2022-12-16, 08:42
Medlem
Det här kan vara det absolut värsta jag vet. "Här kommer några tips för att trivas bättre i din misär" Kommer hyresvärden in sedan och klappar er på huvudet

*ja vem är en duktig flicKA, snurra 360 grader och stå på ett ben* Naaaaaw duuuuuuuktig flicka...Nu blir det kanske en godis också.

För er som ändå inte förstår.

Det handlar inte om 4 minuter är lite eller ej. Det handlar inte om att det är lika bra. Jag misstänker dessa svar är botar som försöker boosta storyn.

I ca 3-4 år har SVT, DN, SR, politiker, och en armé från det kommunikatör-propagandist industriella komplexet - vrålat ut; Sverige har ingen elbrist. Dessutom säger snubben att det här är ett försök till nudging. Sedan fortsätter han med "vad man inte behöver"

Vilket jävla land vi bor i.
Senast redigerad av EricBe 2022-12-16 kl. 08:46.
Citera
2022-12-16, 08:42
Medlem
Månsans avatar
Endast småbarn och efterblivna utan verklighetskontakt kan gnälla över detta. Uppvärmning av varmvatten är det mest energikrävande och dyra som pågår i ett hus. Stå i duschen onödigt länge eller bada i badkar är ett horribelt energislöseri där svindyrt varmvatten forsar rakt ut i avloppet.
4 minuter i duschen räcker gott och väl.
Citera
2022-12-16, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Ser inga fel med detta men då duschar jag inte länge annars heller. Vet inte hur det blir för folk som behöver dra tvätta/vårda långt hår, känns som det kan bli lite struligt med 4 min?
Din typ är vedervärdig. Såna som du ska kort och gott bara avrättas på plats.
Kuk i rumpan? Ja då är typer som du där direkt och säger att "det är väl inget fel med det". Duscha i kallvatten i en minut en gång i månaden? Samma typ som du dyker upp. Tio vaccindoser? Det är väl inget fel. Osv
Du är störd och din typ måste väck från planeten.
Citera
Medlem
För oss män är det i regel inga problem. Att duscha ska inte ta längre tid om du inte har lortat ner dig ordentligt. Ibland när jag meckat med båten så kan det bli längre duschar men normen är runt 4 minuter. Sen tror jag också att vi som är husägare redan har detta tänk, i synnerhet om vatten är lite av bristvara där du bor. Nu blir det dock dubbelsmocka eftersom elen är så oerhört dyr.

Aktuellt pris i SE4 är i skrivande stund 592 öre khw. En dusch på 10 min á 4 kwh kostar 31 kr. Källa: https://www.elbruk.se/timpriser-se4-malmo
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Men sånt här får man ju faktiskt vara beredd på när man bor i ett land som har extremt låga skatter.

Sen får man inte glömma att energibolagen faktiskt går på knäna och inte tjänar några pengar.

Samt att det faktiskt också är elbrist och vi exporterar 0.

Citera
2022-12-16, 08:44
Medlem
När skall svensken få nog egentligen ? otroligt att man accepterar den politiska agenda som råder med bidrag till hela världen, miljöflum, massinvandring alltmedan svensken fryser. Jag eldar med ved och kommer elda ännu mer, höjer graden i värmepannan, tänker basta nästan varje kväll, skiter fullständigt i hur länge jag duschar och tänker inte heller sortera sopor. När skall svensken revoltera på riktigt ? ser nio inte att övriga världen pekar finger åt oss och startar nya kolkraftverk.....
Citera
2022-12-16, 08:44
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Mycket bra folk! Följ elitens elbantning regler. Det blir kul och givande!
Acceptera hyreshöjningarna och dra in på konsumtionen som du ändå inte har råd med. Var beroende av regeringens bidrag och följ lojalt medias råd och rön.

När ICA ställer fram sin nya spännande insektsmat på hyllorna så konsumera den, det är det enda du kommer ha råd med.

Eller så demonstrerar vi mot idiotin, man får göra det...än så länge.

Det är sorgligt, men knappast förvånande, hur lättmanipulerade många är. Det är dessa individer som utan tvekan skulle skjuta oskyldiga människor på order av staten. Att reflektera, ifrågasätta och handla är som bortblåst. Mer får än människor. Intellektuellt svaga. Mentalt lata. Lobotomerade marxist-zombies. Statens egna horungar.
Citera
2022-12-16, 08:45
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Har inget med illa lukt att göra. Folk som duschar längre är 4 minuter har nån mental spricka. Att duscha varmt är som antidepressivt och antipsykotiskt läkemedel.
Tjejer duschar minst 10min, killar so. Duschar längre än 5min är bög eller så luktar dom skit
Citera
2022-12-16, 08:45
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Hur lång tid duschar shlomo?

Tror inte han år jude
Citera
2022-12-16, 08:46
Medlem
Med dagens teknik borde det vara ganska enkelt att individualisera mätningen av användandet och då får de som använder mer betala mer och det är väl mest rättvist. Det har visat sig att konsumtionen sjunker med 25-30 procent där man gör det.
Citera
2022-12-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Endast småbarn och efterblivna utan verklighetskontakt kan gnälla över detta. Uppvärmning av varmvatten är det mest energikrävande och dyra som pågår i ett hus. Stå i duschen onödigt länge eller bada i badkar är ett horribelt energislöseri där svindyrt varmvatten forsar rakt ut i avloppet.
4 minuter i duschen räcker gott och väl.

Wow du är så smart. Du är så duktig...... jaaaaaaa det är du
Citera
2022-12-16, 08:48
Medlem
Jag måste tyvärr erkänna att svensken är en komplett idiot som accepterar all galenskap. Ut o revoltera o skapa tillväxt, stoppa massinvandring, bygg nya värmeverk rakt över...sveriges påverkan är i promilleklassen inte ens mätbart medan Kina enbart där har över 2200 kolkraftverk....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in