Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Du kollar väl inte ens på Rysk tv så hur fan kan du veta? du går efter vad västvärldens media säger om det.. eller ser nått ihopklippt tramsvideo på twitter från någon nationlist som påstår att det är rysk tv.
Absolut att det finns propaganda i Ryssland men inte alls som västvärlden får det att låta som och absolut inte värre än västvärldens propaganda. Tvärt om kan ryska nyheter vara rätt clean och rakt på sak ingen nonsens. Inga jävla tjafs och intriger, skvaller och annat sextrams om nån polischefer och deras privata svartsjukeproblem eller nån pojke som inte får vara Lucia.
Istället håller faktiskt Ryska nyheter fokus på det som är vettigt och viktigt att veta istället inget jäkla tramsande.
Angående Ukrainakriget skriver dom om hur det går för båda sidor både bra/dåligt inte bara det dom anser är en fördel för dom själva. I väst är fokus enbart på vad Ukraina uppnår och mörkar det som är dåligt..
Herregud jag blir så trött på detta hjärntvättade västfolk.
Det där är förstås inte sant. Nyss fick någon 8.5 år i fängelse för att han rapporterat om Butja. Ingen skulle få det i väst, om han rapporterade om något Ukrainarna gjort. Så där har du helt fel.
Däremot är de här debattprogrammen rätt intressanta, även om de för de mesta är ren propaganda. Ingen i väst skulle säga att man borde bomba Mokva med atombomber, om inte väst blev angripna först. Men samma om London går bra att hetsa för i rysk tv.
Men idag har jag sett något högre befäl som menade att enda sättet att vinna vore att använda kärnvapen. Vilket förstås är rena dumheter och skulle få ryssarna att förlora direkt. Men han sa även att de inte har kapacitet att vinna kriget, vilket jag förstått ett tag nu. Det är där problemet ligger.
Sedan var det en "yngre" gäst som sa att ingen vet vad de krigar för längre utom Wagner, som gör det för att tjäna pengar. Jag gissar att t.o.m rysk propaganda-tv, inte längre vet vad de krigar för, det var därför han fick komma dit. Även den bögaktige programledaren bad honom att berätta, för han sa att han inte visste heller.
Det är vad det handlar om. Ingen vet vad kriget handlar om längre i Ryssland. Man vet inte vad målet är och de mål de har haft har inte uppfyllts eller så stämmer det inte med vad man sagt. Så frågan är vad man faktiskt krigar för. Ingen vet det längre.