Från Ing-Maries facebook;4
Citat:
Men Furuvik jag ber er låt oss få veta vilka individer som är inne i aphuset!
Det måste ju vara två i alla fall som jag känner väl? Låt mig få hjälpa🙏 Jag ber er🙏 Lägg bort allt och låt oss hjälpa schimpanserna. Jag och Johnny finns här! Vi har gjort det förr, vi känner individerna. Snälla, snälla tänk om, det kanske är en bättre utväg. Prata med oss!!!
För oss som har minnen av konflikten så framstod Ing-Marie som den felande länken, det var hon som svek sin älskade schimpanser när inte Parks och Resorts dansade efter hennes pipa, hon vill ses som den stora schimpansdrottningen och alla ska lyda henne. Att hon surade ihop och lämnade var ett bevis på hur lite schimpanserna ändå betydde för henne.
Fram till för ca 20 år sedan hände det att jag var i furuviksparken genom jobbet, hade en del att göra med Johnny som är en grymt bra snubbe, men Ing-Marie får man bara kontakt med om man är schimpans, hon är i mina ögon en rejäl knäppis som nu passar på att få grina i rampljuset. Men jag tycker att dom ska släppa in henne i aphuset och se vad som händer, oavsett blir det något resultat, antingen förstår mobben varför man lär skjuta dom eller så uträttar hon underverk.