2022-12-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Vi snabbduschare får betala lika mycket som långduscharen, är det rättvist?

Ja och du får betala mer om det bor 3 personer i en två och du 'är ensam. Livet är inte rättvist..
Citera
2022-12-16, 10:13
Medlem
10k+ hyra och man får inte duscha som man vill. asg.
Citera
2022-12-16, 10:16
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min

frisk människa renar sig själv och behöv inte dusch ofta faktiskt
Citera
2022-12-16, 10:17
Medlem
Joe Blows avatar
Mycket bra. Det ger tid över för att efter duschen sätta sig och fundera på vems fickor som fylls när el- och vatten-priserna skenar bortom all vett och sans. I decennier har vi fått berättat för oss vad lyckligt lottade vi är som har förhållandevis billig energi och ett överflöd av sötvatten. Plötsligt är detta en bristvara och solidaritet med de stackars överbetalda tyskarna skall uppvisas. Det genomkorrupta skithålslandet Ukraina måste också ha ändlöst med bidrag så dom kan fortsätta köpa vapen och skjuta sönder sitt delvis ockuperade land. Allt hänger ihop. Dumme svensk - fortsätt att betala.
Citera
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Det är ju inte staten som skickat ut det.....

sosse kommun påhitt förstås
Citera
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
"För varje minut minskad duschtid sparar bolaget 1,2 miljoner kilowatt timmar per år."

Så om någon duschar tre minuter istället för fyra minuter så sparar bolaget 1.2 miljoner kilowatt timmar per år.
Måste vara en rejält kass varmvattenberedare om den tar hundratusentals kilowatt timmar för en minuts dusch.

Ja ganska roligt faktiskt

Vore det inte bäst om varje hushåll betalar för sin vattenförbrukning? Vill jag lyxa till det med 15 min/dusch per dag så ska man kunna göra det, men man får så klart betala för kalaset.
Citera
2022-12-16, 10:18
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min
Vad har lukt med detta att göra?
Citera
2022-12-16, 10:18
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Helt rätt. Det är slut 30 minuters skönduschar. Svennar är alldeles för bekväma av sig och tar
för givet att vi får oändligt med rinnande varmvatten.
Det hade vi haft om inte MP stängt ner våra kärnreaktorer.
Citera
2022-12-16, 10:19
Medlem
ni som sitter i hyresrätter fattar nog inte att ni antingen får duscha kortare eller får ett påslag på hyran, i princip. för det är ni som betalar för utgifterna om ni inte fattat det. hur hyresvärden än väljer att göra kommer ni klaga.

men ni i hyresrätt drabbas väl varken av elpriser eller räntor, det är min uppfattning av er flashbackare, ni kan fortsätta precis som vanligt.

i min kommun väntas 11% hyreshöjning i januari
Citera
2022-12-16, 10:19
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Min fru har sitt långa hår som argument för att duscha sina dagliga 20 minuter. Jag själv klarar mig med några minuter, men så har jag inte så mycket hår längre...

Tror det är en hel del okynnesduschande och badande i de lägenehter där man inte har individuell mätning av varmvattenförbrukning. Alla bostäder borde ha det, så är problemet löst!

Exakt. Med individuella vattenmätare ändras allt. Alla 20-åriga protestdårar som bräker "jag duschar hur länge jag vill", "jävla övervakningssamhälle", "jag duschar alltid 30 minuter" och "Sverige är ett rikt land, 4 minuters dusch är skandal" kommer snabbt som satan ändra sitt beteende när man plötsligt ska slanta själv. Inte lika roligt längre när 15-kronorsduschen kostar 60 spänn.
Senast redigerad av Månsan 2022-12-16 kl. 10:54.
Citera
2022-12-16, 10:23
Medlem
kubuns avatar
Jag trodde först att det var en pryl som skulle kopplas till varmvattenledningen och som skulle omöjliggöra längre duschande än 4 minuter och började skriva ett inlägg om svårigheter med att få det att funka men gick tillbaka och läste artikeln och blev inte så lite full i skratt när jag såg produkten

Va fan det var det löjligaste jag sett. Kommer ju inte att spara ett skit utan är endast ett galet påfund som just kostat energi och negativ klimatpåverkan att producera

Jag har alltid mitt armbandsur på mig när jag duschar som jag kan använda. Har folk i gemen slutat använda armbandsklockor och bara använder sina telefoner till att se vad klockan är?
Citera
2022-12-16, 10:23
Medlem
DroidBishops avatar
Alla som har råd: låt vattnet stå på, sätt på spisen och öppna luckan, vräk på allt ni kan så att hela jävla nätet slocknar så att alla klimatfascister får frysa. Lätt värt bara för att jävlas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in