2022-12-15, 12:49
  #275077
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Länkar du till ett indonesiskt klipp? Vi är jättefå utanför Indonesiens gränser som kan tillgodogöra oss information på indonesiska. Du är konstig

Visste ni förresten att Rusia Tolak Usulan Damai Ukraina? Jo det är sant: https://www.youtube.com/watch?v=q8cMurCU9Xc

Dom är duktiga på att visa klipp som är svåra att få tag på.. västvärlden mörkar det mesta.
Citera
2022-12-15, 12:50
  #275078
Medlem
Sgt.Blands avatar
Som man har kunnat se de senaste dagarna så avancerar UAF i Luhansk region. Både Kreminna och Svatove kommer snart att vara inom synhåll av UAF ju.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1603352519069032454
Citera
2022-12-15, 12:52
  #275079
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom är duktiga på att visa klipp som är svåra att få tag på.. västvärlden mörkar det mesta.

Så kärnvapenhot mot väst sprids på indonesiska? Det förtar ju en del i budskapet ändå, när ingen förstår språket.

Finns det indonesiska rapporter om när Putin sket i brallan också?
Citera
2022-12-15, 12:54
  #275080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Detta ska tydligen vara ett svar på USA skickar Patriot vad det står.

Och Patriot är ett luftförsvar för att skydda städer och infrastruktur mot angrepp. Inte för att bomba Moskva. Putin är sjuk i huvudet om han tror att långdistanskärnvapen motsvarar Patriot.
Citera
2022-12-15, 12:58
  #275081
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja det hela lät ju som en Ukrainsk fälla, där man släppte in Wagner nåt kvarter och sen påsade in dom från 3 håll!

Kan bli många POW eller dödade ryssar där……
Jag tittade lite på ett klipp från denna pro-ryssen "Weed Onion".

https://www.youtube.com/watch?v=Sf4ZVNGtdGw&ab_channel=WeebUnionWarUpdates

Han visar lite angrepp runt Bakhmut och övrig front. Det jag reagerade på mest var att han sa "A russian tank" anfaller Bakhmut söderifrån.

Tank utan S. Han säger det flera gånger. Är det skalan på attackerna så finns det knappast något att oroa sig för.

Jag har reagerat många gånger på småskaligheten i de flesta angreppen i det här skedet av kriget. Det handlar om max plutonsvis med understöd av några få fordon. Sätt det i kontext till mängden stridsvagnar som Ryssland förlorat så förstår man att det inte går så bra för Ryssland.
Citera
2022-12-15, 13:02
  #275082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Putin uppmanas att förbereda Yars kärnvapenmissil för att träffa USA och Storbritannien.

Rysslands president Vladimir Putin upprepade sitt kärnvapenhot mot västvärlden genom att förbereda sig på att placera ut massiva kärnvapenmissiler som kan träffa USA och Storbritannien.

Detta rapporterade New York Post.

Onsdagen den 14 december dök upp filmer som visar en rysk Yars-missil som installeras vid gruvan i militärstaden Kozelsk (Kaluga-regionen) med hjälp av en speciell transportlastanordning.

Den interkontinentala ballistiska missilen har en räckvidd på 12 000 kilometer. Yars missilsystem har en kraft "12 gånger större än den hos den amerikanska bomben som förstörde Hiroshima."

https://www.youtube.com/watch?v=ANl-YK2nTJ0

Är det samma skrämselpropaganda som i början av kriget när man "höjde beredskap" på kärnvapen och körde runt lite olika robotsystem för att visa att man menar allvar?.
Har de inte kört det skämselkortet redan, är det slut på idéer tro?
Citera
2022-12-15, 13:02
  #275083
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Vad tror du? Stämmer det att ryssar inte förstår vad de gör i Ukraina och att wagner bara stridar för pengarna?
Jag tror att ryskt tv inte är så censurerad som påstås här i forumdelen men man kan lita lika lite på det de säger i ungefär samma utsträckning som svt.
Citera
2022-12-15, 13:03
  #275084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En ung ryss i rysk TV säger rakt ut att många han pratar med inte vet varför de krigar.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1603350854723059712
Nej den vanlige ryssen har ju inget att vinna på Putins krig. Gemene ryss ser ju bara försämringarna som kriget Putin starta mot Ukraina fört med sig. Inte undra på att Putin numera ligger så lågt. för skall det hotas och brölas och skällas likt en rabiessmittad hundgård så är det ju hans stövelputsare som skickas fram att rapa fram hans bisarra budskap.
Men Putin vet säkert att han inte kan vinna över väst hur han är hotar och står i. För gör han ett militärt misstag där ett Natoland blir måltavla så blir responsen från väst också slutet för lille Putins makt. Dessutom skulle Peking utan tvivel bli rasande om deras så viktiga och lukrativa marknad i väst påverkades negativt på grund av lille Putins dröm om att bli Putin den store genom ryska erövringskrig.
Citera
2022-12-15, 13:09
  #275085
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tror att ryskt tv inte är så censurerad som påstås här i forumdelen men man kan lita lika lite på det de säger i ungefär samma utsträckning som svt.
Rysk TV är censurerad i den bemärkelsen att de ser ryska försvarsministeriets rapporter som sanningsenliga. Sedan diskuterar det inte alltid det uppenbara som rubelns fall och det svåra ekonomiska läget i Ryssland. Så på det planet är det censurerat.
Sen att de diskuterar det ena och andra som kärnvapenattacker på väst är inte samma sak som att det vore sanning.
Citera
2022-12-15, 13:11
  #275086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Jag sitter bara och väntar på att Putin ockuperar Sverige, och sen skickar alla negrer och araber till någon ö i Norra Ishavet!

Så du tycker att det vore ett uppsving att byta ut dom mot 1 miljon tandlösa alkoholiserade bög-anafalabeter som stjäl tvättmaskiner?
Citera
2022-12-15, 13:12
  #275087
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag tittade lite på ett klipp från denna pro-ryssen "Weed Onion".

https://www.youtube.com/watch?v=Sf4ZVNGtdGw&ab_channel=WeebUnionWarUpdates

Han visar lite angrepp runt Bakhmut och övrig front. Det jag reagerade på mest var att han sa "A russian tank" anfaller Bakhmut söderifrån.

Tank utan S. Han säger det flera gånger. Är det skalan på attackerna så finns det knappast något att oroa sig för.

Jag har reagerat många gånger på småskaligheten i de flesta angreppen i det här skedet av kriget. Det handlar om max plutonsvis med understöd av några få fordon. Sätt det i kontext till mängden stridsvagnar som Ryssland förlorat så förstår man att det inte går så bra för Ryssland.
Det förklarar de senaste veckornas låga förluster för ryska tanks, skickar man dem ensamma så....
Citera
2022-12-15, 13:15
  #275088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Det förklarar de senaste veckornas låga förluster för ryska tanks, skickar man dem ensamma så....

Samma princip som att ”jag tankar ändå bara för 500 kr” 😂

Gissar att Putinrunkarna här inom kort kommer att citera någon anonym telegramkanal att kriget går bättre eftersom ”förlusterna minskar”.. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in