2022-12-15, 06:58
Medlem
man brukar ju må lite bättre in man erkänner o släpper ut de som tynger en.. så maja och jj.. hosta fram sanningen
Citera
2022-12-15, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Tyvärr så har jag absolut inget nytt att tillföra tråden.

Men jag fixade lite bilder när det gäller JJs mobil och betalkort.

Kolla själv. Som sagt inget nytt.

JJs Mobil.
https://imgur.com/a/1Aofgqe
Är bilderna fr kvöllen då Tove försvann och vem är tjejen på bilden med den grå koftan/med spegel på väggen ?
Citera
2022-12-15, 07:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Det ställde dig frågande till varför det gick så fort för polisen och det va det jag försökte förklara.
Du skrev om det du klippt bort från mitt inlägg.
Eller svarade du innan jag gjort tillägget?
Citera
2022-12-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Man tycker det borde finnas grymt duktiga FL som kan skaka om dem i förhör.
Det tycker jag könns mest märkligt och oroväckande är att tjejerna håller tyst
Det borde ju finnas proffsiga poliser som fått dom att prata?
Dom är ju trors allt inga stora världsvana brottslingar
Citera
2022-12-15, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är nästan för bra för att vara sant. Känns mer och mer att någon vill att fyndplatsen ska kopplas till JJ. Någon har ju sett henne rida där på söndagen T försvann... Sektkänsla på den eller att polis vill verifiera en förbestämd hypotes. Trodde polis jobbade förutsättningslöst... Var det inte så att det var T du såg skritta förbi samma dag vi efterlyste T. Är du helt säker på att det inte var T du såg skritta förbi fyndplatsen? Man får svar helt beroende på hur du ställer frågan. När såg vittnet JJ rida vid fyndplatsen? När fick vittnet frågan om vem hen sett rida vid fyndplatsen? Var det före eller efter T hittades som den uppgiften nådde media?
Jag trodde också att polisen jobbade förutsättningslöst
Om det är så som den polisen säger så borde så många ouppklarade mord varit lösta
Citera
2022-12-15, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Exakt, det är ju ett välkänt fenomen. Alla som har en del erfarenhet om liknande fall vet att GM oftast söker sig till områden som är välbekanta.

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Herr GW vet jag har nämnt några gånger att det vanligaste vid en dumpning är att GM åker högst 3 mil och går 20 meter.

vilket jag tycker verkar rätt jävla bra med färdvägen från JJs lägenhet och fyndplatsen(ca 1.3mil) och sen en liten bit in i skogen från vägen(kanske 10-20m?)

Så där borde ju GW vara helnöjd med att hans statistik stämmer ännu en gång
Noterat...
Dags att åka på lite sightseeing kanske...?
Låter som att det kan vara en bra idé att leta upp en lämplig plats typ 4-5 mil hemifrån och kanske 50-100m från farbar väg..... Någonstans där man själv aldrig varit tidigare och inte har någon anknytning till...
... Inte för att jag har några planer som innefattar ett behov av att dumpa en kropp, men det kan ju inte skada att vara förberedd om utifall att....
Citera
2022-12-15, 07:49
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Är bilderna fr kvöllen då Tove försvann och vem är tjejen på bilden med den grå koftan/med spegel på väggen ?
1. Nej. Studentuppdraget.
2. En reporter.
Citera
2022-12-15, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det tycker jag könns mest märkligt och oroväckande är att tjejerna håller tyst
Det borde ju finnas proffsiga poliser som fått dom att prata?
Dom är ju trors allt inga stora världsvana brottslingar
Dock kan de ha kännedom om att grova brottslingar lyckats undgå dom och straff genom att inte erkänna/skylla på varandra.
Citera
2022-12-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Dock kan de ha kännedom om att grova brottslingar lyckats undgå dom och straff genom att inte erkänna/skylla på varandra.
Kan även vara så att den ena, som tydligen är mentalt underutvecklad, ännu är i ett stadie av förnekelse där hon inte ens för sig själv kan erkänna att det hon gjorde var en bidragande orsak till att TT dog och därför inte anser sig vara skyldig. Den andra framstår ju mer eller mindre som en patologisk lögnare, för henne är det nog en naturlig reaktion att förneka och förringa allt som får henne att framstå som annat än perfekt.
Citera
2022-12-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Kan även vara så att den ena, som tydligen är mentalt underutvecklad, ännu är i ett stadie av förnekelse där hon inte ens för sig själv kan erkänna att det hon gjorde var en bidragande orsak till att TT dog och därför inte anser sig vara skyldig. Den andra framstår ju mer eller mindre som en patologisk lögnare, för henne är det nog en naturlig reaktion att förneka och förringa allt som får henne att framstå som annat än perfekt.
Ja, kan så vara, men just att de är så unga och inte tidigare befunnit sig en liknande situation gör det svårt att förstå att polisen inte knäckt dem ännu. Själv tar jag inte det för helt omöjligt att de haft en mental förberedelse på något sätt, t ex genom att ganska långtgående ha fantiserat om att ta livet av T (därmed inte sagt att de verkligen tänkte göra det).
Citera
2022-12-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Sant men jag tänker på att polisen borde vara skickligare än så med tanke på att dom INTE är grova brottslingar och den där Maja verkar ju inte vara specielkt psykiskt stark enl många på tråden här
Mord borde tära på psyket
Kan det vara så att deras advokater ger rådet att dom ska vara tyst?
Senast redigerad av Anedin 2022-12-15 kl. 09:17.
Citera
2022-12-15, 09:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
https://sverigesradio.se/artikel/internt-brak-skakar-gruppen-som-utreder-toves-dod-fejkade-artiklar-sprids-bland-mordutredarna?fbclid =iwar0tnzpbnxcqqeg4of-blpyrlj6tvvxczs7k5grryf2cc4kop0ahrdtvxnu

Ja inte var det mycket till bevisning på läckaget:

"Leif GW har sagt till TV4 att det "stör" honom att det är två ostraffade kvinnor som är misstänkta, något som han konstaterar är mycket ovanligt.

- Det som inte stör mig är själva polisutredningen, den rullar på precis som vanligt, sa GW till TV4 förra månaden
"

https://www.expressen.se/nyheter/ansvarig-akte-pa-algjakt-hos--gw-under-mordutredning/

Möjligen kan det framstå som att GW skulle kunna vara partisk, men inte ens det gör någon skllnad. Jag tror att man satsat mycket på det här fallet, och man har kallat in de bästa för att lösa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in