2022-12-16, 10:48
Medlem
Haha, vilka patetiska losers - "ja, det är klart vi måste duscha fyra minuter eller kortare, för annars så kommer storebror och tar mig"... Och så undrar folk varför Sverige ser ut som det gör - ni går med på allt. Är så oerhört glad att ha lämnat detta fascistoida land bakom mig och kommer aldrig se tillbaks. Vad blir nästa grej? Miljötalibanerna kräver att ni äter mindre kött och sänder er påsar, i papper såklart, så att de sedan kan ANALysera er ihopsamlade skit, för att se att ni sköter er... Eller, varför inte förenkla i denna sak - installera instrument på toaletten så att det inte går att duscha mer än fyra minuter och låt de boende själva stå för kostnaden av mätdonet. Win-win-win, eller hur var det nu?

Skärp er, fjollor!
Citera
2022-12-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Du hade munskydd under pandemin?

Allt stavas omsorg.

Vem?? måste duscha längre än andra om resurserna är begränsade?

Ego-tänk.

(Ogillar Egon i världen) Men det var väl ironisk
Det här är en SKAPAD kris och ingen jävla pandemi (nu var ju coviden inte heller kolera direkt). Varför skulle jag vara solidarisk med korkade miljöpartister som satt oss i skiten. Jag är heller inte kommunist så jag går inte runt och tänker "å, du duschar 5 minuter då ska ALLA duscha 5 minuter", ska alla tjäna lika mycket pengar också?

Sedan okynnesduschar jag såklart inte, låter inte vatten, ugn eller vad det må vara stå på för stå påandets skull. Ganska komiskt också då jag vet hur många av de hundratusentals bidragsinvandrare ni tagit in agerar, duschar som går i ett för deras 5-10 ungar. Som vi såklart betalar, som vanligt kommer arbetslösa påverkas noll av ev. restriktioner.. Och så säger du att vi måste spara när ni ägnat er åt decennier med massinvandring. Dra åt helvete.
Citera
2022-12-16, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Du har inte långt hår förstår jag.

Exakt. Jag har långt, tjockt hår och det har definitivt mer än 4 minuter att få det blött, schamponera, skölja ur, ta i balsam och skölja ut igen. Sen kanske man dessutom vill ha i en hårinpackning eller liknande.

Dessutom duschar väl många för att få upp värmen, för att det är skönt efter en lång arbetsdag. Hatar att Sverige blivit såhär.
Att få det under 4 minuter totaltid är en utmaning, men 4 minuters vattentid är en baggis om man stänger av vattnet medan man schamponerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Snarare de som duschar kortare som stinker, men i din upp- och nedvända värld blir man renare desto mindre man tvättar sig?
Nu är ju den användaren en idiot då det inte är något konstigt alls med att duscha längre än fem minuter. Exempelvis för att man inte vill stressa, men också för att man helt enkelt tycker om att stå i duschen.

Men inte fasen behöver man mer än fem minuter för att bli ren om man skyndar sig.
Citera
2022-12-16, 10:52
Medlem
TonyBergmans avatar
Både bra o sjukt.
Låter som nått som skulle finnas i Kina för o kontrollera befolkningen.

Men ärligt man behöver inte mer än 4min för o duscha oavsett elpriser äre sjukt slöseri på vatten med långa duschar.
Sen kanske 4min är lite väl men att duscha över 10min är så onödigt.
Citera
2022-12-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det vanliga svenska mentaliteten när försämringar inträffar: Faktor X försämras och drabbar grupp Y. Är man en del av grupp Y svarar man: Mig gör det inget för jag behöver inte X ändå. De som behöver X har problem och behöver lära sig att leva med mindre X. Är man inte en del av grupp Y kan man även svara: De som är med i grupp Y får skylla sig själva. Vem är så dum så man är med i grupp Y?

Korrekt svar här är att landet inklusive hela Europa är vanstyrt sedan länge.
Precis, massa idioter "jag duschar minsann bara 2 minuter", "jag har förbrukat 30% mindre el denna månaden", är det någon slags jyckementalitet? "Är jag duktig nu husse"? Eller som i småskolan när man fick guldstjärna.. påminner om kinesernas mentalitet.
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vad i helvete, hade inte gått med på det.

Fyra minuter räcker knappt för att tvätta dolmen.

Och just nu under vintern också

Den krymper ju under vinternt. Och den var ju inte stor från förr heller..

Men detta är väl ett sunt tilltag. Men jag förstår inte varför folk måste duscha längre än så.
Sedan kan man faktiskt stänga av kranen medan man tvålar in sig.
Citera
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Sverige börjar allt mer likna en jävla Soviet stat.
Flashbacks rubriker börjar allt mer likna en jävla aftonblaska

Max är rent påhitt

EDIT:
Påhittet kommer från HH:s
Kristina Wahlgren
lokalredaktör – Södra Skåne
Senast redigerad av gofigur 2022-12-16 kl. 10:55.
Citera
2022-12-16, 10:54
Medlem
Asmodeusvults avatar
Tycker bolaget kunde stängt av duscharna helt och delat ut tvättlappar och torrschampo istället.

Fyra minuter är på tok för mycket, jävla lyxlirare.
Citera
2022-12-16, 10:56
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
det är bara yrkande, men förstår inte varför det inte skulle bli så? brf avgifter förväntas ju höjas med 40% på vissa ställen så 11% vore ju mycket troligt, eller håller du inte med?

Om fastighetsägaren kan bevisa att det krävs en höjning på 10% som är direkt kopplad till drift och underhåll av lägenheterna. Det har varit guldår för fastighetsbolagen som kammat hem stora vinster och återinvesterat. Ändå har man årligen höjt hyrorna med 2-3% trots att inflationen varit i princip obefintlig. Och alla som bor i hyresrätt vet att ägaren inte springer till lägenhetsbeståndet med sedlarna viftandes i högerhanden och säger "Nu kommer återbäringen. Vill ni ha ett nytt kök?".

Jag tror ingen räknar med 10%. Man lägger sig på den nivån i en inofficiell förhoppning om att mellanlanda vid 5-6% på sin höjd. Traditionell förhandling som dock strandat så jag vet inte vad HGF ger för motbud. Men man verkar vara hårda och det är bra.

Jag är fine med mindre höjningar och ev klausuler som innebär att höjningen eller delar av den skall vara en separat tillägg, temporär och omprövas varje år.
Citera
2022-12-16, 10:59
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Hahaha, vilka förlorare som accepterar detta. Statssubjekt som helt gett upp mentalt. Jag lägger nog 10 minuter bara på håret. Ingen talar om för mig hur jag ska duscha. Men så har jag ju egna vattenbrunnar (varav några inte ens är registrerade i brunnsregistret) och gratis uppvärmning (ved från egen skog, vedprocessor som sedan länge betalat sig, två pannor på över 40kw vardera, 10 ack-tankar på 700 liter vardera, plus 2 år kvar på bundet elavtal på 44 öre.) Plus att jag får återbetald elskatt på den förbrukning jag hävdar har gått på företaget. Självklart även godkänt installerad reservkraftsmöjlighet, med traktordrivet elverk. Bara att backa till och slå över om det skulle behövas.

Ni stadsbor i lägenheter är undermänniskor. Jag hoppas ni får elpris på 8 kronor ett tag och att den sedan slås av p.g.a. den av Miljöpartiet orsakade elbristen, och att ni fryser ihjäl i era förvaringslådor (lägenheter) i brist på mat, vatten, och basalt kunnande om hur man klarar sig själv utan hjälp av pappa staten. Ni har inget existensberättigande och behöver gallras ut.

Försöka ta er ut på landet för att stäla från mina prepperförråd kan ni också glömma; jag har nog med ammo för att döda varenda jävel som försöker två gånger om.

Anna Kinberg Batra hade onekligen en poäng.
Citera
2022-12-16, 11:00
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Den krymper ju under vinternt. Och den var ju inte stor från förr heller..

Men detta är väl ett sunt tilltag. Men jag förstår inte varför folk måste duscha längre än så.
Sedan kan man faktiskt stänga av kranen medan man tvålar in sig.
Jätteskönt när det är 14 minusgrader ute o man får hålla 16 grader inne för elkrisen
Citera
2022-12-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Utan konsekvenser förändras inget, tvärtom. De fåtal lydiga följer givetvis rådet medan merparten kommer duscha mer. Det är ju pöbeln/ allmännyttan de har att göra med. Kontraproduktivt även vi alla förstår vad man önskar åstadkomma. Då är det bättre att lägga pengarna på vattenmätare så blir det som det blir och resp. Hyresgäst får betala vilket är rättvist. Är det för dyrt med så många vattenmätare tar man en för varje trappuppgång och slår ut det på antal lägenheter medan gemensam tvättstuga slås ut på samtliga. Då kan trappuppgångarna jämföras med varandra och hyresgästerna kan därmed bli mer motiverade att spara mer vatten.
De flesta i många miljonprogramsområden är arbetslösa eller "studerar", soc/vi andra betalar deras boende. Hur hjälper vattenmätare då, någon annan betalar. Skulle behövas en spärr isf, max. X antal liter vatten per boende i lägenhet. Många lägenheter bor det ju alldeles för många i eller en helt annan familj än vad som är skriven där också. Kunde vara en bonus att få koll på skenskrivningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in