2022-12-16, 17:22
Medlem
Fulalillafittdobbys avatar
Flashback hallå!

Min katthona är 7 månader och alltså redo att kastreras. Fick tyvärr dock besked om att hon har ett blåsljud på hjärtat och kan därför inte sövas förrens det vuxit bort eller utretts. Därmed kommer hon nog gå in i sitt första löp ganska snart.

Jag undrar ; hur har era honkatter blivit när de fick sitt första löp? Blev det jättejobbigt eller var det ingen större märkbar skillnad?

Mycket tacksam för svar!
Citera
2022-12-16, 17:24
Medlem
Asmodeusvults avatar
Tjejens katt tjuter, skriker och åmar sig och krälar omkring och visar upp rumpan för hunden.
Citera
2022-12-16, 17:25
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Mjauar och skriker hela tiden, vänder sin rumpa mot dig hela tiden och äcklar sig.

Dom kan verka gosiga i början men i slutändan blir det bara äckligt och irriterande med en löpande honkatt.

Edit: Och då älskar jag ändå katter och har hittills bara haft honor.

Man steriliserar dom av en anledning.
Citera
2022-12-16, 17:25
Medlem
Kajahs avatar
Dom blir asjobbiga och lite creepy.
Citera
2022-12-16, 17:26
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulalillafittdobby
Flashback hallå!

Min katthona är 7 månader och alltså redo att kastreras. Fick tyvärr dock besked om att hon har ett blåsljud på hjärtat och kan därför inte sövas förrens det vuxit bort eller utretts. Därmed kommer hon nog gå in i sitt första löp ganska snart.

Jag undrar ; hur har era honkatter blivit när de fick sitt första löp? Blev det jättejobbigt eller var det ingen större märkbar skillnad?

Mycket tacksam för svar!

Dom brukar gå runt och jama ihållande på ett speciellt sätt.....kan nästan fresta tålamodet ibland.
Citera
2022-12-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Dom brukar gå runt och jama ihållande på ett speciellt sätt.....kan nästan fresta tålamodet ibland.

Min katt är redan väldigt skrikig av sig i sitt normala stadium så det lär bli mycket intressant att se hur hon blir då
Citera
2022-12-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Tjejens katt tjuter, skriker och åmar sig och krälar omkring och visar upp rumpan för hunden.

Känns bra att jag inte har någon hund
Citera
2022-12-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Mjauar och skriker hela tiden, vänder sin rumpa mot dig hela tiden och äcklar sig.

Dom kan verka gosiga i början men i slutändan blir det bara äckligt och irriterande med en löpande honkatt.

Edit: Och då älskar jag ändå katter och har hittills bara haft honor.

Man steriliserar dom av en anledning.

Ja det är detta beteende jag befarar, hoppas på att kunna kastrera henne så snart som möjligt ändå trotts hjärtproblemen!
Citera
2022-12-16, 17:34
Medlem
De blir enormt kåta och gör allt för att locka till sig en hane som ska bestiga dem. Värsta ludret.
Citera
2022-12-16, 17:35
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulalillafittdobby
Ja det är detta beteende jag befarar, hoppas på att kunna kastrera henne så snart som möjligt ändå trotts hjärtproblemen!

Ja men om det krävs tid för att hennes hjärta skall fixa sig så tror jag att du kanske får stå ut med det åtminstone en gång först.

Iom att hon är så ung och att det isf blir hennes första (och då förhoppningsvis sista) så kanske det inte blir så jättejobbigt ändå.
Citera
2022-12-16, 17:39
Medlem
Lillprinsessans avatar
Bästa beskrivningen är att dom blir extremt kåta. Räckte att vända huvudet mot min hona så blev hon helt till sig, innan hon kastrerades. Om du fortfarande inte kan se det framför dig så kommer du att märka när din misse löper, du kan omöjligt missa det.
Citera
2022-12-16, 18:11
Medlem
Kul med så många svar!

Har nån testat P-piller för katt? Undviker man löpen helt då och när ska katten börja ta dem? Kan man använda dem för att "avbryta" ett löp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in