ni som sitter i hyresrätter fattar nog inte att ni antingen får duscha kortare eller får ett påslag på hyran, i princip. för det är ni som betalar för utgifterna om ni inte fattat det. hur hyresvärden än väljer att göra kommer ni klaga.
men ni i hyresrätt drabbas väl varken av elpriser eller räntor, det är min uppfattning av er flashbackare, ni kan fortsätta precis som vanligt.
Det är helt rätt! Även om de flesta inte kommer använda duschklockan så skapar det en medvetenhet hos hyresgästerna att elen är dyr och man inte ska slösa i onödan.
Samtidigt så tar en dusch bara 4-5 minuter för de flesta. De som duschar längre är bara kvinnor och homosexuella.
Hahaha, vilka förlorare som accepterar detta. Statssubjekt som helt gett upp mentalt. Jag lägger nog 10 minuter bara på håret. Ingen talar om för mig hur jag ska duscha. Men så har jag ju egna vattenbrunnar (varav några inte ens är registrerade i brunnsregistret) och gratis uppvärmning (ved från egen skog, vedprocessor som sedan länge betalat sig, två pannor på över 40kw vardera, 10 ack-tankar på 700 liter vardera, plus 2 år kvar på bundet elavtal på 44 öre.) Plus att jag får återbetald elskatt på den förbrukning jag hävdar har gått på företaget. Självklart även godkänt installerad reservkraftsmöjlighet, med traktordrivet elverk. Bara att backa till och slå över om det skulle behövas.
Ni stadsbor i lägenheter är undermänniskor. Jag hoppas ni får elpris på 8 kronor ett tag och att den sedan slås av p.g.a. den av Miljöpartiet orsakade elbristen, och att ni fryser ihjäl i era förvaringslådor (lägenheter) i brist på mat, vatten, och basalt kunnande om hur man klarar sig själv utan hjälp av pappa staten. Ni har inget existensberättigande och behöver gallras ut.
Försöka ta er ut på landet för att stäla från mina prepperförråd kan ni också glömma; jag har nog med ammo för att döda varenda jävel som försöker två gånger om.
Från duschklocka till mord. Spännande hur en del verkligen längtar till ett "walking dead-scenario"...
Alla som har råd: låt vattnet stå på, sätt på spisen och öppna luckan, vräk på allt ni kan så att hela jävla nätet slocknar så att alla klimatfascister får frysa. Lätt värt bara för att jävlas
Oj. Du är ung eller gammal.
Skitsamma. Antar att du ironiskt kan köpa snabbmat efter ett långt bad
De över 9 000 hyresgästerna får under december var sin duschklocka hemskickad.
Det handlar om ett vattentätt timglas, inställt på fyra minuter.
Nu ska hyresgästerna spara pengar i duschen. Under december skickar den kommunala värden i Kristianstad ut vattentäta timglas inställda på fyra minuter till alla boende. "Men hyresgästerna får gärna duscha ännu kortare tid", säger Jonas Rosenberg, ABK:s kommunikationschef. För varje minut minskad duschtid sparar bolaget 1,2 miljoner kilowatt timmar per år. Det motsvarar 480 lägenheters totala årsförbrukning av hushållsel.
Vad tror vi om denna lösning om en duschklocka, kommer fler bostadsbolag ta rygg?
Om Sveriges samtliga kommunala och statliga bolag hade varit intresserade från början så hade man sett till att det skulle finnas alternativ till kärnkraft innan man stänger ner den.
Visst går det bra att skapa elunderskott och sen straffa medborgarna med liknande saker (det är bara en tidsfråga innan de börjar ta betalt för vattnet istället för som nu, uppskatta mängden)
Bygg 2 nya kärnkraftverk i söder så slipper vi dessa u-landsfadoner om 5-6år. Bygg 4nya och vi kan sänka elpriserna för Europa oxå.
Utan konsekvenser förändras inget, tvärtom. De fåtal lydiga följer givetvis rådet medan merparten kommer duscha mer. Det är ju pöbeln/ allmännyttan de har att göra med. Kontraproduktivt även vi alla förstår vad man önskar åstadkomma. Då är det bättre att lägga pengarna på vattenmätare så blir det som det blir och resp. Hyresgäst får betala vilket är rättvist. Är det för dyrt med så många vattenmätare tar man en för varje trappuppgång och slår ut det på antal lägenheter medan gemensam tvättstuga slås ut på samtliga. Då kan trappuppgångarna jämföras med varandra och hyresgästerna kan därmed bli mer motiverade att spara mer vatten.
självklart duschar man mer när en sån här översittare försöker jävlas med en
Detta är bara en fortsättning på Covidteatern, pöbeln får lektioner i lydnad och dom som styr vill se hur vi reagerar på att tvingas till underkastelse.