Citat:
Ursprungligen postat av
silopsilop
En jämställd debatt på lika villkor ?????
Exakt vad menas med det?
Många saker. Exempelvis borde tråden till viss del handla om Dumpen lika mycket som om gäddornas familjer, näringsverksamheter och yrken. Härskartekniker och försök att likrikta åsikter är annat som pågår.
170+ gäddor med familjer och vänner borde ha massor att skriva men inget som kan vara direkt negativt/skadligt för Dumpen kommer ut.
Alla vet att Sjöberg tar kokain och det påstås att han håller sig med unga tjejer. Säkert Sara också. En gång knarkare alltid knarkare men inget av det är av intresse och vikt och hör inte hemma i tråden.
Seriösa skribenter (inte journalisttroll) först måste ta avstånd från pedofili innan dom tycker att dumpens metoder är fel. Personligen har jag egentligen ingen åsikt mer än att det måste vara rättvist.
Jag kan också skratta när jag tänker på vissa gäddor och hur resonemanget och den "inre monologen" måste ha gått.
Jag brukar tänka på tex "gävlebocken" som hängdes ut naken inifrån lägenheten och hur brutalt Sjöberg gick runt honom och filmade tom hans måne upptill. Att alla gäddfilmer stannas i exakt den sämsta vinkeln. Filmen med Adelsgäddan precis när han ser som sämst ut. Det är förvisso inget om jämställd argumentationen men det är ju uppenbart att det inte är seriös journalistik.