Citat:
Ursprungligen postat av
Leif-o-billy
Vet inte varför du bemödar dig att skriva om du inte sätter dig in i ämnet.
Nu innebär det inte per automatik att man blir får psykiatrisk vård istället för fängelse bara för att man är psykiskt sjuk. Det krävs mycket för att slippa fängelse. Eftersom hon försökt begå självmord flera gånger är hon uppenbarligen psykiskt sjuk men inte så pass att det innebär att hon ska slippa fängelse. Sen ställde jag en fråga, hur ofta ser du en liknande artikel när en man skjutit sin kvinna? Därför fokuserar jag på kön då jag tror att det är en annan rapportering när en kvinna mördar sin man i relation till tvärtom
Men om kön eller artikeln är det viktiga så skulle du inte lagt tråden i Brott och brottsbekämpning. Hon har begått mord vilket är ett brott och straffet är en del i brottsbekämpning. 18 år för mord är i dag praxis där livstid ska användas vid synnerliga skäl.
Om en person har alla de psykiska problem du listar så är straff fel väg att gå utifrån vårt rättssystem.
Ganska enkelt att lista ut vem som utnyttjade henne sexuellt och varför hon sköt. Ska någon straffas så är det vårt Rättsmedicinalverk. Det är de som är de skyldiga här och på rättspsyk skulle hon få den vård hon försökt få