2022-12-15, 23:46
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Vill också påminna om att det är ett par namn som glömts bort i denna härva. Ari Stenman, som är god vän med Thornberg, har ju gått helt fel väg när han pratat med Thornberg om Staafs oro. Thornberg såg då sin chans att peta Löfving utan att han själv gjorde det och sa till Ari Stenman polisanmäla.

Då är frågan varför Thornberg avfärdat en intern utredning mot Löfving sen då han ju ville peta honom? Förklaringen är att Thornberg själv inte ville gick i attack mot Löfving. Detta då Löfving inom Polismyndigheten är mycket mäktigare än Thornberg med en lång historia av kontakter. Thornberg som är en utböling från Säpo har inga kontakter förutom med de han försöker plocka in från Säpo.

Ett annat namn som glöms är Johan Olsson, chef för Noa och chef över Staaf. Han har gått ut och sagt att Staaf minsann skött sitt jobb under de år han varit på Noa för att stötta Thornberg. Men detta handlar ju noll om hur Staaf har skött sig. Utan allt handlar om hur tillsättningen gått till och Thornbergs agerande efter att han fått kännedom om Löfvings och Staafs privata relation.

Sen kan jag ju upprepa att Staaf var fullständigt rudis och hade noll koll på polis- och underrättelseverksamhet när hon fick jobbet som underrättelsechef. Aldrig har jag träffat en så underkvalificerad person inom polisen. Men det är fortfarande inte hennes fel att hon anställdes. Sen är jag i och för övertygad om att hon själv visste att hon inte tillsattes på meriter alls då hon inte alls uppfyllde det som söktes i annonsen.
Glöm inte misshandelsanmälan från 2020 där Mats Löfving pekades ut för misshandel av Linda Staaf.

Den var det väl rikspolischefens kanslichef Martin Valfridsson som lade ned?
Citera
2022-12-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disktord
Har du något otalt med dem i och med att du så gärna vill sänka dem, om det stämmer det du säger? Jag undrar vad motivet och drivkraften är?
Nu vet jag inte vad det är du säger dig sitta på för information men skulle det inte kunna ge mer skada än nytta på sikt om du röjer känslig information.
Och då tänker jag inte främst på affären kring Staaf-Löfving. Rätt ska vara rätt i och för sig men är fortsatt skeptisk.
Citera
2022-12-16, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Linda kan mycket väl sägas upp/omplaceras på grund av osant intygande om hennes CV inte stämmer. Om det framkommer att hon och Löfving haft mer än en ytlig relation å yrkets vägnar långt efter hon rekryterades till NOA som hon hävdat i TV4 så åker hon på det. Utgå från att Linda åker så blir du inte besviken. Hon ljuger så in i h-e. Flera polischefer oberoende av varandra har anmält Löfving baserat på hennes berättelser om deras trashiga relation. Varför skulle han jaga henne som en Barracuda på badhuset? Varför dyka upp som ett riksmongo och jaga henne i joggingspåret? Varför jaga henne i surdegskulturen på bageriet? JO, av den enkla anledningen att hon tröttnat på hans slaka lem. Hon ville inte ha hans trötta vinballe längre, nu gällde en reslig militärpjäs som kunde lyfta henne till nya karriärnivåer. Micke Bydéns pilotpenis var det enda raka.

En mycket bra sammanfattning om än sarkastisk. Helt klart att hon verkar sikta in sig på de högsta hönsen i varje myndighet. Finns väl ingen annan kvinna som lyckats få så många toppar på fall
Citera
2022-12-16, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vad är det för brevbärare som polisen har och måste de ha en chef för dessa?

”Chef för brevbärarna”?

Det var väl en polis som ställde den frågan ironiskt i media?

– Man kan ju inte gå från att vara chef för brevbärarna till att vara chef för underrättelseverksamheten på Noa, säger han och syftar på Staafs tidigare jobb som chef för intern service- och ekonomienhet vid polisen i Östergötland.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/erfaren-polis-sokte-staafs-jobb-blev-bortvald-lite-for-uppenbart
Senast redigerad av Hytrate 2022-12-16 kl. 03:58.
Citera
2022-12-16, 05:18
Medlem
Chef för internposten i norrköping

Sug på ovanstående. Känns lite som Bäckström på hittegodset.

Fast Bäckis blev ju inte chef på noa.
Citera
2022-12-16, 06:44
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Linda kan mycket väl sägas upp/omplaceras på grund av osant intygande om hennes CV inte stämmer. Om det framkommer att hon och Löfving haft mer än en ytlig relation å yrkets vägnar långt efter hon rekryterades till NOA som hon hävdat i TV4 så åker hon på det. Utgå från att Linda åker så blir du inte besviken. Hon ljuger så in i h-e. Flera polischefer oberoende av varandra har anmält Löfving baserat på hennes berättelser om deras trashiga relation. Varför skulle han jaga henne som en Barracuda på badhuset? Varför dyka upp som ett riksmongo och jaga henne i joggingspåret? Varför jaga henne i surdegskulturen på bageriet? JO, av den enkla anledningen att hon tröttnat på hans slaka lem. Hon ville inte ha hans trötta vinballe längre, nu gällde en reslig militärpjäs som kunde lyfta henne till nya karriärnivåer. Micke Bydéns pilotpenis var det enda raka.

😁👌👍
Citera
2022-12-16, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Ok FB.

3 down
polis = inte sant
civilekonom, nja
deckarförfattare, uselt

13 more to go

Mer info behövs
*Distriktsmästare i styrkelyft,
*väktare,
*långtradarchaffis,
*jurist,
*taxichaufför,
tingsnotarie vid Norrköpings tingsrätt, avslutades i förtid
*flygcertifikat,
*talar engelska, spanska och franska flytande, mer information behövs
*revisor,
*egen juristbyrå i Östersund

Vore det fel om FB kunde nagelfara de andra erfarenheterna? Se ovan
Senast redigerad av Hytrate 2022-12-16 kl. 07:43.
Citera
2022-12-16, 08:20
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Vore det fel om FB kunde nagelfara de andra erfarenheterna? Se ovan

Egentligen tycker jag att det inte behövs. Vänd på resonemanget. Om en man, kanske en muslimsk invandrare, hade sökt chefsjobbet på NOA med exakt samma meriter, hade han fått jobbet?

Nej, då hade nog Leif Jennekvist eller någon av de andra välmeriterade poliserna fått jobbet.

Och jag tror inte Mats Löfving smygit efter dem på badhuset eller längs motionsspåret.

Nej, vi vet alla vilka unika meriter LS har som avgjorde ansökan. Dessa meriter står inte i hennes CV….. i
Citera
2022-12-16, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Egentligen tycker jag att det inte behövs. Vänd på resonemanget. Om en man, kanske en muslimsk invandrare, hade sökt chefsjobbet på NOA med exakt samma meriter, hade han fått jobbet?

Nej, då hade nog Leif Jennekvist eller någon av de andra välmeriterade poliserna fått jobbet.

Och jag tror inte Mats Löfving smygit efter dem på badhuset eller längs motionsspåret.

Nej, vi vet alla vilka unika meriter LS har som avgjorde ansökan. Dessa meriter står inte i hennes CV….. i

Helt riktigt resonerat och jag håller med när det kommer till hur anställningsbeslutet gått till.

Samtidigt som vissa är inne på spåret osant intygande.

Vi får ta höjd för att individer kan syssla med väldigt olika saker under en livstid och individer som bor utanför storstäder tenderar att vara mångsysslare.
Citera
2022-12-16, 08:48
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

En annan jämförelse.......
De flesta grabbarna här på FB hade varit ganska stolta om de lyckats få ett jobb genom att knulla sin blivande (kvinnliga ) chef. Så i det sammanhanget har väl Linda inte gjort något större fel?
Om hon sedan gör ett dåligt jobb så kan det visst finnas skäl att flytta på henne för det, men att hon brett på i sin CV är väl inget att lyncha henne för - som anställande chef så har jag sett ganska löjligt "utsmyckade" CV:er från både kvinnor och (oftast) män.
Näe, fokusera på träskallarna som anställt henne istället. Där ligger felet.
Men även där finns grader i helvetet. Har själv anställt personer med lägre kompetens än de mest meriterade som sökte, a) det fanns inget behov för personer med så goda meriter och de hade troligen bara flyttat vidare ganska snart b) den/de personer jag anställde uppfattade jag att passa in bättre i arbetsgruppen - de var lagom sociala. Så att en chef skall fällas för att inte ha tagit toppkandidaten är orealistiskt - däremot luktar utannonsering och ansökningsförfarandet väldigt mycket mygel.
Citera
2022-12-16, 09:11
Medlem
early.birds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel56

Är det verkligen rätt person som intygen avser?

På intygen står det Linda Staaf. Det är ett taget efternamn efter hennes giftemål med polisen Jan Staaf. De gifte sig 2009 enligt användaren "broschyr" (inlägg 3930). Vid tidpunkten för dessa studier hade hon sitt flicknamn Hansson. Borde inte studieintygen visa efternamnet som hon faktiskt hade vid tidpunkten för studierna, dvs Linda Hansson?

Kollade ratsit och det finns fler Linda Staaf i Sverige.

Jag reagerade omedelbart på det när jag såg intyget. Om hon nu är skyddsvärd så ska inte personnummer uppges. Men varför inte skriva ut födelsedata? Till exempel Linda Hansson 19760606 - **** skulle inte röja någon viktig persondata. Någon som vet när hon fyller år?

Personligen litar jag inte ett skit på myndigheter och numera även universitetet. Det kan ju sitta en inkompetent/korrupt sossekärring på kansliet.

PS. Att det skulle finnas två individer på samma lärosäte, samma utbildningsår, med samma namn och samma födelsedatum är helt osannolikt.
Senast redigerad av early.bird 2022-12-16 kl. 09:24.
Citera
2022-12-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och det kanske är en anledning till, att kvinnor inte ska vara på sådana poster där de kan skada rikets säkerhet? Jag menar, om ÖB skulle ha en affär med en lotta som öser upp soppa till soldaterna, så skulle det inte kunna skada Sverige.

Exakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in