2022-12-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Och att själv börja gå och skrapa var tydligen otänkbart för Tom. Även fast det kom hjälp på morgonen. Det var viktigare att liva och lägga ut på Facebook. Facebook är viktigare än att djuren får det bättre 🙄
Han tror ju att djuren har det toppen och hänvisar till hur älgar och liknande sköter sig själva
Verkar inte som LS hade något att anmärka på angående renhållning inne hos djuren , jag kan dock tycka att de mindre djuren borde ha område med halmbädd eller mer strö eftersom de fortfarande är tämligen små men jag är ju ingen bonde
2022-12-16, 13:40
Medlem
Demokratifest i Umeå är uppenbarligen oerhört viktigt trots att det är ungefär 4-5 personer som dyker upp och pratar om lite vad som helst utan att någon lyssnar
2022-12-16, 13:50
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Demokratifest i Umeå är uppenbarligen oerhört viktigt trots att det är ungefär 4-5 personer som dyker upp och pratar om lite vad som helst utan att någon lyssnar
Det är Fritjof Persson som håller i trådarna.. 😅
Det här är viktigare än att ta hand om systerns/Co djur i kylan…

Demokratifest i Umeå…
https://www.bitchute.com/video/TUBOSe8PsxKu/
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-16 kl. 14:17.
2022-12-16, 14:00
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
En kollega till mig hade lyssnat på en Pod-radio i helgen där man bl a tagit upp Toms bondeuppror mm. De hade intervjuat en kvinna som var helt bedrövad över att Tom och hans sväng gäng hade förstört för hennes kontakter med Länsstyrelsen om hennes hundar. Hon hade fått till en bra dialog med handläggaren som Tom nu förstörde genom att vara hotfull och bullrig.

Jag vet inte vad det var för POD-radio men kanske att någon här vet det?

Hur som helst så har Tom verkligen skitit i det blå skåpet igen. Kan ingen få stopp på alla dessa galningar? Det finns folk som har problem med Länsstyrelsen har jag förstått och det rör sig om ganska så många också. Men att spela Allan och hota och bete sig illa förstör bara för all.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt honom

Vilken Podd? Vänligen länka
2022-12-16, 14:13
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:

Aaah, det där är en blivande klassiker. Särskilt kring 04:11 när han går igång på riktigt. Tar i så han studsar och bevisar sin kärlek… 😂
2022-12-16, 14:46
Medlem
Citat:

Demokratifest i Umeå…
Ja de där demokratifesterna har hittills verkligen haft inverkan och lockat ohörare särskilt när Fritjof pratar om det monetära systemet ...
2022-12-16, 14:56
Medlem
tjenaretjenares avatar
Vilket tålamod inspektörerna från Umeå (?) hade all heder till dem.
2022-12-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja de där demokratifesterna har hittills verkligen haft inverkan och lockat ohörare särskilt när Fritjof pratar om det monetära systemet ...

Har inte Fritjof blivit åtalad tidigare en gång för hets mot folkgrupp, eller har jag missförstått något?
2022-12-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vilken Podd? Vänligen länka

jag ska be min kompis om länken, men det går inte förrän på måndag. Hoppas att du kan vänta några dagar.
2022-12-16, 16:08
Medlem
Max3xs avatar
Citat:

Demokratifest i Umeå…

Åka 200 mil, fram och tillbaka, för att stå och skrika 1 timme på ett torg inför en ointresserad pöbel. Detta tycker Tom är en jättebra ide, samtidigt som han har ansvaret för en gård med fruset vatten och utgödsling som borde fixas!

Hoppas "kompisarna" i stallet iaf har vett att ta duktigt betalt...
2022-12-16, 16:23
Medlem
Jag blir alltmer orolig över Tompilompa ju mer jag tittar på hans live. Han måste ha vård skyndsamt.
Tyvärr är det bara anhöriga som kan ansöka om LTP och det är inte säkert att dom orkar det en gång till.
Han blir mer och mer galen och risken för hjärtinfarkt på grund av att han inte sover samt hetsar upp sig allt för mycket och ofta.

Om jag var nära vän till Tom skulle jag kontakta psyk med en orosanmälan, bara av ren medmänsklighet. Han måste in och få vård.
2022-12-16, 16:26
Medlem
Jag måste säga att djurskyddsinspektörerna från Umeå är oerhört proffesionella. Lugna, kunniga och informativa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in