2022-12-15, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Putin känner nog sig vuxen och stolt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/APRw55/ukraina-tortyrkammare-for-barn-hittade-i-cherson-och-balaklava

Tortyrkammare för barn hittade. Överallt där Ukraina kört ut ryzzarna kommer detta fram.

Rysstroll, frågor på det?

Troligen lögn eller deras egna kammare dom haft för Donbassbarn.. men som skylls på Ryssen. Hur skulle dom annars förklara sig? Innan storkriget starta 2022 hittades barnleksaker preppade med bomber utplacerade i lekparker för barn i Luhansk och Donbass.

Denna video är från en hälsoläger för barn som Ukraina använde som bas. Killen med mössan som går runt och visar runt är tidigare Ukrainsk soldat som jobbat på kontrakt.
https://www.youtube.com/watch?v=cql9gLuV2Dk&list=LL&index=1236
Senast redigerad av Menea 2022-12-15 kl. 15:04.
Citera
2022-12-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men varför börjar du svamla om allt annat än det jag frågade efter? Jag gör ett nytt försök;

Vart i Ukraina var det oroligheter innan dom gröna männen intog Krim och Krim olagligt annekterades av Ryssland?

Acceptera min deal din hobbyforskare.

Du förenklar det så himla mycket genom att ställa en så vinklad fråga man kan nästan tro att du jobbar på SVT men jag tror att du är arbetslös.

Vem var president i Ukraina innan oroligheterna började? Varför kunde den tidigare presidenten bevara fred med sina grannländer?

Varför började den riktiga konflikten så tätt inpå att Zelensky och hans gangsters tog över Ukraina?

100 dagar, mark my words
Senast redigerad av Skapadekontotidag 2022-12-15 kl. 15:02.
Citera
2022-12-15, 15:00
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tyskland beslutar om mer stöd till Ukraina. Luftvärn, artilleri och lastbilar ska det bli.

https://twitter.com/Tendar/status/1603371373572890626
Härligt att se att vapenleveranserna bara blir fler och fler!

Putin och våra nyttiga idioter lär gråta och klaga på hur orättvist det är😂😂😂
Citera
2022-12-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men varför börjar du svamla om allt annat än det jag frågade efter? Jag gör ett nytt försök;

Vart i Ukraina var det oroligheter innan dom gröna männen intog Krim och Krim olagligt annekterades av Ryssland?

Acceptera min deal din hobbyforskare.

Du förenklar det så himla mycket genom att ställa en så vinklad fråga man kan nästan tro att du jobbar på SVT men jag tror att du är arbetslös.

Vem var president i Ukraina innan oroligheterna började? Varför kunde freden bevaras med grannländerna då men inte efter juden tog över?

Varför började den riktiga konflikten så tätt inpå att Zelensky och hans gangsters tog över Ukraina?
Citera
2022-12-15, 15:01
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Du tror att man kan titta på bilder och bedöma slagets utgång?

Titta på frontkartor och se att ukrainarnas läge sakta men säkert försämras och skulle ryssarna satsa på våldsamma och våghalsiga offensiver som Nato skulle det se helt annorlunda ut, i rena ryck men nu kryper den fram. Det tyder ju faktiskt på att kriget går till på det viset ryssarna påstår.

När det gäller Bahkmut så håller det bli den där situationen: Ukraina har offrat så många soldatliv och materiel så ett tillbakadragande blir en större och större propagandaförlust och faktiskt skulle demoralisera både soldater och civilbefolkning.

Det har ju tidigare sagts att Ryssland behöver en seger och därför satsar sina bästa trupper (som bekant består till stor del av våldsbrottslingar och kriminella) för att inta en betydelselös landsortshåla. Den är väl halvviktig för den ligger strategiskt till men nu kan man vända på steken.
Varför offrar Ukraina så mycket för att för att försvara en betydelselös landsortshåla?

Trams!

Alla kartor visar att Ukraina återtar mer land för varje dag!

Över 50% hittills!
Citera
2022-12-15, 15:02
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag

Är tre år "tätt inpå"? Om det nu var för att Putin ansåg att det behövdes en intervention mot Zelensky specifikt skulle jag kalla det att dra fötterna efter sig.
Citera
2022-12-15, 15:04
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Troligen lögn eller deras egna kammare dom haft för Donbassbarn.. men som skylls på Ryssen. Hur skulle dom annars förklara sig? Innan storkriget starta 2022 hittades barnleksaker preppade med bomber utplacerade i lekparker för barn i Luhansk och Donbass.

Denna video är från en hälsoläger för barn som Ukraina använde som bas.
Jag minns från historieböckerna att många civila tyskar trodde att koncentrationslägren och utrotningarna var ett allierat påhitt.

Sedan när de själva fick gå omkring i lägren och stapla lik så var de inte lika tuffa längre.
Citera
2022-12-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Denna video är från en hälsoläger för barn som Ukraina använde som bas. Killen med mössan som går runt och visar runt är tidigare Ukrainsk soldat som jobbat på kontrakt.

Bortförklaringar som vanligt. När din hjälte Putin torterar barn så skäms ni.
Citera
2022-12-15, 15:06
Medlem
Den ukrainska överbefälhavaren Zaluzhny antyder att Ukraina förbereder en större operation men att den inte är synlig på grund av att den blir bakom fiendens linjer.

Det låter intressant.
Zaluzhny blir nog mer berömd efter kriget än vad våran ÖB Bögdén kommer att bli.... ...
Citera
2022-12-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Är tre år "tätt inpå"? Om det nu var för att Putin ansåg att det behövdes en intervention mot Zelensky specifikt skulle jag kalla det att dra fötterna efter sig.

Det kom inte som en blixt från klar himmel för någon som var insatt direkt. Kolla historiska FN säkerhetsråd för att se hur Ryssland försökte sköta detta diplomatiskt innan de inte hade något val längre.

Jag förstår dock varför du inte förstår sånt här dina åsikter är direkt skapade av judemedia. Du brydde dig inte om den här konflikten 2014 och framåt för då var något annat inne.
Citera
2022-12-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Trams!

Alla kartor visar att Ukraina återtar mer land för varje dag!

Över 50% hittills!

De flesta kartor du ser refererar till ISW.

Jag har redan brutit ner i ett tidigare inlägg vilka som sitter i styrelsen där och varför det finns en agenda bakom. Gissa vad de har gjort det förut i andra krigssammanhang

Många i den här tråden som inte har förstått detta med fool me once shame on you fool me twice… fast i era fall över 100 gånger.
Citera
2022-12-15, 15:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Du brydde dig inte om den här konflikten 2014 och framåt för då var något annat inne.
Alla vet att Ryssland har varit skurkar sedan 2014.

Även om Ryssland dementerat inblandning så vet hela världen vad de sysslat med. Alla har även följt nedskjutningen av MH17 och har det färskt i minnet.

Men en invasion av landet är att höja det en nivå eller tio. Det fattar du nog också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in