2022-12-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -stil-
Från Nyhetsmorgon imorse:
"I ett och ett halvt år har man grävt i mina meriter och hitills är det ingen som har kunnat gå vidare med nånting som inte skulle stämma eller som inte varit korrekt"

Efter att ha läst Stefan Holgerssons rapport så framstår det här som en ren och skär lögn. Holgersson pekar ut flera saker som varit felaktiga och missvisande, och skriver upprepade gånger att det finns ännu fler exempel på oegentligheter men att rapporten inte ska fastna vid just hennes fall.

Några saker som framgår ur rapporten:
-hon har inte haft tillräcklig polisutbildning
-hon påstår sig tjänstgöra i yttre tjänst, men det finns inga bevis på att så har skett, och när han begär ut papper kring hennes yttre tjänstgöring så skriver de rena felaktigheter (som t.ex helt felaktiga uppgifter om deras databas)
-hon bär tjänstevapen utan att vara kvalificerad för det
-när chefspositionen på NOA utlystes saknade hon 4 av 5 krav för tjänsten
-påstått sig haft en stor roll i operativ grupp på sin tidigare arbetsplats, men har bara enstaka gånger varit med på operativa möten och då inte sagt mycket alls
-överdrivit sin juridiska erfarenhet (t.ex skrivit om 'flera års erfarenhet' när det handlar om 1,5 år vid tingsrätt osv)

Nog drevas det lite extra för att hon är kvinna som har legat runt, men inte fan "har ingen kunnat hitta några oegentligheter". Det är ren och skär lögn. Hoppas utredare och journalister plockar upp det här.

En annan sak som Stefan Holgersson nämnt är att hon påstår att hon började jobba i Norrköping 2004 men att det saknas dokument som stryker att hon skulle ha gjort det före 2006 (tror jag fick rätt på årtalen där).

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ja och det är polisforskaren Stefan Holgersson som vid upprepade tillfällen begärt ut allmänna handlingar om Linda, inte Löving.

Han bör entledigas.

Vi kan inte ha en person på en så viktig position som faller för första bästa honey trap.

Vilka ”allmänna handlingar” kan det röra sig om, nu när åtminstone hennes universitetsbetyg har offentliggjorts?

Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Jag tror att Linda Staaf har Borderline.

Utveckla gärna hur du tänker

Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
En ytlig sexuell relation, men vi var inget par. (Källa : Tv4)

Den här tanten har sin egen moral. Jag tycker man borde göra en orosanmälan för barnens uppfostran. I mina ögon kan hon omöjligen vara en god mor.

Om hennes första barn av två föddes 2012 och hon inledde sin sexuella relation med Löfving 2015, hur gammal var då minstingen? Var hon fortfarande gift med stackars Jan, som fick gå hemma och byta blöjor och mosa bananer medan hon låg och snaskade Löfvings kotte?

Är det förresten känt när han skilde sig?
Citera
2022-12-16, 20:50
Medlem
irishrages avatar
Citat:

Den här tanten har sin egen moral. Jag tycker man borde göra en orosanmälan för barnens uppfostran. I mina ögon kan hon omöjligen vara en god mor.
Hur kan hon i direktsändning bedyra endast ytlig relation när de i själva verket haft en relation i sex år!?I sändningen drar hon även upp kvinnopotter. Hon är verkligen BagdadBob.
Citera
2022-12-16, 21:12
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:

Ja, en ytlig privat relation som pågick under 6 år från 2015 till 2021. Frågan är ju bara hur i hela helvete en "ytlig och privat relation" kan beskrivas som ett "destruktivt förhållande"?!?

Egen moral och egna definitioner av allt? - Check!

Ljuger som en häst travar? - Check!

Lever i en parallell galax eller i ett parallellt universum? - Check!

Chef på NOA? - Check!

Inte konstigt att det ser ut som det gör i detta land när det kommer till Polisen. Man både häpnas, förvånas och förskräcks.
Citera
2022-12-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av privata
Linda H Staaf - Krafttag mot ”nyckelpersoner” ska sätta stopp för gängen och listar vad polisen behöver göra för att knäcka den organiserade brottsligheten.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/europeiskt-samarbete-mot-den-organiserade-brottsligheten

Vad nytt under solen kommer hon med här, specifikt? Tycker hon rabblar liksom same, same som alltid sägs, eller?

Krafttag mot ligornas toppar, stoppa nätverkande genom mer internationellt samarbete, ta tag i ”hjälparna”.

Ärligt talat, har vi inte hört detta förut, men hon presenterar det, som en äkta politruk, som om att detta var något helt nytt och Yes, Detta kommer så klart att funka, för NU har vi liksom Kollen…… Hmmmm??
Citera
2022-12-16, 21:17
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disktord
Det blir mörkare och mörkare. Men om Staaf haft någon form av intim relation i sex år med Löfving så hade han väl något i Staafs ögon utöver makten att kunna tillsätta henne på tjänsten på NOA. Med det sagt så var rekryteringen inte rätt för det.

Ja du. Kanske har Löfving en väldigt mäktig samling av tomhylsor eller så kanske han är en jävel på att läsa högt eller kanske t o m en hejare på att gå baklänges igenom en dörrpost? Jag vet inte riktigt, men något är det ju som fångat Staafs intresse och känslor. För makt kan det väl inte vara? Nä.
Citera
2022-12-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
En annan sak som Stefan Holgersson nämnt är att hon påstår att hon började jobba i Norrköping 2004 men att det saknas dokument som stryker att hon skulle ha gjort det före 2006 (tror jag fick rätt på årtalen där).

Vilka ”allmänna handlingar” kan det röra sig om, nu när åtminstone hennes universitetsbetyg har offentliggjorts?

Utveckla gärna hur du tänker

Om hennes första barn av två föddes 2012 och hon inledde sin sexuella relation med Löfving 2015, hur gammal var då minstingen? Var hon fortfarande gift med stackars Jan, som fick gå hemma och byta blöjor och mosa bananer medan hon låg och snaskade Löfvings kotte?

Är det förresten känt när han skilde sig?

Hon skilde sig från Jan Staaf 2016.11.04

Jan staaf gifte sig med Eva Lena 19860823 och de skilde sig 070629 efter att han varit otrogen med Linda. Linda och Jan gifte sig 090526 och därefter var hon otrogen med Mats Löfving som skilde sig från sin fru som fysiskt kastade ut honom 20100729 efter att hon blivit uppringd av Linda. Linda separerade från Jan men de skilde sig först 20161104. Då hade hon och Mats varit ett par i nästan 6 år. Anmälan mot Mats om ofredande sträckte sig från början av 2015.
Citera
2022-12-16, 21:24
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Hon skilde sig från Jan Staaf 2016.11.04

Jan staaf gifte sig med Eva Lena 19860823 och de skilde sig 070629 efter att han varit otrogen med Linda. Linda och Jan gifte sig 090526 och därefter var hon otrogen med Mats Löfving som skilde sig från sin fru som fysiskt kastade ut honom 20100729 efter att hon blivit uppringd av Linda. Linda separerade från Jan men de skilde sig först 20161104. Då hade hon och Mats varit ett par i nästan 6 år. Anmälan mot Mats om ofredande sträckte sig från början av 2015.

Helt jävla otroligt!!! Alltså?!?
Citera
2022-12-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Mats Löfving anmäldes för brott mot Linda Staaf
https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/
"Det är en infekterad konflikt inom landets högsta polisledning som pågått i det fördolda, och som väckt starka känslor inom polisorganisationen:
– Det här är ett maktspel på hög nivå. Vi är i ett läge där vi har många skjutningar och det är en kris i samhället. Ska vi lägga ner tid på såna här intriger då, har vi inte nog med utmaningar, säger en person inom polisen."

OJ, när man tittar på videon med den ”granskande” journalisten så kan jag inte annat än undra om den här Linda lyckats linda även honom runt sitt lilla finger? Snacka om att ”ställning”, typ stackars lilla Linda…..

Har haft en undran under några av dessa vändor med nyheter om hennes eskapader och yrkesmässiga utveckling: Är månne Hon Domina av Rang? 🤔
Citera
2022-12-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/

Detta blir bara värre!!!! Hon har tydligen anmält sitt ex polismannen… vilken jävla soppa. Varför knullar folk på sådana här säkerhets jobb med viktiga positioner? I ett annat land blir man av med positionen om man knullar runt internt som i polisen eller militärt men i sverige är det helt ok

Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Undra vem som hon lägrar härnest? Gunnar Strömmer? Givet att hon är "glad i kuk", så kanske hon gömmer sig i podiet och ...ja...

Skulle inte förundra mig i alla fall, och dessutom kan jag inte annat än undra hur hon uppenbarligen lyckats spinna den ”granskande” journalisten på Expressen, Michael Syrén runt sitt lilla finger. Han är uppenbart Inte objektiv.
Citera
2022-12-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag undrar jag om inte Linda - ”glad-i-kuk” - Staaf piskar upp sina gubbar iförd polisuniform…!

Exakt min tanke. Hon vibbar Domina hela hon. Torde inte vara svårt för en smart dito att klättra bland UG-kåta gubbar i chefsställning….
Citera
2022-12-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Linda Staaf säger att hon och Löfving under en period haft ett förhållande.
– Vi utvecklade senare även en privat men ytlig relation när han var min chef vid Noa, men vi har aldrig varit närstående, säger hon.

Så någon som knullar henne och är innne i henne i flera år är ingen närstående? Hon verkqr faktist iskall och avfärdar att dom någonsin varit ett par eller närstående…. Dom var väl ett par i offentligheten? Hon verkar konstig….. anklagar alla för det ena och det andra. Sparka henne

Hon verkar faktiskt ha tydliga tendenser till att vara en så kallat Domina, en sexuellt dominant kvinna som i sämsta fall utnyttjar sina ”objekt” till att få fördelar även utanför ”sexet”.
Citera
2022-12-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Den fär Linda verkar vara "stafettpinne" mellan olika män med makt. Verkar vara rätt uppenbart hur hennes befattningar "förtjänades".

Om hon är Domina så kan hon vara väl medveten och dessutom Styrande i att bli en ”stafettpinne”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in