2022-12-15, 12:13
  #275053
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Eget tänkande är inte din paradgren va?

Undersökningen specifierar inte hurvida stödet är för humanitär hjälp /militär hjälp.
Sedan rör den EU:s stöd.

USA skickar vapen för långt mycket mer pengar än vad EU gör.
Frågan är vad stödet är för det proxy kriget med HIMARS, NASAMS, Patriot etc

Mycket lägre.
Nej det är inte mycket lägre!

Du sitter bara och önsketänker och ljuger som vanligt!
Citera
2022-12-15, 12:15
  #275054
Avstängd
Putin uppmanas att förbereda Yars kärnvapenmissil för att träffa USA och Storbritannien.

Rysslands president Vladimir Putin upprepade sitt kärnvapenhot mot västvärlden genom att förbereda sig på att placera ut massiva kärnvapenmissiler som kan träffa USA och Storbritannien.

Detta rapporterade New York Post.

Onsdagen den 14 december dök upp filmer som visar en rysk Yars-missil som installeras vid gruvan i militärstaden Kozelsk (Kaluga-regionen) med hjälp av en speciell transportlastanordning.

Den interkontinentala ballistiska missilen har en räckvidd på 12 000 kilometer. Yars missilsystem har en kraft "12 gånger större än den hos den amerikanska bomben som förstörde Hiroshima."

https://www.youtube.com/watch?v=ANl-YK2nTJ0
Citera
2022-12-15, 12:16
  #275055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det vet vi visst. Han flydde till Ryssland som tog emot med öppna armar. Det säger det mesta.

Nu lämnar jag ämnet men på samma sätt som att hade Zelensky flytt västerut när Ryssland invaderade så hade vi sett var manipulationen låg då.

Det måste vara 10 gången jag läser när någon beskriver verkligheten som den är gällande rysstrollerierna som någon stackars lat och okunnig västerlänning gått på, helt obegripligt att samma skribent inte fattat att hans fantasier gör sig bättre i novell delen av flashback.

måste väll endå vara dags att raportera som spam framöver....
Citera
2022-12-15, 12:16
  #275056
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Film direkt från strid. En rysk MBT har monterat en kamera utanpå och de avfyrar sin kanon sen får de smaka på nåt som ser ut som ATGM eller mina. De får överge sin MBT för den är direkt försatt ur funktion. Kan inte minnas att jag sett en film från detta perspektivet tidigare faktiskt.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1603326106970558464
Ja då man äntligen får fram ett ryskt filmklipp från kriget är även det på hur ryssen får bögstryk!😂😂😂
Citera
2022-12-15, 12:23
  #275057
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det ser inte ut som om Bakhmut "faller". Proryske "Weeb Union" påstår att Ukraina counterattacks.

Ryssland sitter fast i skiten.

Återkommer ikväll med seriösa inlägg....har inte tid nu
Ja det hela lät ju som en Ukrainsk fälla, där man släppte in Wagner nåt kvarter och sen påsade in dom från 3 håll!

Kan bli många POW eller dödade ryssar där……
__________________
Senast redigerad av 45-75Marlin 2022-12-15 kl. 12:29.
Citera
2022-12-15, 12:27
  #275058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det måste vara 10 gången jag läser när någon beskriver verkligheten som den är gällande rysstrollerierna som någon stackars lat och okunnig västerlänning gått på, helt obegripligt att samma skribent inte fattat att hans fantasier gör sig bättre i novell delen av flashback.

måste väll endå vara dags att raportera som spam framöver....

Jösses vad uselt.
Du menar att Zelensky inte är en USA-marionett för att han inte flydde? Herregud

För det första förstår du inte geografin.
Kiev och västra Ukraina är pro-ukrainskt. Där är det cool-lugnt att vara som västvänlig / USA marionett.

Kiev och västra Ukraina är inte målet för Rysk ockupation.
Det är möjligt att Ryssland ville gå in i Kiev och försöka ersätta regeringen, men Ryssland skulle aldrig pemanent annektera Kiev.

Det är helt lugnt för Zelensky att befinna sig i Kiev.
Att han inte flytt är inget bevis för att han inte är en Amerikansk soros-marionett
Citera
2022-12-15, 12:28
  #275059
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Putin uppmanas att förbereda Yars kärnvapenmissil för att träffa USA och Storbritannien.

Rysslands president Vladimir Putin upprepade sitt kärnvapenhot mot västvärlden genom att förbereda sig på att placera ut massiva kärnvapenmissiler som kan träffa USA och Storbritannien.

Detta rapporterade New York Post.

Onsdagen den 14 december dök upp filmer som visar en rysk Yars-missil som installeras vid gruvan i militärstaden Kozelsk (Kaluga-regionen) med hjälp av en speciell transportlastanordning.

Den interkontinentala ballistiska missilen har en räckvidd på 12 000 kilometer. Yars missilsystem har en kraft "12 gånger större än den hos den amerikanska bomben som förstörde Hiroshima."

https://www.youtube.com/watch?v=ANl-YK2nTJ0
Det känns som en skiva som går på repeat?

Hur många gånger nu har Putin hotat med kärnvapen och hur många gånger har han sagt att de inte kommer att använda kärnvapen?

Dvärgen måste ju lida av schizofreni?
Citera
2022-12-15, 12:29
  #275060
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Putin uppmanas att förbereda Yars kärnvapenmissil för att träffa USA och Storbritannien.

Rysslands president Vladimir Putin upprepade sitt kärnvapenhot mot västvärlden genom att förbereda sig på att placera ut massiva kärnvapenmissiler som kan träffa USA och Storbritannien.

Detta rapporterade New York Post.

Onsdagen den 14 december dök upp filmer som visar en rysk Yars-missil som installeras vid gruvan i militärstaden Kozelsk (Kaluga-regionen) med hjälp av en speciell transportlastanordning.

Den interkontinentala ballistiska missilen har en räckvidd på 12 000 kilometer. Yars missilsystem har en kraft "12 gånger större än den hos den amerikanska bomben som förstörde Hiroshima."

https://www.youtube.com/watch?v=ANl-YK2nTJ0

Ja det är iaf ingen som inte har förstått hur sjuk i huvudet Putin är och många ryssar med för den delen.

De lever upp till sitt rykte som destruktiva orcher
Som inte har något positivt att erbjuda mänskligheten.
Citera
2022-12-15, 12:32
  #275061
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja det är iaf ingen som inte har förstått hur sjuk i huvudet Putin är och många ryssar med för den delen.

De lever upp till sitt rykte som destruktiva orcher
Som inte har något positivt att erbjuda mänskligheten.

Detta ska tydligen vara ett svar på USA skickar Patriot vad det står.
Citera
2022-12-15, 12:34
  #275062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Detta ska tydligen vara ett svar på USA skickar Patriot vad det står.

Så ensa sidan skickar system för luftförsvar, den andra sidan hotar då med jordens undergång?
Citera
2022-12-15, 12:36
  #275063
Medlem
Sgt.Blands avatar
En ung ryss i rysk TV säger rakt ut att många han pratar med inte vet varför de krigar.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1603350854723059712
Citera
2022-12-15, 12:37
  #275064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Defense Minister says Ukraine is preparing for possible Russian invasion from Belarus"-
CNN
Ja en kraftfull signal från Ukraina till främst Belarus men även till Ryssland. "Vi vet, vi är beredda och vi håller noga koll på er" är budskapet från Ukraina. Så Luka lär var väldigt försiktig i sitt agerande så inte kriget kommer även till Belarus. Det om något kan ju bli den gamle skraltige Lukas undergång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in