2022-12-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jävla tur att du har extremt dålig verklighetsuppfattning då.
Skulle inte finnas en människa kvar på jorden om alla virriga tonårstjejer var som JJ....

Samtliga bevis pekar åt samma håll och endast åt det hållet....du väljer att vrålglo åt andra hållet likförbannat för att du vill att dom ska vara oskyldiga.
Jag vill bara inte de ska vara sant.
Citera
2022-12-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Jag vill bara inte de ska vara sant.

Men lite jävla verklighetsuppfattningen måste du väl ändå ha... bevis och fakta måste väl väga mer än vad du vill?
Du kan ju inte sprida desinformation bara för att "du inte vill att det ska vara sant".....
Citera
2022-12-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Jo fast TT kan ju inte skrivit,ringt själv om de tror att brottet kan ha skett 02 o framåt......möjligtvis att någon annan JJ eller MH ringt o föreställt rösten....som några varit inne på innan....eller skickat sms på TT's mob till pojkvännen.....o han kanske reagerat på innehållet i texten
Ja, de kanske var dom som meddelade honom att Tove glömt son mobil där?
Citera
2022-12-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om jag inte minns fel, var det inte märkligare än att den stod i vägen. En omtänksam granne på flera sätt.
Ja antingen völdigt omtänksam eller bryr sig misstänksamt mycket ?

Nu säger jag inte att grannen ör inblandad
Troligtvis inte
men jag utesluter inget förens polisen berättar vem som är skyldig

Övertrevliga människor kan ha andra sidor också
Citera
2022-12-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan förstå att man i JJs kläder vill byta till en mer erfaren advokat som kanske även har försvarat någon i ett mordfall. Även föräldrarna kan jag förstå. Vem vill tro att ens dotter har mördat? Och om man nu skulle misstänka det, vill man väl ändå att hon ska ha ett bra försvar.

För allas skull är det bättre att tjejerna har erfarna försvarare. Det är ett medialt uppmärksammat fall, och det kan ju finnas en risk att man menar att de enbart har åkt dit pga av en oerfaren försvarare.

Vi har ju ett rättssamhälle, som menar att vi är oskyldiga tills det bevisats motsatsen.

Sedan får vi väl se om hon kan byta eller inte, pga av detta.

Utan att ha en susning om föräldrarnas inställning till det tjejerna står anklagade för, vet jag att det är mer regel än undantag att föräldrar tar sina barns parti. Speciellt när dom är ostraffade och skötsamma. Utredningen är dessutom långt ifrån klar och inte ens lett till åtal än. Så det är nog ingen högoddsare att deras föräldrar tror att allt handlar om ett missförstånd.

Ja, hon behöver en mer mediterad advokat av flera anledningar.
Citera
2022-12-15, 19:58
Medlem
Det är ju självklart att MGM ska ha brottsmälsadvokater. Birkhammar har ju inte den erfarenheten.
Citera
2022-12-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Enligt mig så verkar Birkhammar riktigt mediakåt och som andra nämnt en "influencer".

Men advokatbytet tror jag att JJ vill göra för att hon inte vet hur verkligheten fungerar, hon tror nog att det fungerar som i en amerikansk actionfilm där advokaten kommer in, gapar och skriker och sen lämnar båda arresten med ett leende på läpparna.

Eller så känner JJ att hon inte får manipulera som hon vill och säger att advokaten är dålig när det i själva verket är hon som gör bort sig med ännu fler historier som inte går ihop med tidigare uttalanden.

Jag känner att vilken advokat hon än får så kommer hon tycka likadant om den, bara för att hon inte fattar att hon gör bort sig med vad hon tror är duktiga bortförklaringar.

Hon är 20år gammal och har inte en susning om hur långt ner i skiten hon har satt sig, hon verkar ta det som att det är ett snatteri på ICA som ska förklaras bort...
Håller med dig. Nästa advokat kommer få samma kritik från J, för hon tror nog på fullt allvar att hennes misslyckade försök till att dölja mordet var tillräckligt och kan inte förstå varför de fortfarande har henne häktad.

Hon kommer nog aldrig själv erkänna. Det kommer alltid vara någon annans fel ”Det var Tove som var elak mot mig, jag försvarade bara mig själv!”, ”MH var drivande, inte jag!”, ”Jag är oskyldig men min advokat är inte tillräckligt kompetent för att fria mig!”

Riktigt egoistisk. Tove är död, hennes familj och anhöriga har fått sina liv förstörda av denna tragedi och de lever nog i en konstant, tung sorg. Men J bryr sig bara om sitt eget rykte.
MH verkar ha brutit ihop helt och visar åtminstone tendenser på ånger.
Citera
2022-12-15, 19:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja antingen völdigt omtänksam eller bryr sig misstänksamt mycket ?

Nu säger jag inte att grannen ör inblandad
Troligtvis inte
men jag utesluter inget förens polisen berättar vem som är skyldig

Övertrevliga människor kan ha andra sidor också
Jag betraktar definitivt inte grannen som "övertrevlig", snarare omtänksam på ett sätt man önskar alla vore.
Citera
2022-12-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Precis vad jag oxå tänkte, för inget har väl ändrats i restriktionerna vad jag har sett iaf?

Åklagaren kan ge tillåtelse till viss kommunikation. Utan att veta kan jag tänka mig att det inte är helt ovanligt när det kommer till barn och föräldrar. Just i detta fall har åklagaren redan lättat på restriktioner gällande tillgång till media. Så man kan väl skymta en viss strategi för att få tjejerna att prata.
Citera
2022-12-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Även om du tror att du har rätt så behöver du ju inte dumförklara andra som tänker fritt! Inga bevis finns som säger vem som har rätt ännu!

Om JJ och MH blir fällda så kommer du acceptera detta? Vad för straff tycker du dom ska få?
Citera
2022-12-15, 20:03
Medlem
”Ett storbråk inom polisen skakar utredningen kring mordet på Tove, 21.
Rickard F*inndahl, chef för grova brott i området, bjöds in till jaktresa hos Leif GW Persson, skriver Vetlanda-Posten.
Nu anklagas han för att ha läckt hemliga uppgifter till TV4-profilen.
– Det är fullkomligt grundlöst, säger en upprörd Leif GW Persson till Aftonbladet.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQLjoQ/poliser-i-jattebrak-om-chefens-resa-lacker-till-gw

Vad är det för tramsiga utredare som satt ihop fejk-löpsedeln…
Citera
2022-12-15, 20:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Utan att ha en susning om föräldrarnas inställning till det tjejerna står anklagade för, vet jag att det är mer regel än undantag att föräldrar tar sina barns parti. Speciellt när dom är ostraffade och skötsamma. Utredningen är dessutom långt ifrån klar och inte ens lett till åtal än. Så det är nog ingen högoddsare att deras föräldrar tror att allt handlar om ett missförstånd.

Ja, hon behöver en mer mediterad advokat av flera anledningar.

Instämmer. En advokat ska föra sin klients talan. Bl a finns en väsentlig anledning: i förhör väljer utredaren vad som ska tas med i FUP:en inför åtal och det kan vara så att JJ upplever att det hon säger inte tas på allvar. JJ och advokaten har ju även rätt att läsa vad som står i förhörsprotokoll samt korrigera felaktigheter hon upplever så helt klart behöver JJ en brottsmålsadvokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in