Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Alla troll är inte borta tyvärr... Men väldigt bra om mods städat bort de värsta.
Dock kan det ibland vara så att det är intressant att förstå vilket uppdrag ryzka troll får och hur deras uppdrag förändras. Väldigt tydligt när de får nya orders.
Att troll inte skriver just nu kan ju även bero på att nån trollfarm fått problem med sin IT av nån anledning.
Jag skulle inte säga att jag är en supporter däremot har jag sett förbi det löjliga narrativ som media målat upp.
Men det är ironiskt att man blir påhoppad när ens faktabaserade slutsatser inte stämmer överens med majoriteten av trådens. Då får man höra att man är ett Rysstroll och inte supportar demokratin och friheten, vilket egentligen är väldigt ironiskt.
Därför har jag dragit slutsatsen att det är mer värt att spendera tid med familjen en vacker vinterkväll som denna än att dela med mig av mina åsikter i detta ”diskussions”-forum.
Förhoppningsvis blir de som följer strömmen inte drabbade av den här behandlingen när era åsikter inte följer strömmen i ett viktigare sammanhang för att ingen förtjänar detta.
Mina åsikter är att konflikten är mer komplex än att:
Putin är dålig
Putin vill bygga ett imperium
Putin vill bli en ny tsar
Ukraina ska vinna ett krig mot Ryssland hur löjligt det än låter
Jag blev intresserad av konflikten långt tidigare än 2014 av privatekonomiska skäl (ville tjäna en hacka på diverse investeringar möjligheter, vilket jag även gjort)
Så att jag såg den här konflikten blomma från ett litet frö satt under Sovjetunionens fall till den köttätande växt den är idag.