2022-12-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då är jag ganska säker på att du missuppfattar hur polisen arbetar.

Jag tror att man jobbar väldigt strategiskt, systematiskt och genomtänkt, och naturligtvis handlar det inte om att knäcka personer genom att bryta ner någon psykiskt på det sättet i första hand genom att vara hård och "sadistisk".

Det jag har sett i förhör är hur man allt eftersom nya uppgifter/bevis/förhörsuppgifter/indicier dyker upp konfrontera de misstänkta utifrån den berättelse de gett tidigare. Då kan det ske ganska konfrontativt, men sakligt när den misstänkta kan motbevisas elle på annat sätt kan ifrågasättas.

Det kräver noggrann planering innan varje förhör och säkerligen väljer man strategi utefter hur varje person verkar fungera. Som sagt, sanningen behöver inte alltid vara det som man är ute efter i varje ögonblick, utan även lögner kan vara avslöjande och användas på andra sätt.

Erkännanden genom hot eller på annat sätt framkallade genom omild behandling, kan ju dessutom leda till falska erkännanden som har noll värde.

Precis
Lite smart psykologi utan att vara sadistisk
Citera
2022-12-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Utesluter du att JJ och MH är gärningsmän? Om T är flyttad, var har T varit innan hon flyttades? Ja cykelns fyndplats är en av lösningarna.
Nej, jag utesluter inte att JJ och MH är gärningsmän, men av det jag har sett finns det många alternativa lösningar med andra inblandade.
En undran jag har, som retar många här, är grannens agerande. Varför nämner han t.ex att han flyttade cykeln över huvud taget? Hur skulle det hjälpa till att hitta Tove? (som inte var hittad då). Var det för han hade flyttat cykeln till platsen där den hittades och var orolig för att han lämnat spår på cykeln?? Eller enbart förvirrad?
Citera
2022-12-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Nej, jag utesluter inte att JJ och MH är gärningsmän, men av det jag har sett finns det många alternativa lösningar med andra inblandade.
En undran jag har, som retar många här, är grannens agerande. Varför nämner han t.ex att han flyttade cykeln över huvud taget? Hur skulle det hjälpa till att hitta Tove? (som inte var hittad då). Var det för han hade flyttat cykeln till platsen där den hittades och var orolig för att han lämnat spår på cykeln?? Eller enbart förvirrad?

För det första har du ingen förståelse för att dina inlägg retar upp folk ens? Det är ju som att du sitter och skriver i en alternativ verklighet där saker och ting hände på ett annat sätt, helt sjuka påstående kommer du med. Förmodligen smakat lite mycket rökheroin eller nåt

Han har väl lämnat ett korrekt vittnesmål av vad han såg och hörde helt enkelt, inte svårare än så,
cykeln stod väl konstigt parkerad ut mot vägen och han flyttade bara in den, han bor ju där oxå
Citera
2022-12-15, 16:19
Medlem
Vem av dem vill byta advokat ?
Citera
2022-12-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96

Det är J som vill byta advokat. Ett tecken på att J iaf begriper allvaret i anklagelserna och behöver en mer rutinerad advokat.
Citera
2022-12-15, 16:29
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96

Det vill väl alla där advokaten gör ett dåligt jobb?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-12-15 kl. 16:40.
Citera
2022-12-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är J som vill byta advokat. Ett tecken på att J iaf begriper allvaret i anklagelserna och behöver en mer rutinerad advokat.
Hur vet du det?
Citera
2022-12-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Hur vet du det?

”En av de två kvinnorna som sitter häktade misstänkta för inblandning i mordet på Tove, 21, i Vetlanda vill byta advokat, rapporterar P4 Jönköping.
I ett brev till Eksjö tingsrätt skriver kvinnan att hon och hennes föräldrar inte känner något förtroende för advokaten Maria Birkhammar.
Hon skriver att Maria Birkhammar har en tydlig brist på erfarenhet och engagemang trots den misstänkta kvinnans utsatta situation, enligt radiokanalen.”

Johannas advokat heter Birkhammar
Citera
2022-12-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det vill väl alla där advokaten gör ett dåligt jobb?

Vad har det med min fråga att göra?
Citera
2022-12-15, 16:48
Medlem
Rengens avatar
Om man tittar på "brevet" som JJ skrivit så ser det verkligen ut som ett 12-årings handstil.
Intressant vad en grafolog skulle utäsa för persomlighetsdrag.

Är man kanske missnöjd med advokaten för hon råder JJ att erkänna?.

Sen att advokaten påminner mer om en influencer är en annan sak kanske.

https://sverigesradio.se/artikel/en-av-de-misstankta-kvinnorna-vill-byta-advokat
Citera
2022-12-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
https://sverigesradio.se/artikel/en-av-de-misstankta-kvinnorna-vill-byta-advokat

Citat:
I ett brev till Eksjö tingsrätt skriver kvinnan att hon och hennes föräldrar inte känner något förtroende för advokaten Maria Birkhammar.

Hon är nyutexaminerad och har en tydlig brist på erfarenhet och engagemang trots den misstänkta kvinnans utsatta situation. Advokaten svarar sällan på frågor dom har och den misstänkta känner sig inte trygg skriver hon.
Citera
2022-12-15, 16:50
Medlem
Tragiskt men här är bekymret som jag tror:
- Föräldrarna skilde sig när JJ var 7 år. Bodde därefter växelvis hos dem.
- Beskriver goda relationer i familjen och uppväxten som mycket bra
- Egen häst sedan 7 års ålder
Familjen är kärnan i JJs problem, hon red direkt efter händelsen och har inga uttalade självdestruktivitet ?
Nej hon låter andra betala för hennes "vård" tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in