2022-12-16, 11:40
Medlem
0.999...s avatar
Aha, det var bara ett oskyldigt tidsur. Det är väl ingen större sak utan snarare något som i förlängningen blir ett incitament även för hyresvärden att inte höja avgiften mer än brukligt?

Kanske bara jag men tänkte spontant på någon hazmat-dräkt man jackade in duschkranen i när jag hörde uttrycket "duschklocka".
Citera
2022-12-16, 11:40
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Fryser du så klä på dig istället.
Det är kallt när man klär av sig. Har bara 19 grader varmt i badrummet!
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Det tar ju typ en eller två minuter för vattnet att bli varmt i hyres. Skitskumt. Om de ska göra något så dumt får de nog fixa så duschvattnet inte är iskallt också.
Äh va? Det tar 10 sekunder för mig. Kan väl inte bero på att det är hyres, eller?
Citera
2022-12-16, 11:41
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Central Bank Digital Currency.

Alla lär få en co2 kvot att röra sig med, och om man går över den måste man betala premium. Allt handlar om att strypa rörlighet och levnadsstandard.

När väl CBDC:s klubbas igenom, då är det tack och godnatt. Det kommer knappt gå att fjärta under täcket utan att det kommer plinga till i telefonen. Tillgång till ditt konto kommer vara villkorat. Inte tagit senaste boostern? Då blir du rödflaggad och måste betala premium på allt, eller blir avstängd helt. QR scanners kommer vara överallt och din status kommer antingen ge dig access eller inte.

Om folk trodde dessa självbetjäningsautomater i butikerna är bekvämt...vänta bara. En vacker dag kommer du stå där och ska betala, men det blinkar rött på skärmen. Och inte kommer du kunna snatta heller för utgången kommer inte bara ha plastiga svängdörrar längre. Ända sedan smartphones kom har vi krattat vägen till vårat eget fängelse.

Det lär nog bli mer och mer helvetiskt ända tills 2030 när skiten ska vara fullt implementerad. Se fram emot fler scamdemics, mer inflation och värre energikris, ända tills ett trött, hungrigt och kallt folk bara skriker efter en lösning som redan finns i rockärmen, om vi accepterar det finstilta såklart, vilket alla kommer göra. Hela västvärlden kopierade Kinas covidhantering, och vi är på god väg att kopiera deras social credit system också.

Den nya regeringen kommer inte fixa ett skit

Just ja! Liknande det social credit score systemet man har i Kina idag, ja WEF Klaus har ju prisat deras ledare flera gånger, Agenda 2030.. jag måste ta och läsa och se hur dom har utformat det

Det finns ett specifikt namn för den sorts ekonomi dom vill implementera, företagen har total makt och bestämmer själva utbudet.
Det är bra lustigt att folk inte vaknar, tex nu när Schweiz planerar att hårt begränsa rörligheten för folk med elbilar och tom sänka kvaliteten på streamingtjänster.
Citera
2022-12-16, 11:42
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Central Bank Digital Currency.

Alla lär få en co2 kvot att röra sig med, och om man går över den måste man betala premium. Allt handlar om att strypa rörlighet och levnadsstandard.

När väl CBDC:s klubbas igenom, då är det tack och godnatt. Det kommer knappt gå att fjärta under täcket utan att det kommer plinga till i telefonen. Tillgång till ditt konto kommer vara villkorat. Inte tagit senaste boostern? Då blir du rödflaggad och måste betala premium på allt, eller blir avstängd helt. QR scanners kommer vara överallt och din status kommer antingen ge dig access eller inte.

Om folk trodde dessa självbetjäningsautomater i butikerna är bekvämt...vänta bara. En vacker dag kommer du stå där och ska betala, men det blinkar rött på skärmen. Och inte kommer du kunna snatta heller för utgången kommer inte bara ha plastiga svängdörrar längre. Ända sedan smartphones kom har vi krattat vägen till vårat eget fängelse.

Det lär nog bli mer och mer helvetiskt ända tills 2030 när skiten ska vara fullt implementerad. Se fram emot fler scamdemics, mer inflation och värre energikris, ända tills ett trött, hungrigt och kallt folk bara skriker efter en lösning som redan finns i rockärmen, om vi accepterar det finstilta såklart, vilket alla kommer göra. Hela västvärlden kopierade Kinas covidhantering, och vi är på god väg att kopiera deras social credit system också.

Den nya regeringen kommer inte fixa ett skit

Man undrar hur mycket levnadsstandarden måste ner innan dom som bestämmer är nöjda. Min gissning är att medelklassen i väst ska ner rejält i köpkraft. Det blir uppförsbacke några år framåt helt enkelt.
Citera
2022-12-16, 11:43
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Den krymper ju under vinternt. Och den var ju inte stor från förr heller..

Men detta är väl ett sunt tilltag. Men jag förstår inte varför folk måste duscha längre än så.
Sedan kan man faktiskt stänga av kranen medan man tvålar in sig.

Större än din

Jo absolut, man kan lösa en dusch på mindre än fyra minuter, men jag vill inte ha nån jävla klocka som säger åt mig vad jag ska göra.

Snart minskas den väl till två minuter ..
Citera
2022-12-16, 11:44
Medlem
Bomullsvantens avatar
Intressant hur olika alla duschar.
Själv duschar jag i de flesta fallen 1-2min. Tidigare har man ibland tagit 5-10min duschar men det är alltmer sällan, speciellt nu med de kostnader för vatten och el som råder.

För de som har erinran mot ABK:s önskemål så skulle det vara bara om uppvärmningen av vattnet samt vattnet faktureras hyresgästen explicit varje månad som ett tillägg så hade nog en minskning av tiden i duschen kommit av sig själv.

Antagligen många som ej haft eget hus och kan ej relatera eller sätta sig in varför de ber om detta.
Citera
2022-12-16, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
För de som har erinran mot ABK:s önskemål så skulle det vara bara om uppvärmningen av vattnet samt vattnet faktureras hyresgästen explicit varje månad som ett tillägg så hade nog en minskning av tiden i duschen kommit av sig själv.

Precis det är ett krav i nya hus:
https://www.boverket.se/sv/byggande/bygg-och-renovera-energieffektivt/IMD/
Citera
2022-12-16, 11:46
Medlem
Ingen som vill kommentera kostnaden för 9200 timur + distributionen av dessa? Säkerligen 1 miljon kronor... Kanske skulle investerat dessa i de ökade kostnaderna, eller? Någon som tror att man kommer sänka hyran eller annat när kostnaderna för hyresbolaget går ned?
Citera
2022-12-16, 11:50
Medlem
Bomullsvantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Precis det är ett krav i nya hus:
https://www.boverket.se/sv/byggande/bygg-och-renovera-energieffektivt/IMD/
Denna nyheten hade jag missat så tack för delningen.
En bra förändring i mina ögon att varje individ själv får stå för sin egen konsumtion och de merkostnader det medför.

Lär bli ett uppvaknande för en hel del.
Citera
2022-12-16, 11:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ingen som vill kommentera kostnaden för 9200 timur + distributionen av dessa? Säkerligen 1 miljon kronor... Kanske skulle investerat dessa i de ökade kostnaderna, eller? Någon som tror att man kommer sänka hyran eller annat när kostnaderna för hyresbolaget går ned?
Kolla fakta innan du skriver.

Se här vad de ska få.
Kosta inte många kronor och kommer troligen i deras brevlåda

Så kul var ditt inlägg.

"Nu ska hyresgästerna spara pengar i duschen. Under december skickar den kommunala värden i Kristianstad ut vattentäta timglas inställda på fyra minuter till alla boende. "Men hyresgästerna får gärna duscha ännu kortare tid", säger Jonas Rosenberg, ABK:s kommunikationschef. Läs också: Hem & Hyras elspartips."

https://www.hemhyra.se/nyheter/max-fyra-minuter-i-duschen-sa-ska-varden-fa-hyresgasterna-att-halla-tiden/
Citera
2022-12-16, 11:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Haha!! Sinnesjukt.

Ännu sjukare är alla cucks som kommenterat här i tråden och tycker detta är ett utmärkt förslag.

Slavmentaliteten är ett faktum. Så tydligt att de flesta människor älskar att bli tillsagda vad och hur de skall leva sina liv. Samma sak med covid-vaccinen och nu med elförbrukningen.

Böj er nu alla betamän och sära på skinkorna ytterligare för Statens fisting!!

Ni är värre än bomulksplockande negerslavar i Södern. De var ändå motvilligt slavar. Medan ni godtyckligen, med iver, följer alla riktlinjer som Staten beodrar er.
Losers!!

När jag läste detta påbud så gjorde jag tvärtom.

Jag har avsiktligen gjort all jag kunnat för att öka min elflörbrukning idag.

Är i skrivandes stund på ett fashionabelt hotell i Stockholm.
Satte upp värmen på högsta temp på hotellrummet.. Duschade en timme i morse med varmt och skönt vatten.
Satte på alla elektroniska apparater i rummet jag kunde finna. Fläkt, tv, hårtork m m.

Mitt mål är att öka min elförbrukning under 2023 med 525%.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2022-12-16 kl. 12:02.
Citera
2022-12-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kolla fakta innan du skriver.

Se här vad de ska få.
Kosta inte många kronor och kommer troligen i deras brevlåda

Så kul var ditt inlägg.

"Nu ska hyresgästerna spara pengar i duschen. Under december skickar den kommunala värden i Kristianstad ut vattentäta timglas inställda på fyra minuter till alla boende. "Men hyresgästerna får gärna duscha ännu kortare tid", säger Jonas Rosenberg, ABK:s kommunikationschef. Läs också: Hem & Hyras elspartips."

https://www.hemhyra.se/nyheter/max-fyra-minuter-i-duschen-sa-ska-varden-fa-hyresgasterna-att-halla-tiden/

Såå - var står kostnaden för timuren och distributionen? Och uträkningen har de själva gjort, eller? Och vad utgår de då från (hur lång tid) att de boende normalt duschar, innan, timklockans tid? 1 minut sparar si och så mycket - hur vet vi detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in