle, hur ska hon då få tag i pengar och resurser har du tänkt?
Citat:
- Du tror att fula blir feminister för att få mäns resurser.
Ja, det är väl framförallt pengar det handlar om? Det har du ju själv sagt i ett flertal inlägg nu så jag förstår inte vad du tjafsar om.
Citat:
När jag talar om för dig hur saker och ting förhåller sig: vad feminism står för, att både fula och snygga människor blir feminister och att feminister inte vill ta mäns resurser men vill få sina egna resurser, så tar du inte emot detta, utan fortsätter hävda dina verklighetsfrånvända åsikter i frågan.
Sina egna resurser? Odlar de pengar på träd då eller vad menar du? Eller du kanske har missat den lilla detaljen att någon måste betala också.
Citat:
Folk får pengar genom att jobba. Jobba får man göra vare sig man är snygg eller ful. Och lönen för mödan får nu även kvinnor in på sitt konto, tack vare feminismen.
Ja, det FÅR man göra ja. Men som snygg kvinna måste man inte jobba för att få pengar och resurser, om du inte räknar sexsäljandet som jobb då förstås och det kan man ju såklart göra. Särskilt vissa former av sexsäljande.
Och som sagt, snygga kvinnor får del av mäns resurser även utan feminismen, vilket är hela poängen. Fula kvinnor däremot måste ha feminism för att få tag i resurser.