2022-12-16, 10:24
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Linda kan mycket väl sägas upp/omplaceras på grund av osant intygande om hennes CV inte stämmer. Om det framkommer att hon och Löfving haft mer än en ytlig relation å yrkets vägnar långt efter hon rekryterades till NOA som hon hävdat i TV4 så åker hon på det. Utgå från att Linda åker så blir du inte besviken. Hon ljuger så in i h-e. Flera polischefer oberoende av varandra har anmält Löfving baserat på hennes berättelser om deras trashiga relation. Varför skulle han jaga henne som en Barracuda på badhuset? Varför dyka upp som ett riksmongo och jaga henne i joggingspåret? Varför jaga henne i surdegskulturen på bageriet? JO, av den enkla anledningen att hon tröttnat på hans slaka lem. Hon ville inte ha hans trötta vinballe längre, nu gällde en reslig militärpjäs som kunde lyfta henne till nya karriärnivåer. Micke Bydéns pilotpenis var det enda raka.
Skulle gissa på att Linda har sett om sitt hus och gömt undan en del,lär inte sitta rapa k*k i nåt arkiv eller ruttna i nån skrubb bakom en PC.
Citera
2022-12-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ett försök till svar (eller kanske en reflektion):

Det är välkänt att det bara finns ett litet antal lämpade för befattningar av den typ som Linda Staaf sökte (underrättelsechef för NOA). Dessutom sökte hon inte, första gången. Detta får mig att tro att de första 20 (eller om det var 21) som sökte inte var de som teamet ville ha, och att inte alla var lämpade kan man nog tänka sig, men att någon eller några kunde varit det kan man nog tänka sig. Men den man helst ville ha (skälen för mig oklara eller okända) hade alltså inte sökt, uppenbarligen.
Då kan man förmoda att någon frågat LS: "Varför sökte du inte, vi hade varit intresserade?" . Svaret kan ha varit "Saknade ett skall-krav, så det gick inte".

Detta förklarar trixandet med att ge möjlighet till att kunna ta med "ledningsgruppserfarenhet" i sitt CV, och sedan manövrerandet med att göra en ny ansökningsperiod. Får man den typen av frågor (det har många fått) och möjligheter kan man ju absolut tänka sig att se frågan som en bekräftelse på att man duger.

Man skall också betänka att ledarförmåga, drivkraft och vad vi kan kalla "förmåga att få något gjort genom sin organisation" är saker som är svåra att visa i ett CV. Man kan i stort sett bara berätta vad man gjort, när man gjort det och vilka formella resultat man lyckats med. Att skriva ett säljande CV är ju till och med något som Arbetsförmedlingen hjälper till att lära ut.

Huruvida Linda Staaf är en skicklig och drivande ledare av en underrättelseorganisation vet jag förstås inte. Att det funnits ett antal personer som bedömt det så när hon fick jobbet verkar troligt.

Däremot (helt kort), att hon ÄR rätt person är jag inte säker på.

Kan hon beslås med lögn i sitt CV

Bra inlägg! Så kan det absolut ha varit och många ansökningar kan ju vara från folk man anser olämpliga.Tycker många här fokuserar lite fel. Hennes universitetsutbildning är det inget fel på. Juristprogrammet är 4,5 år utbildning med examen på avancerad nivå i ett relevant ämne. Ekonomistudierna är också normala. Sen kan jag tänka mig att mer relevant erfarenhet hade varit en fördel. Vad andra sökande hade för meriter och personliga egenskaper vet vi ju inte.

Men det stora felet är ju att (om vi förstått saken rätt) Löfving tagit anställningsbeslut där han är jävig + att privat relation till en underställd är direkt olämpligt. Detta och att hans chef lät sådant fortgå är det stora problemet. Sen rent mänskligt borde hon fatta att det blir problem att ha relationer med sin chef och att kollegor inte kommer bli glada. Så Det måste ju båda inse. Men ansvaret ligger på den som fattar besluten - inte på den som söker jobbet.

Alla är vi människor av kött och blod men på sådana positioner måste man ha omdöme att hålla privatlivet utanför.

Dessutom, när chefer gör sådant får jag känslan av en person, eller kanske en kultur, där man fått allt om bakfoten börjar se sin myndigheten/avdelningen som sitt eget fögderi och med rätt att använda sin postionen för att skaffa fördelar till sig själv och de man bryr sig om. Som att det nästan vore deras egna resurser och tjänster de förfogar över snarare än att den innebär ansvar att sköta allt utifrån verksamhetens bästa. Ett slags korrupt förhållningssätt. Menar inte att de är totalkorrupta men det är liksom början på en korrupt attityd som kan leda mycket fel om den breder ut sig.
Det borde väl vara fler inblandade så att sådana jäviga anställningsbeslut inte sker för viktiga tjänster? Det tyder på en lite rutten kultur där högre chefer/chefskollegor, personalfunktioner, säkerhetskoll etc "inte blandar sig i" fast de borde, tycker jag, utan att ha erfarenhet från polismyndighet.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-12-16 kl. 11:13.
Citera
2022-12-16, 11:08
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Väldigt många skulle klara mycket mer än vad de gör o kunnat tjäna mycket mer pengar bara de fått chansen - linda såg till att få den o lyfte sig till typ

75,000 kr mån

Blev faktiskt förvånad hur lite hon tjänade. Ingenting som kleti och peti har anledning att vara avundsjuka på. Hade trott att man tjänade betydligt med på sådana positioner. Hon hade antagligen kunnat tjäna mer i näringslivet.
Citera
2022-12-16, 11:09
Medlem
Den enorma tjänsten att anställa henne till denna posten gjorde förstås att Löfving trodde hans erotiska band till henne var säkrat. Men nu blev det tvärtom. Surprise. Dumpad. Som en utsliten kalsong.
Citera
2022-12-16, 11:17
Medlem
Är det inte fler inblandade i en sådan anställningsprocess? Ur säkerhetsperspektiv verkar det olämpligt om en person ensam har möjlighet att plocka in folk utan att andra blandar sig i. Med tanke på risk för infiltration av kriminella, terrorism eller främmande makt verkar det olämpligt med för mycket makt hos en enskild person.
Citera
2022-12-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av early.bird
Jag reagerade omedelbart på det när jag såg intyget. Om hon nu är skyddsvärd så ska inte personnummer uppges. Men varför inte skriva ut födelsedata? Till exempel Linda Hansson 19760606 - **** skulle inte röja någon viktig persondata. Någon som vet när hon fyller år?

Personligen litar jag inte ett skit på myndigheter och numera även universitetet. Det kan ju sitta en inkompetent/korrupt sossekärring på kansliet.

PS. Att det skulle finnas två individer på samma lärosäte, samma utbildningsår, med samma namn och samma födelsedatum är helt osannolikt.

Nu får ni ge er! Tror ni någon handläggare sitter och personligen utformar Ladokutdrag? Någon på fb har ringt eller mejlat och de tar fram det med ett klick och det kommer ut enligt en fast mall där personnumret ingå. Uppladdaren har dock valt att stryka över det. Inget konstigt här. Vissa kanske skulle testa att läsa någon kurs på universitet och fantisera lite mindre.
Citera
2022-12-16, 12:00
Medlem
early.birds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nu får ni ge er! Tror ni någon handläggare sitter och personligen utformar Ladokutdrag? Någon på fb har ringt eller mejlat och de tar fram det med ett klick och det kommer ut enligt en fast mall där personnumret ingå. Uppladdaren har dock valt att stryka över det. Inget konstigt här. Vissa kanske skulle testa att läsa någon kurs på universitet och fantisera lite mindre.

Menar du att en som skriver ett inlägg på Flashback omfattas av säkerhetskraven medans utlämnaren på universitetet inte gör det. Det låter ju begåvat.

PS. Det mest långsökta är väl det allra bästa alibi.
Senast redigerad av early.bird 2022-12-16 kl. 12:05.
Citera
2022-12-16, 12:44
Medlem
Lite korta kommentarer som kanske är mina personliga
Jag störs inte av att dom Kn***ar Det har varit tillåtet sedan 60 talet i vart fall Raggarna gjorde det på Motorhuven och biltaken förr i tiden så att det händer är inte okänt .
För mig får dom Kn***a på jobbet bara dom stämplar ut ..

Men att det varit möjligt är inte samma sak som att man inte vägs som Luder i Seriösa sammanhang
Inte nödvändigtvis att man tar betalt utan för att man har tveksam moral.
I Staafs historik finns en serie splittrade relationer .Det är inte heller förbjudet men det skickar ändå ,signaler om hur man ser på tvåsamhet. " I Nöd och Lust "
Det verkar vara så att när det inte är kul längre dumpar man bara Knölen och går vidare.
Det kanske går i raggargäng men det går inte i alla Situationer Hockeyhoran och allt vad det kan kallas. Staaf verkar inte fatta det att ..det förr eller senare går snett om man Kn***ar runt ..
Ett mönster som det kan heta.
Har magen att ropa på Polisen för sitt egna Omoraliska leverne med kanske skarvade CV .n ..

Det är klart att det går åt h..e .Nu var det lite farsartat vad det låter att Hederskulturen fanns på Snut Kontoret -- När han samtidigt kastar skit själv på Andra om har hederskultur och Berättar om det öppet och hederligt. Då skall dom ur landet ..Passen skall rivas .. Dom är i Utanförskapet
Jä..a Hycklare.
Löfving är ju ingen Adonis eller glad gamäng som tjejerna gillar skulle jag tro. Det brukar ju vara Företagare med Mercedes idrottsbakgrund Mer leenden .Löfvings mungipor ser ju ut som ett upp och nervänt U. Tråkmåns heter det väl på klar Svenska .

Vad jag tycker är allvarligare utöver störda människors moral och integritet .Löske leverne
Som sänker inte bara snutledningens moral och hederlighet utan alla dumma fruntimmer som lajvar Polis.Tittat för mycket på Beck och låtsas på jobbet.

Det är ju resultaten i vid mening för Tjänstestället .Myndigheten
Cancersjuka Lögnare som Knullar runt som ackorderar om kriminella klaner som skall ur landet. Varandes Polisanmäld själv där Chefen strimlar dessa anmälningar i Dokumentförstöraren Hyr polaren som särskild utredare

Detta har ett effektivitets pris .. Yttrandefrihets Problemet
Ingen kommer att säga åt Staaf att du är ett dumt misslyckat luder ..eller till LÖfving du är Lost in Space där -- med ditt skitnack bli brevbärare på Post Nord om du vill ha Uniform du klarar inte detta jobbet.

Inte ens Stats TV klarar yttrandefrihet problemet .Jimmi var inne på det spåret ett tag när han blev kallad för lite av varje där fanns yttrandefrihet i den riktningen de " Blåbruna " och whatnot varpå Omdömet Politruk Hördes och avskedanden krävdes redan då Som sportföretagets " Just DO IT "

Det att man inte säger det är inte samma sak som att man inte fattar det Därför har dom målat in sig i Hörnet Luderna och Politrukerna .. Cancersjuka Dokumentförstörare

Det finns liksom inte " Vänd er med förtroende till Luderna och Sexbrottslingarna , Invaliderna "
Det är också så att min Bok Anstränger man sig för att göra rätt ..

Det är inte det han gör RIPO Chefen han försöker skydda kåren myndigheten snarare än demokratin och Brottsoffer --DÄRFÖR ÅKER HAN

jag har som sagt var inte så mycket emot att man Kn***ar Eller att man kör en " Specialare " vid rekryteringen det kan man få göra och det händer och det kan fungera om man är hederlig och intelligent Ordar sig i alla fall så att måluppfyllelse inträffar.

MEN DET GÖR DET JU INTE I RIKET Dom har i själva verket tappat DET .. det vill dom inte berätta på Stats TV Public Service Pravda TV som har spacklade tanter som väl Kn***ar runt även dom .. Går runt verkligheten som katten runt het gröt.. Tappar det dom Också.

Alla feta kärringarna i den Misslyckade organisationen Scoopet

Dropped the Ball ...

https://www.expressen.se/kvallsposten/aklagare-malmopolisen-har-klappat-ihop/
Citera
2022-12-16, 13:16
Medlem
Är det någon som vet hur lång hon är?
Citera
2022-12-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av early.bird
Menar du att en som skriver ett inlägg på Flashback omfattas av säkerhetskraven medans utlämnaren på universitetet inte gör det. Det låter ju begåvat.

PS. Det mest långsökta är väl det allra bästa alibi.

Jag vill minnas att uppladdaren själv kommenterade i tråden att h*n valt att maska personnummret men hittar inte det inlägget nu. Studieintyg/registerutdrag är ju offentlig handling som man har rätt att begära ut utan att förklara varför. Om personen har skyddad identitet/skyddade uppgfter eller vad det heter så blir blir det väl lite manuell handpåläggning förstås, så det är möjligt att det då lämnats ut med maskning av känsliga uppgifter så, kan hända att jag läste slarvigt och missförstod den som jag uppfattade som uppladdaren.

Men oavsett är ju själva intyget mallat så valet är väl hur mycket de ska maska (OM det nu är univ som maskat).
De som har hand om de skyddade personerna har väl riktlinjer ang vad som ska skyddas. Tex kontaktuppgifter och kanske personnummer då det ger tillgång till mycket online. Men oavsett om det är universitetets personal eller uppladdaren som maskat personnumret så har jag svårt att läsa in någon konspiration i just denna detalj.

Även om det uppenbarligen finns hundar begravna i denna historia och ledarskapet inom Polisen behöver ta sitt ansvar - flera som bör få sparken sannolikt och rutiner ses över. Men ladokintyget är knappast den intressanta biten.

Realityserierna ligger i lä jämfört med verkliga draman inom Polisen, dessvärre. Det finns flera verkliga händelser senaste åren som kunde bli en film eller TV-serie...
Senast redigerad av TigerKid2 2022-12-16 kl. 13:49.
Citera
2022-12-16, 13:48
Medlem
Anders Thornbergs agerande när Linda Staafs uppgifter om Mats Löfvings beteende blev kända för honom ger bilden av att Thornberg valde Löfvings sida.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/staaf-har-satts-i--polisens-frysbox/#:~:text=Anders%20Thornbergs%20agerande,efter%20de cember%202021.

Hanteringen av Linda Staaf förstärker bilden av en tystnads- och maktkultur inom polisen.
Citera
2022-12-16, 13:59
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Är det inte fler inblandade i en sådan anställningsprocess? Ur säkerhetsperspektiv verkar det olämpligt om en person ensam har möjlighet att plocka in folk utan att andra blandar sig i. Med tanke på risk för infiltration av kriminella, terrorism eller främmande makt verkar det olämpligt med för mycket makt hos en enskild person.

Tillsättning av chefer, även tillförordnade är viktiga förändringar som skall förhandlas. Syftet är att arbetsgivaren ska ge de fackliga organisationerna tillfälle att yttra sig och diskutera arbetsgivarens förslag innan denne beslutar.

Svårt att förstå vad som menas när det sägs att polismyndigheten eller arbetsgivaren beslutar om en anställning.
Är det en nämnd med flera personer eller är det en enskild person inom myndigheten som beslutar om anställning när det gäller högre tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in