2022-12-16, 13:58
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Tycker man det är hopplöst svårt att klara av att duscha på under fem minuter gör man något allvarligt fel. Under fyra går utan några större problem. Skulle tro att det går att tvätta hela sin lekamen på runt 2 minuter om man nöjer sig med att använda tvål, schampo och vatten.

Få varmvatten: 10 sekunder
Blöta håret och kroppen: 20 sekunder
Duscha ur schampo ut håret och spola av tvålen från kroppen: 45 sekunder.

Så 1m15s är fullt möjligt. För kvinnor som envisas med att använda balsam måste det säkert läggas på ytterligare 45 sekunder för att skölja ur håret. Hur som helst så är det möjligt för alla att duscha på två minuter eller kortare tid om man verkligen försöker.
https://m.youtube.com/watch?v=165fmm6Olps
Är du inte klok, se och lär! 25 sekunder!
Citera
2022-12-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Ska tänka på dom när jag drar en kvarts varmdusch ikväll!

Exakt min tanke.
Ska ta en riktigt lång och utdragen dusch efter jobbet ikväll. Tina upp mig ordentligt efter arbetsveckan för att rödflammig och uppmjukad smyga i mysdressen och lägga mig i soffan med chips och rödtjut.

Tänker på lydiga NPC som "sparar" energi åt eliten för miljön och Ukraina eller vad det är som gäller idag.

Ju mer ni "sparar" desto mer exporterar de ner till EU. Inte fan har elpriserna gått ner ett öre trots att ni går runt och fryser och luktar svett.

Bättre att låta hela systemet haverera (helst till julhelgen) så kan EU eliten ha något att diskutera efter nyårsfirandet.
Citera
2022-12-16, 14:04
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Tycker man det är hopplöst svårt att klara av att duscha på under fem minuter gör man något allvarligt fel. Under fyra går utan några större problem. Skulle tro att det går att tvätta hela sin lekamen på runt 2 minuter om man nöjer sig med att använda tvål, schampo och vatten.

Få varmvatten: 10 sekunder
Blöta håret och kroppen: 20 sekunder
Duscha ur schampo ut håret och spola av tvålen från kroppen: 45 sekunder.

Så 1m15s är fullt möjligt. För kvinnor som envisas med att använda balsam måste det säkert läggas på ytterligare 45 sekunder för att skölja ur håret. Hur som helst så är det möjligt för alla att duscha på två minuter eller kortare tid om man verkligen försöker.

Balsam ska löddra och ligga i håret ett tag tror jag, har ett minne av det står några minuter på förpackningen. Någon kvinna som vet? Eller ärkebög med långt hår?
Citera
2022-12-16, 14:05
Medlem
halaltarzans avatar
Enda sättet att få människor att spara på vattnet är att sätt in vattenmätare så de får betala för vad de använder.
Citera
2022-12-16, 14:08
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Ok, my bad, jag fick uppfattningen att du jobbade för ABK eftersom du försvarar den här totalt meningslösa kostsamma åtgärden.

Jag inser allvaret fullt ut, jag inser också vems fel det är, och jag anser att den som ställt till med problemet ska lösa det.
Nej det hjälper nog inte så mycket med timglas. Möjligen några som någon vecka kör så men sedan är de tillbaka i samma gamla vanor.
Citera
2022-12-16, 14:08
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Exakt min tanke.
Ska ta en riktigt lång och utdragen dusch efter jobbet ikväll. Tina upp mig ordentligt efter arbetsveckan för att rödflammig och uppmjukad smyga i mysdressen och lägga mig i soffan med chips och rödtjut.

Tänker på lydiga NPC som "sparar" energi åt eliten för miljön och Ukraina eller vad det är som gäller idag.

Ju mer ni "sparar" desto mer exporterar de ner till EU. Inte fan har elpriserna gått ner ett öre trots att ni går runt och fryser och luktar svett.

Kanske för vi har folk som dig som alltid motarbetar andra som försöker. 10 personer kan duscha och dela på 40 minuter medan det enbart krävs en slö ovillig snubbe som dig för att förstöra för andra genom att duscha 40 min
Citera
2022-12-16, 14:09
Medlem
Om man gillar att duscha på det kallaste då?
Citera
2022-12-16, 14:10
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Du som verkar vara en god medmänniska, kan inte du skippa att duscha helt och hållet? Så kan ju jag ta dina minuter istället?

Jag och damen duschar tillsammans så det är lungt du kan få mina 5 min
Citera
2022-12-16, 14:11
Medlem
Varför kan en normal mänska behöva duscha mer än 4 min?
Det tar några sekunder att tvåla in sig. Schamponera håret. skölja, conditioner ytterligare nån minut.
Vad GÖR folk i duschen? ??
Citera
2022-12-16, 14:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
en humanitär stormakt som sverige borde väl ha råd att hålla sina arbetare med varmvatten?

"Sverige mest generösa biståndsgivaren i världen"

https://www.europaportalen.se/content/sverige-mest-generosa-bistandsgivaren-i-varlden

men spara på ni, jag tänker leva som vanligt

och räcker inte elen till så att det blir strömavbrott så hoppas jag politikerna inser allvaret

Jag brassar också på! De som ställt till detta kommer undan alldeles för enkelt!
Citera
2022-12-16, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Varför kan en normal mänska behöva duscha mer än 4 min?
Det tar några sekunder att tvåla in sig. Schamponera håret. skölja, conditioner ytterligare nån minut.
Vad GÖR folk i duschen? ??
duschar med barnet?
Citera
2022-12-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kanske för vi har folk som dig som alltid motarbetar andra som försöker. 10 personer kan duscha och dela på 40 minuter medan det enbart krävs en slö ovillig snubbe som dig för att förstöra för andra genom att duscha 40 min

Ja, det är nog så tråkigt att den här kampen kan du och alla andra lydiga medborgare aldrig vinna.

50-talet ringde och ville ha tillbaka sitt samhällskontrakt och sin solidaritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in