Citat:
Ursprungligen postat av
45-75Marlin
Ja det hela lät ju som en Ukrainsk fälla, där man släppte in Wagner nåt kvarter och sen påsade in dom från 3 håll!
Kan bli många POW eller dödade ryssar där……
Jag tittade lite på ett klipp från denna pro-ryssen "Weed Onion".
https://www.youtube.com/watch?v=Sf4ZVNGtdGw&ab_channel=WeebUnionWarUpdates
Han visar lite angrepp runt Bakhmut och övrig front. Det jag reagerade på mest var att han sa "A russian tank" anfaller Bakhmut söderifrån.
Tank utan S. Han säger det flera gånger. Är det skalan på attackerna så finns det knappast något att oroa sig för.
Jag har reagerat många gånger på småskaligheten i de flesta angreppen i det här skedet av kriget. Det handlar om max plutonsvis med understöd av några få fordon. Sätt det i kontext till mängden stridsvagnar som Ryssland förlorat så förstår man att det inte går så bra för Ryssland.