Citat:
Ursprungligen postat av
Fabriksbyggnad
Människan hanterar bara djur i bur. Ibland sätter man andra människor i bur.
Vissa får man döda, andra kanske vårdas.
Lite OT
Men har man tagit ansvaret att bura in ett djur som rymmer, inte ska det då dödas!
Lägg ner djurparker!
Anser också att med dagens teknik och breda utbud så finns det egentligen ingen anledning att ha djurparker om det inte är för att bevara djurarter och avelsarbete likt Nordens ark.
"Nordens Arks syfte är att bevara utrotningshotade djur och biologisk mångfald.
I vårt arbete strävar vi efter att vara en ledande kraft i bevarandet av hotade arter och för ett hållbart nyttjande av biologiska resurser, samt att inspirera till och utbilda för ett livslångt engagemang för naturen."