Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Enligt mig så verkar Birkhammar riktigt mediakåt och som andra nämnt en "influencer".
Men advokatbytet tror jag att JJ vill göra för att hon inte vet hur verkligheten fungerar, hon tror nog att det fungerar som i en amerikansk actionfilm där advokaten kommer in, gapar och skriker och sen lämnar båda arresten med ett leende på läpparna.
Eller så känner JJ att hon inte får manipulera som hon vill och säger att advokaten är dålig när det i själva verket är hon som gör bort sig med ännu fler historier som inte går ihop med tidigare uttalanden.
Jag känner att vilken advokat hon än får så kommer hon tycka likadant om den, bara för att hon inte fattar att hon gör bort sig med vad hon tror är duktiga bortförklaringar.
Hon är 20år gammal och har inte en susning om hur långt ner i skiten hon har satt sig, hon verkar ta det som att det är ett snatteri på ICA som ska förklaras bort...
Håller med dig. Nästa advokat kommer få samma kritik från J, för hon tror nog på fullt allvar att hennes misslyckade försök till att dölja mordet var tillräckligt och kan inte förstå varför de fortfarande har henne häktad.
Hon kommer nog aldrig själv erkänna. Det kommer alltid vara någon annans fel ”Det var Tove som var elak mot mig, jag försvarade bara mig själv!”, ”MH var drivande, inte jag!”, ”Jag är oskyldig men min advokat är inte tillräckligt kompetent för att fria mig!”
Riktigt egoistisk. Tove är död, hennes familj och anhöriga har fått sina liv förstörda av denna tragedi och de lever nog i en konstant, tung sorg. Men J bryr sig bara om sitt eget rykte.
MH verkar ha brutit ihop helt och visar åtminstone tendenser på ånger.