2022-12-15, 13:55
  #275125
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ukrainsk propaganda är så lätt att känna igen i denna konflikt. Alltid lite "extra allt." Tror du verkligen på detta?

Att varje ryska soldat som är i Ukraina ska dödas handlar inte om tro det är konsekvensen av att ryssarna är jordens latrinhink som mördar våldtar och är mångubbelt värre avskum än nånsin ISIS var.
Citera
2022-12-15, 13:55
  #275126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Hur kan man få in så mycket svammel på så kort text? Dessutom i det närmaste oförståeligt. Vilket plan tänker du på? Boeing 747? Judemedia? Gestapo? Ujujuj, måste vara jobbigt vara så förvirrad och styrd av de ryska fascisterna. Men man förstår ju i alla fall varför du ska sluta skriva när Ryssland förlorar, kranen sinar.

Ironiskt att vi har dragit olika slutsatser och du kallar mig styrd men du är helt oberoende i din åsikt.

Om du är så säker på att Ryssland förlorar varför inte bli rik på köpet genom att köpa krigsobligationer?

Jag har sagt mitt nu. Återbesöker tråden om 100 dagar när Ukraina har en ny regim och ni nyttiga idioter blir intresserade av judemedias nya ”inne grej”
Citera
2022-12-15, 13:56
  #275127
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Som man har kunnat se de senaste dagarna så avancerar UAF i Luhansk region. Både Kreminna och Svatove kommer snart att vara inom synhåll av UAF ju.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1603352519069032454
Snyggt jobbat!

Härligt att se alla dessa sönderskjutna ryska tanks!
Citera
2022-12-15, 13:56
  #275128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Raffinaderi är definitivt legitimt mål men tror det kan vara ryska partisner som tjyvrökte.

Eller uteblivet underhåll på grund av brist på reservdelar från väst.
Citera
2022-12-15, 13:58
  #275129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Raffinaderi är definitivt legitimt mål men tror det kan vara ryska partisner som tjyvrökte.
Ryssarna själva säger att det är självförvållande.
För många yrkeskunniga på raffineriet har skickats till fronten.
Citera
2022-12-15, 13:59
  #275130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Om Ryssland haft avsikten, så skulle de ha kunnat slå ut all viktig infrastruktur i landet. Istället väljer de att gradvis bryta ner motståndet och tvinga motparten till förhandlingsbordet.

Genom att våldta och tortera barn och civila....
Citera
2022-12-15, 13:59
  #275131
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Det förklarar de senaste veckornas låga förluster för ryska tanks, skickar man dem ensamma så....
Ja skickar man bara fram en tanks så kan man ju bara förlora en! Smart gjort eller?
Citera
2022-12-15, 14:01
  #275132
Avstängd
USA började överväga det värsta scenariot för utvecklingen av den ukrainska konflikten , enligt The Washington Post.
Citera
2022-12-15, 14:02
  #275133
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Du har en skev tolkning på historien bakom konflikten och en skev tolkning av ekonomi även fast detta är en unik ekonomisk situation som utspelar sig.

Men låt oss säga så här om Ukraina vinner kriget så kommer jag aldrig att skriva något på Flashback igen men NÄR Ryssland vinner kriget och deras ekonomi är intakt så vill jag att du tar bort ditt konto och aldrig skapar ett nytt, och erkänner att du tog vatten över huvudet när du försökte dig på att förstå detta komplexa säkerhetsläge. Deal?

Vi kommer ingen vart med din dagisekonomi och dina dagisåsikter om det geopolitiska läget på planet. Du vägrar lyfta blicken…

Du är judemedias nyttiga idiot som sprider desinformation.. det är farligt.

Och likt Gestapo så blir man attackerar du/ni när man kommer med rationell information i den här tråden.
Och där kom det! Judemedia!

Då vet vi vad du är för en foliehatt!

Att du är säker på att Ryssland vinner tyder ju inte på nån större verklighetsförankring....
Citera
2022-12-15, 14:04
  #275134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Du har en skev tolkning på historien bakom konflikten och en skev tolkning av ekonomi även fast detta är en unik ekonomisk situation som utspelar sig.

Men låt oss säga så här om Ukraina vinner kriget så kommer jag aldrig att skriva något på Flashback igen men NÄR Ryssland vinner kriget och deras ekonomi är intakt så vill jag att du tar bort ditt konto och aldrig skapar ett nytt, och erkänner att du tog vatten över huvudet när du försökte dig på att förstå detta komplexa säkerhetsläge. Deal?

Vi kommer ingen vart med din dagisekonomi och dina dagisåsikter om det geopolitiska läget på planet. Du vägrar lyfta blicken…

Du är judemedias nyttiga idiot som sprider desinformation.. det är farligt.

Och likt Gestapo så blir man attackerar du/ni när man kommer med rationell information i den här tråden.

Då DU uppenbarligen har "missförstått" historien följer här en kort sammanfattning. Svara gärna om du anser, och kan styrka, att något av det anförda inte överensstämmer med verkligheten.

"November 2013 saw the beginning of a series of events that led to his ousting as president. Yanukovych rejected a pending EU association agreement, choosing instead to pursue a Russian loan bailout and closer ties with Russia. This led to protests and the occupation of Kyiv's Independence Square, a series of events dubbed the "Euromaidan" by proponents of aligning Ukraine toward the European Union. In January 2014, this developed into deadly clashes in Independence Square and in other areas across Ukraine, as Ukrainian citizens confronted the Berkut and other special police units. In February 2014, Ukraine appeared to be on the brink of civil war, as violent clashes between protesters and special police forces led to many deaths and injuries. On 21 February 2014, Yanukovych claimed that, after lengthy discussions, he had reached an agreement with the opposition. Later that day, however, he left the capital for Kharkiv, saying his car was shot at as he left Kyiv, and travelling next to Crimea, and eventually to exile in southern Russia."
https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych

När den psykotiske dvärgen i kreml inte längre hade sin trogna (och inte minst korrupta: https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/) hund yanukovych att tillgå så invaderades, och ockuperades, Krim 2014. "Yanukovych and his associates, known as ‘the Family’, are believed to have embezzled as much as $37 billion."

Vid den tidpunkten gällde "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

För att söka "legitimera" sin invasion, och annektering, av Krim iscensatte den psykotiske dvärgen i kreml en "folkomröstning" därstädes (vilken hölls under närvaro av den kommande ockupationsmaktens beväpnade militär för att tillse att folket röstade "rätt") men det är likförbannat en illegal ockupation/annektering.

"The referendum was illegal under the Constitution of Ukraine. It is not recognized by most countries, mainly due to the presence of Russian forces. Thirteen members of the United Nations Security Council voted in favor of a resolution declaring the referendum invalid, but Russia vetoed it and China abstained. A United Nations General Assembly resolution was later adopted, by a vote of 100 in favor vs. 11 against with 58 abstentions, which declared the referendum invalid and affirmed Ukraine's territorial integrity. As the plebiscite was proclaimed, the Mejlis of the Crimean Tatar People called for a boycott of the referendum."
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Crimean_status_referendum
https://www.eeas.europa.eu/delegations/un-new-york/eu-statement-%E2%80%93-united-nations-general-assembly-%E2%80%9Cproblem-militarization_en

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.

En myckenhet av elände HAR dessvärre ägt rum i östra Ukraina. Där har inbördeskriget underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Den "lilla detaljen" mörkas alltid av kreml, och av er som tillber den psykotiske dvärgen.

Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"?

"The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17
https://www.reuters.com/world/europe/dutch-court-confirms-that-mh-17-was-shot-down-by-russian-made-missile-2022-11-17/

Vad gäller "separatisterna" (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?

Vidare, om det är "nazister" som är problemet så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

En av putains lydiga oligarker, yevgeny prigozhin, har erkänt att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen (för att understödja den psykotiske dvärgen i kremls krig i Donbass):
"the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.reuters.com/world/europe/russias-prigozhin-admits-link-wagner-mercenaries-first-time-2022-09-26/

"Av-nazifieringen" har dock inte funkat så bra som casus belli för den psykotiske dvärgen i kreml så nu har hen tydligen övergått till att landet hen angripit skall "av-sataniseras"... You can't make this shit up...
https://www.thetimes.co.uk/article/desperate-putin-portrays-ukraine-and-the-west-as-satanic-5dsdt66m2

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2022-12-15, 14:05
  #275135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Sjukt kul med er foliehattar som hatar USA och väst, men ändå fördrar att bo här.

Ingen av er knallkorkar kommer ju liksom resten av världens befolkning frivilligt flytta till Ryssland!

Idioter och hycklare är vad ni stollar är!

Man bara gör sig själv en otjänst om man bara sväljer all propaganda.

‘Politiker’ och ‘ledare’ i väst får fribiljett att hitta på vilka korkade saker som helst.

De döljer sin inkompetens och slipper allt ansvar genom att kunna skylla allting på en galen diktator i Ryssland.

Alla verkar köpa det rakt av och ifrågasätter ingenting.
Citera
2022-12-15, 14:07
  #275136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Snyggt jobbat!

Härligt att se alla dessa sönderskjutna ryska tanks!

Ja det är många som slagits ut av de ryzzka tanksen och som var en av de grova misstag som ryzzland gjort när man underskattade sin omvärld.

En av de effektiva vapnen som använts är NLAWs.. oerhört kostnadseffektiv.
Tillverkaren får nu stora beställningar.
Här från Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1020392

Sverige beställer pansarvärnsvapen för 900 miljoner av Saab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in