2022-12-17, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Säg att den där 20-24 - åring träffar på en fjortis på en fest och ser till att istället kontakta föräldrarna eftersom 14-åringar inte ska vara på fester med vuxna utan föräldrars sällskap.

Det tror du att en full 24 åring gör när en välutvecklad ung kvinna klänger på honom?
Citera
2022-12-17, 00:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nobelstiftelsen
"12 ggr vanligare"-påståendet kan stämma men det beror alla gånger inte enbart på att barnen varit utsatta för övergrepp. De kommer från trasiga familjer utan uppsikt och kärlek, låg socioekonomisk standard, dålig adhd-dna, feta-familjen-barn som ingen brytt sig om osv.
Jag halkade in på tråden av slump för några dagar sedan men man kan redan nu tydligt se att det inte pågår en jämställd debatt och argumentation på lika villkor.

Det är många neandertalare i tråden som hotar och hatar, och bara vissa åsikter och viss outing är acceptabel. Sen tvivlar jag på vissa antidumpen-användare som troligen mest bara är till för att ge skenet av att debatt pågår.
En jämställd debatt på lika villkor ?????
Exakt vad menas med det?
Citera
2022-12-17, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
En "fjortis"?..
Har du sett männen på denna sidan, en del vill träffa mammor med barn runt 3 år och ha sex..
Flera söker tjejer och pojkar under 10 år..

Detta är inga oskyldiga män, de vet precis vad de sysslar med.
De är äckliga svin!

Här är jag beredd att hålla med de är inte oskyldiga utan riktigt störda individer.Fast de folk inte förstår är dom är också med all sannolikhet psykiskt sjuka i huvudet,deras hjärna är ur balans.Inga djur i det vilda tänder på någon under könsmognad. Däremot tänder alla djur i det vilda på det motsatta könet om könsmognad har uppnåtts.Och gilla de eller ej fast våra djuriska insikter sitter kvar.
Citera
2022-12-17, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Du har inget liv.

Frågan är om någon av dumplingarna har det.Det handlar inte om skydda barn i alla fall för dem som de påstår utan detta är ju ren skadeglädje.Bara en liten % av alla uthängda förtjänar det till viss del.Även om jag själv tror det finns bättre lösningar än att två pundare springer runt och leker Polis dessutom så knullar ena pundaren ganska flitigt runt med tjejer bara några år äldre än ”Baaaarnen” som ”gäddorna ” ska träffa.
Senast redigerad av Getteadytorumble 2022-12-17 kl. 00:55.
Citera
2022-12-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getteadytorumble
Det tror du att en full 24 åring gör när en välutvecklad ung kvinna klänger på honom?

Ett 13-årigt är inte en ”ung kvinna”.

Du är ju sjukt obehaglig.

Sök.
Citera
2022-12-17, 01:13
Medlem
Nobelstiftelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
En jämställd debatt på lika villkor ?????
Exakt vad menas med det?
Många saker. Exempelvis borde tråden till viss del handla om Dumpen lika mycket som om gäddornas familjer, näringsverksamheter och yrken. Härskartekniker och försök att likrikta åsikter är annat som pågår.
170+ gäddor med familjer och vänner borde ha massor att skriva men inget som kan vara direkt negativt/skadligt för Dumpen kommer ut.
Alla vet att Sjöberg tar kokain och det påstås att han håller sig med unga tjejer. Säkert Sara också. En gång knarkare alltid knarkare men inget av det är av intresse och vikt och hör inte hemma i tråden.

Seriösa skribenter (inte journalisttroll) först måste ta avstånd från pedofili innan dom tycker att dumpens metoder är fel. Personligen har jag egentligen ingen åsikt mer än att det måste vara rättvist.
Jag kan också skratta när jag tänker på vissa gäddor och hur resonemanget och den "inre monologen" måste ha gått.
Jag brukar tänka på tex "gävlebocken" som hängdes ut naken inifrån lägenheten och hur brutalt Sjöberg gick runt honom och filmade tom hans måne upptill. Att alla gäddfilmer stannas i exakt den sämsta vinkeln. Filmen med Adelsgäddan precis när han ser som sämst ut. Det är förvisso inget om jämställd argumentationen men det är ju uppenbart att det inte är seriös journalistik.
Citera
2022-12-17, 01:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Här är jag beredd att hålla med de är inte oskyldiga utan riktigt störda individer.Fast de folk inte förstår är dom är också med all sannolikhet psykiskt sjuka i huvudet,deras hjärna är ur balans.Inga djur i det vilda tänder på någon under könsmognad. Däremot tänder alla djur i det vilda på det motsatta könet om könsmognad har uppnåtts.Och gilla de eller ej fast våra djuriska insikter sitter kvar.
Det är svårt att ha koll på vad djur gör, om det är kid de ger sig på, och om någon Dumpen finns i deras värld.

Både homo och otrohet finns bland djur. Man pratar om djuriska behov men tror många varianter som människor nyttjar gör inte djuren. Det är vi som är mest udda på jorden.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2022-12-17 kl. 01:23.
Citera
2022-12-17, 01:22
Avstängd
Anatoliys avatar
Jag tror att den andra eller tredje är oskyldig.
Citera
2022-12-17, 02:25
Medlem
Citat:

Det är fortfarande inte unga kvinnor gäddorna jagar.
Citera
2022-12-17, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobelstiftelsen
Många saker. Exempelvis borde tråden till viss del handla om Dumpen lika mycket som om gäddornas familjer, näringsverksamheter och yrken. Härskartekniker och försök att likrikta åsikter är annat som pågår.
170+ gäddor med familjer och vänner borde ha massor att skriva men inget som kan vara direkt negativt/skadligt för Dumpen kommer ut.
Alla vet att Sjöberg tar kokain och det påstås att han håller sig med unga tjejer. Säkert Sara också. En gång knarkare alltid knarkare men inget av det är av intresse och vikt och hör inte hemma i tråden.

Seriösa skribenter (inte journalisttroll) först måste ta avstånd från pedofili innan dom tycker att dumpens metoder är fel. Personligen har jag egentligen ingen åsikt mer än att det måste vara rättvist.
Jag kan också skratta när jag tänker på vissa gäddor och hur resonemanget och den "inre monologen" måste ha gått.
Jag brukar tänka på tex "gävlebocken" som hängdes ut naken inifrån lägenheten och hur brutalt Sjöberg gick runt honom och filmade tom hans måne upptill. Att alla gäddfilmer stannas i exakt den sämsta vinkeln. Filmen med Adelsgäddan precis när han ser som sämst ut. Det är förvisso inget om jämställd argumentationen men det är ju uppenbart att det inte är seriös journalistik.

Alltså bara för att man granskar Dumpen, en rörelse som har stor genomslagskraft, betyder det inte att man skyddar pedofiler. Det är helt rätt att Dumpen granskas med tanke på de effekter deras verksamhet får på anhöriga.

Ingen ska vara skyddad bara för att ”syftet är gott”. Det funkar inte så om man vill vara den enligt egen utsago viktiga rörelse Dumpen vill vara.

Hur enögd, fåraktig och inne i ”sekten” är man om man tror att någon random granskande journalist är pedofil för att journalisten gör sitt jobb? Eller för att en opinionsskribent likt Josefsson har förmågan att ha två tankar i huvudet samtidigt? Det är ungefär som att kräva att någon uttryckligen måste säga att den inte gillar att äta bajs för annars vet man ju inte.

Det är liksom en självklarhet att gemene man inte gillar att äta bajs. Det är inget man måste påpeka.

Jag gillar Dumpen men höj nivån herregud.
Citera
2022-12-17, 03:50
Medlem
Kan inte släppa att näst senaste gäddan, från Göteborg som trodde han var ihop med en 13-åring, var beredd att kasta bort så mycket.

Stabilt jobb och verkar hyfsat framgångsrik inom sitt område, villa, barn, och en så otroligt söt fru — verkligen out of his league. Och hon åtminstone ser så otroligt snäll ut. Jag hoppas att det går bra för henne och att hon får allt stöd hon behöver.

Han är verkligen obehaglig på så många nivåer. Manipulativ och lögnaktig. Obehaglig läsning hur han snurrar ”13-åringen” runt sitt finger genom lögner och påståenden om att han blev av med oskulden med en äldre tjej, för att normalisera situationen. Och hur han föredrar att hänga på stränder för barn. Riktigt vidrig. En garderobspedofil som inte kunde hålla sig längre.

Det enda som tar emot för min del är att det finns ett minderårigt barn med i bilden. I de fallen, och då hans egen skada redan är gjord, skulle jag gärna se en avpublicering. För barnets skull i framtiden.

Däremot positivt att han föll dit. Det enda rätta för alla inblandade, även om det säkert gör ont för hans hustru just nu.
Senast redigerad av klaustrofobin 2022-12-17 kl. 03:52.
Citera
2022-12-17, 05:49
Medlem
Citat:
Principen är dock densamma att tonårstjejer skulle inte någonsin vilja träffa någon av de som hittills har hängts ut.Visst männen var beredda att ha sexuellt umgänge med dessa tjejer vilket kan ses som fel.

Fast större delen av männen hade ändå planerat att ha sexuellt umgänge via samtycke.Onda män? Jag tror tvärtom, att det är mycket ondskefullt att känna hat och agg emot att två personer som fattar tycke för varandra på grund av att det skiljer ålder.

Nej de hade inte planerat att ha sex med samtycke. De vill våldta barn allihopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in