2022-12-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Blev faktiskt förvånad hur lite hon tjänade. Ingenting som kleti och peti har anledning att vara avundsjuka på. Hade trott att man tjänade betydligt med på sådana positioner. Hon hade antagligen kunnat tjäna mer i näringslivet.

Det gäller ju att landa detta jobb också - hon lyckades inte komma upp i de höga lönerna på Deloitte
inte på sin juristbyrå - o hon valde inte heller domstolsvägen som skulle kunna leda till lagman JO JK
Riksåklagare o Rikspolischef
Citera
2022-12-16, 15:08
Medlem
Mats Löfving har omplacerats och en förundersökning om grovt tjänstefel pågår. Åklagare undersöker nu också om Löfving gjorde fel som gav underrättelsechefen Linda Staaf ett tjänstevapen.

https://www.dn.se/sverige/aklagare-granskar-om-lofving-gjorde-fel-som-godkande-vapen/

Linda Staaf har inte gått grundutbildningen till polis på Polishögskolan utan fått polismans befogenheter via det utbildningsspår som finns för chefer. Att vara polisman innebär dock inte en automatisk rätt att bära vapen och Mats Löfving beslutade att ge henne ett vapen innan hon hade gått flera polkon-moment.

POLKON
https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/konflikthantering/
Citera
2022-12-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Anders Thornbergs agerande när Linda Staafs uppgifter om Mats Löfvings beteende blev kända för honom ger bilden av att Thornberg valde Löfvings sida.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/staaf-har-satts-i--polisens-frysbox/#:~:text=Anders%20Thornbergs%20agerande,efter%20de cember%202021.

Hanteringen av Linda Staaf förstärker bilden av en tystnads- och maktkultur inom polisen.

Denna krönika irriterar mig då dom nu tar staafs sida. Oavsett vad har hon via sexuellt förhållande fått sin position.
Alla tre bör avgå oavsett vad.
Linda ljuger i svensk tv och borde förstått att man ligger inte med sina kollegor och sedan förnekar det sedan. Och hon har ljugit/överdrivit sina meriter, vilket också GW intygar och ifrågasatte i tv.. löfving har begått jäv, och thornberg är bara en sopphög med mycket skit bakom sig .

BORT MED ER. Bort med öb också som bara är en stor säkerhetsrisk med att vara otrogen
Citera
2022-12-16, 15:46
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Denna krönika irriterar mig då dom nu tar staafs sida. Oavsett vad har hon via sexuellt förhållande fått sin position.
Alla tre bör avgå oavsett vad.
Linda ljuger i svensk tv och borde förstått att man ligger inte med sina kollegor och sedan förnekar det sedan. Och hon har ljugit/överdrivit sina meriter, vilket också GW intygar och ifrågasatte i tv.. löfving har begått jäv, och thornberg är bara en sopphög med mycket skit bakom sig .

BORT MED ER. Bort med öb också som bara är en stor säkerhetsrisk med att vara otrogen

Exakt! BORT MED ER! Det gäller fler röthuvven än dessa tre. Staafs chef Johan Olsson borde bort, åklagaren som slängde allt i papperskorgen borde bort. Vad är Sveriges högsta polistjänstemän för jädra usel skåpmat? Fanns det verkligen inget bättre att anställa? Ica-Stig hade fixat detta bättre än dessa pinsamma clowner gör…, jisses..
Citera
2022-12-16, 15:51
Medlem
Linda where are you

Du har ju för helvetes jävlar blivit våldtagen - i vart fall oaktsam våldtäkt

Mats har ju pressat o tvingat dig i sin egenskap av chef.

O så har han gjort sig skyldig till sexköp o stulit pengar därför ur staten kassa.

Du måste låta mig få doppa lite så fixar jag 9,000 kr mån i påökt

Låter du mig doppa mycket får du 9,000 mån retroaktivt i 8 - 9 mån extra.

O går du inte med på detta får du inga eller skit arbetsuppgifter som är noll meriterande o
blir utfryst.

LINDA ANMÄL ANMÄL ANMÄL - MATS MÅSTE HÄKTAS
Citera
2022-12-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followed
Men alltså släng ut kärringen, hur svårt ska det va. Hon försöker se porrig ut och jag tror hon har försökt ”fresta” för att komma sig upp.

Men likt ett luder, porrig men fruktansvärt ful, ärrig och jävlig.

Om de skulle ligga kunde de väl tagit något bättre än någon från släkten Quasimodo.
Du snackar din skit på ogrundade uppgifter. Vad vet du om vad som skett. Lätt att sitta anonym bakom en skärm och slänga ur dig något du inte vet något om. Jag tycker Linda ser trevlig ut och klär sig snyggt och läckert med korta kjolar och stövlar, precis som min flickvän, så då menar du min flickvän också är ett luder pga klädseln. Lägg ner dit skitsnack.
Citera
2022-12-16, 16:03
Medlem
Tycker att det är märkligt att en så pass framgångsrik kvinna stannar kvar i en destruktiv relation så pass länge. Nu tycks det dessutom som att dom varit kk ovanpå allt. Dessutom köper i princip alla journalister hennes version rakt av, ingen ifrågasätter hennes beteende att den svenska polis som har högst ansvar för bekämpandet av internationell grov organiserad brottslighet är knullkompis med sin chef och dessutom verkar hon bara ha stake i sig, hon verkar inte ha någon stake att agera trots att det går flera år i den "destruktiva" relationen.
Har sagt det förut, hon må inte ha gjort något brottsligt, men hon visar att hennes omdöme är obefintligt. Denna kvinna ligger alltså nu med vår ÖB. Undrar hur lång tid det tar innan linda råkar hitta ett usb-minne utanför hans port, och bara för att vara snäll tar hon in det till sin nya favoritgubbe, stoppar i det i en dator och Pang Ryssland och Kina har tillgång till husets nätverk. Hon verkar ändå vara en korkad blondin med taskigt omdöme
Citera
2022-12-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Linda where are you

Du har ju för helvetes jävlar blivit våldtagen - i vart fall oaktsam våldtäkt

Mats har ju pressat o tvingat dig i sin egenskap av chef.

O så har han gjort sig skyldig till sexköp o stulit pengar därför ur staten kassa.

Du måste låta mig få doppa lite så fixar jag 9,000 kr mån i påökt

Låter du mig doppa mycket får du 9,000 mån retroaktivt i 8 - 9 mån extra.

O går du inte med på detta får du inga eller skit arbetsuppgifter som är noll meriterande o
blir utfryst.

LINDA ANMÄL ANMÄL ANMÄL - MATS MÅSTE HÄKTAS
Är du ironisk eller en rabiat feminist? Inte lätt att veta när du bara använder text
Citera
2022-12-16, 16:24
Medlem
Herregud, en ca 6 år lång relation med den där grisen, då är båda parter lika sjuka.

https://www.expressen.se/nyheter/hemligt-dokument-visar-staaf-och-lofving-var-i-en-sex-ar-lang-relation/
Citera
2022-12-16, 16:58
Medlem
Staaf och Löfving var i en sex år lång relation

https://www.expressen.se/nyheter/hemligt-dokument-visar-staaf-och-lofving-var-i-en-sex-ar-lang-relation/

Relationen ska ha varit destruktiv och Löfving beskrivs som svartsjuk och kontrollerande.
Citera
2022-12-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Herregud, en ca 6 år lång relation med den där grisen, då är båda parter lika sjuka.

Bevis, återigen. Linda Staav är en lögnare. Och enligt GW uttalande i tv4 morgonbör hennes meriter också ifrågasättas….
Jag skriver om detta hela tiden för det verkar finnas så många idioter i tråden som tror att det bara är ens fel, och att det handlar om kön, Nej!!! Både Linda och Löfving är maktgalna typer som spelat högt spel. Thornberg och öb bör också Gå!!!
Citera
2022-12-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan

Det finns hur många kvinnor som helst som lever med män som misshandlar dem psykisk/fysiks och ändå stannar kvar i flera år och utåtsetts inte visat något. Kanske har anhöriga försökt få kvinnorna lämna men kvinnorna har skyddat sina män.
Kan bara gissa vad Mats Löfving sagt " yppar du ett jävla ord om detta så ska jag sänka dig, du kan glömma din jävla karriär inom polisen som jag har fixat"
Bara kolla hur Mats vänner försöker stoppa undan saken undermattan. Ari verkar har försökt göra något för henne.
I början av historian trodde jag att han vara lite intresserat av Linda.
Mats når ju inte lika högt som Kapten klänning men han är en bra bit på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in