2022-12-16, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jävla tur att du har extremt dålig verklighetsuppfattning då.
Skulle inte finnas en människa kvar på jorden om alla virriga tonårstjejer var som JJ....

Samtliga bevis pekar åt samma håll och endast åt det hållet....du väljer att vrålglo åt andra hållet likförbannat för att du vill att dom ska vara oskyldiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det vore ju toppen om hon står utan 😀
OM hon nu är skyldig?
Vilket jag gissar att hon är

Det gör hon nog inte med tanke på hur hon uttryckte sig i brevet 🤭
Citera
2022-12-16, 02:26
Medlem
Xedomes avatar
For the record/ Sammanfattning.
Kanske delats förut.

https://sverigesradio.se/artikel/darfor-tror-aklagaren-att-kvinnorna-mordat-tove-viktiga-svaren
Citera
2022-12-16, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Det gör hon nog inte med tanke på hur hon uttryckte sig i brevet 🤭
Ja tyvärr du har nog rätt
Citera
2022-12-16, 02:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Nej. Hon är heller inte registrerad som avliden på Ratsit.

varför inte? vad konstigt!
Citera
2022-12-16, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
For the record/ Sammanfattning.
Kanske delats förut.

https://sverigesradio.se/artikel/darfor-tror-aklagaren-att-kvinnorna-mordat-tove-viktiga-svaren
Tack! Det är bra att dela senaste länk flera gånger med tanke på att sidan är väldigt aktiv
Citera
2022-12-16, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
varför inte? vad konstigt!
Då har dom troligtvis inte fått tillbaks henne/kroppen fr rättsmedicin ännu? Ibland kan anhöriga få vönta okristligt lönge innan dom får begrava sin anhöriga

Ratsit Hitta. se och sådana sidor hönger ofta inte med folkbokföringen
Jag vet folk som flyttat och det har stått gamla adress nösta ett år
Citera
2022-12-16, 02:51
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Tack! Det är bra att dela senaste länk flera gånger med tanke på att sidan är väldigt aktiv

Ingen orsak. (ville mest underlätta för GrevenFB och förebygga långa utläggningar utan fakta.)
Citera
2022-12-16, 03:03
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det är väl just det det gör; hennes beteende efter kl 2 visar på en kallblodig mördare.

Direkt häpnadsväckande kommentar från dig greven. Du är Trådens okrönte konung av sammanfattningar.

Men kan du för oss alla förklara varför hon är en kallblodig mördare av TT. ETT enda bevis räcker för mig.

ETT enda.
Citera
2022-12-16, 05:31
Medlem
Med anledning av gårdagens nyhet att JJ begärt byte av offentlig försvarare har jag sammanställt lite information om vad som krävs för detta. Satt uppe mitt i natten med ett sjukt barn när jag gjorde efterforskningar, så jag tänkte inte på att notera källor. Lägger upp detta ändå som lite service till de som vill veta mer, tvivlar någon på sanningshalt så sök själv.

Citat:
Högsta domstolens beslut den 9 oktober 2020 i mål nr Ö 2530-20 fastställer att ett generellt påstående att den anklagade saknar förtroende för sin offentliga försvarare samt att försvararen är svår att nå inte är tillräckligt för att uppfylla kraven på särskilda skäl för byte av offentlig försvarare.

- Anledningen till att förtroende saknas måste beskrivas ingående och sakligt för att domstolen ska kunna ta ställning till begäran om byte av offentlig försvarare.
- Ansökan om byte lämnas skriftligen till den rätt som hanterar ärendet.
- Vid bedömning av begäran om byte skall även kostnadsökning som ett byte medför tas i beaktande, alltså krävs starkare skäl ju mer arbete den tillförordnade försvararen hunnit lägga ner på ärendet.

Exempel som ansetts uppnå "särskilda skäl":
- Försvararen skickar en ersättare (utan att detta godkänts i förväg av rätten) till förhör eller förhandling istället för att komma själv.
- Meningsmotsättningar mellan försvarare och klient
- Jävssituation
- Okontaktbar p.g.a. långvarig sjukfrånvaro

Exempel som ej ansetts uppnå "särskilda skäl":
- Bristande erfarenhet
- Personkemi
- Svår att nå
- Försvararen tror inte att klienten kommer att bli frikänd

Om begäran att byta offentlig försvarare avslås kan den anklagade ändå byta ut sin försvarare om så önskas. Den anklagade kan då fritt välja försvarare förutsatt att denne åtar sig uppdraget. I dessa fall står den anklagade själv för samtliga ersättningar till den valda försvararen.
Citera
2022-12-16, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Med anledning av gårdagens nyhet att JJ begärt byte av offentlig försvarare har jag sammanställt lite information om vad som krävs för detta. Satt uppe mitt i natten med ett sjukt barn när jag gjorde efterforskningar, så jag tänkte inte på att notera källor. Lägger upp detta ändå som lite service till de som vill veta mer, tvivlar någon på sanningshalt så sök själv.

- Anledningen till att förtroende saknas måste beskrivas ingående och sakligt för att domstolen ska kunna ta ställning till begäran om byte av offentlig försvarare.
- Vid bedömning av begäran om byte skall även kostnadsökning som ett byte medför tas i beaktande, alltså krävs starkare skäl ju mer arbete den tillförordnade försvararen hunnit lägga ner på ärendet.

- Försvararen skickar en ersättare (utan att detta godkänts i förväg av rätten) till förhör eller förhandling istället för att komma själv.
- Jävssituation

- Bristande erfarenhet
- Personkemi
- Svår att nå

Om begäran att byta offentlig försvarare avslås kan den anklagade ändå byta ut sin försvarare om så önskas. Den anklagade kan då fritt välja försvarare förutsatt att denne åtar sig uppdraget. I dessa fall står den anklagade själv för samtliga ersättningar till den valda försvararen.

Snyggt!
Då kan hon förhoppningsvis hälsa hem med sin lapp skriven som ett litet barn.
Citera
2022-12-16, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73

- Jävssituation

- Bristande erfarenhet
- Personkemi
- Svår att nå

Tack för info.. Det är alltid lättare att förstå med fakta
Citera
2022-12-16, 07:12
Avslutad
Citat:
Då har dom troligtvis inte fått tillbaks henne/kroppen fr rättsmedicin ännu? Ibland kan anhöriga få vönta okristligt lönge innan dom får begrava sin anhöriga

Ratsit Hitta. se och sådana sidor hönger ofta inte med folkbokföringen
Jag vet folk som flyttat och det har stått gamla adress nösta ett år

så kan det vara såklart, kom på att de fortfarande utreder vad hon utsattes för. Men tragiskt för anhöriga att vänta så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in