2022-12-15, 12:38
  #275065
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Detta ska tydligen vara ett svar på USA skickar Patriot vad det står.
Konstigt svar på en luftvärnsrobot.
Om USA skickat kärnvapen hade det varit en rimlig åtgärd men inte nu.

Nato kommer att backa Ukraina (äntligen) så pass mycket att pissryssen kommer att motas bort. Det kommer att bli jobbigt att vara ryss from nu och i decennier framåt.
Citera
2022-12-15, 12:39
  #275066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skön brand på stort raffinaderi i fascistryssland. Burn baby burn

https://twitter.com/maria_drutska/status/1603282543062798336?s=20&t=0kxnssc3NMWmm_nNXNfIpA

Begår Ukraina terrordåd i Sibiren eller är de olycka
Citera
2022-12-15, 12:39
  #275067
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Putin uppmanas att förbereda Yars kärnvapenmissil för att träffa USA och Storbritannien.

Rysslands president Vladimir Putin upprepade sitt kärnvapenhot mot västvärlden genom att förbereda sig på att placera ut massiva kärnvapenmissiler som kan träffa USA och Storbritannien.

Detta rapporterade New York Post.

Onsdagen den 14 december dök upp filmer som visar en rysk Yars-missil som installeras vid gruvan i militärstaden Kozelsk (Kaluga-regionen) med hjälp av en speciell transportlastanordning.

Den interkontinentala ballistiska missilen har en räckvidd på 12 000 kilometer. Yars missilsystem har en kraft "12 gånger större än den hos den amerikanska bomben som förstörde Hiroshima."

https://www.youtube.com/watch?v=ANl-YK2nTJ0

Länkar du till ett indonesiskt klipp? Vi är jättefå utanför Indonesiens gränser som kan tillgodogöra oss information på indonesiska. Du är konstig

Visste ni förresten att Rusia Tolak Usulan Damai Ukraina? Jo det är sant: https://www.youtube.com/watch?v=q8cMurCU9Xc
Citera
2022-12-15, 12:40
  #275068
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Så ensa sidan skickar system för luftförsvar, den andra sidan hotar då med jordens undergång?

Det står att Ryssland ser det som en direkt inblandning i kriget om Patriot installeras i Ukraina av USA.
Sen vem vet Rysslands underättelser kanske fått tag på mer info som vi inte vet om.
Citera
2022-12-15, 12:40
  #275069
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Begår Ukraina terrordåd i Sibiren eller är de olycka

Rökande ryssar som vanligt.. Ryssar gonna ryssa
Citera
2022-12-15, 12:42
  #275070
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kommentar:
det som är mer tragi-komiskt med trådens serber, och deras ältande av upplevda oförrätter sedan Trastfälten 1391, är att exemplet Serbien-Kosovo-Nato skall styrka att Rysslands intervention till förmån för separatister i Donbas var legitim på något sätt. Men i grunden anser de ju att separatismen saknade grund, dvs ett självständigt Kosovo var fel och området var rättmätigt serbiskt trots etnisk Kosovoalbansk majoritet. Så varför skall separatism i just Donbas stödjas?

Vi har sett serbernas bitterhet över att ha blivit en paria i Europa spelas upp i decennier nu. Övriga länder i området kommer i EUs stugvärme men de lever kvar historien. De låg högt i allmän aktning efter motståndet mot nazi-Tyskland under WWII, men sedan åkte de ner i källaren efter sina svinerier i Bosnien och Kosovo. Men vems fel är det? Spegeln är den de skall prata med.


Mycket bra skrivet!
Citera
2022-12-15, 12:42
  #275071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det står att Ryssland ser det som en direkt inblandning i kriget om Patriot installeras i Ukraina av USA.
Sen vem vet Rysslands underättelser kanske fått tag på mer info som vi inte vet om.

Precis som de sa om himars då ja? Vilka jävla tomtar
Citera
2022-12-15, 12:43
  #275072
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Jösses vad uselt.
Du menar att Zelensky inte är en USA-marionett för att han inte flydde? Herregud

För det första förstår du inte geografin.
Kiev och västra Ukraina är pro-ukrainskt. Där är det cool-lugnt att vara som västvänlig / USA marionett.

Kiev och västra Ukraina är inte målet för Rysk ockupation.
Det är möjligt att Ryssland ville gå in i Kiev och försöka ersätta regeringen, men Ryssland skulle aldrig pemanent annektera Kiev.

Det är helt lugnt för Zelensky att befinna sig i Kiev.
Att han inte flytt är inget bevis för att han inte är en Amerikansk soros-marionett

"det var rätt av Hitler att invadera danmark för danska regeringen flydde till England så de var marionetter"
Citera
2022-12-15, 12:45
  #275073
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En ung ryss i rysk TV säger rakt ut att många han pratar med inte vet varför de krigar.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1603350854723059712
Märkligt, enligt alla rysshatare i tråden råder censur i rysk TV och allt som visas är bara lögn.
Stämmer det nu inte helt plötsligt?
Citera
2022-12-15, 12:45
  #275074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Var enda rysk soldat som inte lägger ner vapnen ska dödas.

Dom hittade ett våldtaget barn i en massgrav ned sperma från sju olika ryssar:

https://twitter.com/KateGoesTech/status/1603072986986184704?t=Fh4pZ145df3On6HcSzP8eA&s=19

Det är det som vi civiliserade redan visste. Ryzzarna går all in på att terrorisera civilbefolkningen. Jag undrar om denna 7åriga flicka råkade knyta skorna på fel sätt som fick dessa ryzzar att göra som dom gjorde. Det är just saker som detta som gör så att världen aldrig kommer att glömma. Ryzzarna är skraja för nato, då tortyrmördar man barn.

Rysstroll, frågor på det?
Citera
2022-12-15, 12:46
  #275075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det står att Ryssland ser det som en direkt inblandning i kriget om Patriot installeras i Ukraina av USA.
Sen vem vet Rysslands underättelser kanske fått tag på mer info som vi inte vet om.

Det ser väl allt som en direkt inblandning?
Finns det någon lista där de spaltar upp alla handlingar som räknas som en inbladning i kriget? Räknas kärnvapen?
Kommunicerar det inget i förväg kan ju ingen veta.
Citera
2022-12-15, 12:47
  #275076
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Märkligt, enligt alla rysshatare i tråden råder censur i rysk TV och allt som visas är bara lögn.
Stämmer det nu inte helt plötsligt?

Vad tror du? Stämmer det att ryssar inte förstår vad de gör i Ukraina och att wagner bara stridar för pengarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in