2022-12-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Inte så imponerande, VT2003 fixade hon till 15p FEK och 30p NEK. Alltså 45p.
(jag har kört 60p på en hösttermin).

Sedan under sommaren har hon filat på examensarbetet och avlutat September.

Tror inte det fanns en sommarkurs med examensarbete. Hon antogs till, och läste, 60 hp på vårterminen. Att x-jobbet blev lite försenat förändrar inte den bilden.

X-jobb brukar vara svåra att klara på utsatt tid. Det handlar om att definiera ett forskningsområde, göra en teoretisk referensstudie, utvärdera tidigare studier, samla in egna primärdata, analysera data, relatera dem till tidigare studier, och avsluta med en rapport och sedan ta emot opposition, plus opponera på annans uppsats.

Hon gör allt detta samtidigt som hon tar en heltidskurs i nationalekonomi, som för en vanlig högskola är betydligt mer krävande än företagsekonomi.

Antingen har MiU exceptionellt låga krav, eller så har hon hittat ett exceptionellt sätt att klara av uppsatsarbetet parallellt med ett relativt krävande ämne. Och som sagt, man kan bara bli antagen till 45 hp (150% studietakt) i ordinarie antagningsförfarande. Hon har gjort något extra redan där.
Citera
2022-12-14, 22:41
Medlem
Stursks avatar
Den här tråden befolkas av grabbar som hackar på en tjej. Väldigt lite fakta har kommit fram om tjejen. Trådens hjälte WhistleBlower1, som har förstahandskunskap om tjejen, anser att hon är kunnig.

Men grabbarna i tråden går all-in och anser sig veta att tjejen är en h-a, en d-a h-a dessutom. Som knullar sig till fördelar. Men ingen trådgrabb vet ett enda skit. De spekulerar, "och det är ju det som Flashback är till för".

Utifrån den kunskap som finns nu framstår poliskillarna som idioter, det är killarna som har bedömt tjejens duglighet och fattat alla beslut som gjort att tjejen stigit i graderna. Det verkar som om tjejen har gjort sig skyldig till att ha sökt ett jobb och fått det. Idag finns inga belägg för att tjejens CV är falskt.

Ingen av grabbarna i tråden har läst tjejens CV men är stensäkra på att det är falskt.
Citera
2022-12-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Tror inte det fanns en sommarkurs med examensarbete. Hon antogs till, och läste, 60 hp på vårterminen. Att x-jobbet blev lite försenat förändrar inte den bilden.

X-jobb brukar vara svåra att klara på utsatt tid. Det handlar om att definiera ett forskningsområde, göra en teoretisk referensstudie, utvärdera tidigare studier, samla in egna primärdata, analysera data, relatera dem till tidigare studier, och avsluta med en rapport och sedan ta emot opposition, plus opponera på annans uppsats.

Hon gör allt detta samtidigt som hon tar en heltidskurs i nationalekonomi, som för en vanlig högskola är betydligt mer krävande än företagsekonomi.

Antingen har MiU exceptionellt låga krav, eller så har hon hittat ett exceptionellt sätt att klara av uppsatsarbetet parallellt med ett relativt krävande ämne. Och som sagt, man kan bara bli antagen till 45 hp (150% studietakt) i ordinarie antagningsförfarande. Hon har gjort något extra redan där.

Linda verkar ha hittat exceptionella sätt att klara av det mesta.

Har hon genomfört för polisman godkända skjutprov
Citera
2022-12-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Linda verkar ha hittat exceptionella sätt att klara av det mesta.

Har hon genomfört för polisman godkända skjutprov

Hon låter andra avlossa "grejen".
Citera
2022-12-14, 22:52
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP

Hon läste 45hp + ett examensarbete på 15p. Ett 15p examensarbete är betydligt mindre krävande än ett 30hp arbete.

Hon läste ju 2003m kanske man kunde göra 60p på en termin. Det gick det att göra mitten av 90-talet för det gjorde jag :-).
Citera
2022-12-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stursk
Utifrån den kunskap som finns nu framstår poliskillarna som idioter, det är killarna som har bedömt tjejens duglighet och fattat alla beslut som gjort att tjejen stigit i graderna. Det verkar som om tjejen har gjort sig skyldig till att ha sökt ett jobb och fått det. Idag finns inga belägg för att tjejens CV är falskt.

Ingen av grabbarna i tråden har läst tjejens CV men är stensäkra på att det är falskt.
Det är en relevant poäng men man kan fundera över om att hon har försökt påverka rekryteringsprocessen så att säga.
Sedan så skulle jag ta det med en nypa salt vad gäller de som utger sig för att sitta med förstahandsinformation, även om det låter som det är det. Allt kan man läsa sig till och göra en story av.
Citera
2022-12-14, 22:54
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Den här tråden befolkas av grabbar som hackar på en tjej. Väldigt lite fakta har kommit fram om tjejen. Trådens hjälte WhistleBlower1, som har förstahandskunskap om tjejen, anser att hon är kunnig.

Men grabbarna i tråden går all-in och anser sig veta att tjejen är en h-a, en d-a h-a dessutom. Som knullar sig till fördelar. Men ingen trådgrabb vet ett enda skit. De spekulerar, "och det är ju det som Flashback är till för".

Jag är rätt skeptisk när det visar sig att alla inblandade har/haft ett förhållande. På många företag är det inte tillåtet med förhållanden mellan anställda. Men i statliga verk är det ok. Sätta lönen till sin fru är ok om man äger företaget. I detta fall rör det sig om ett statligt verk, då är det fan inte ok.
Jag skulle vara jävligt skeptisk till att ha en tjänst på ett företag där min älskarinna var chef. Hon är säkert duglig på sitt arbete men det fanns personer som sökte tjänsten som var mer lämpliga för den. Tyvärr fick dom inte tjänsten, undrar vad det beror på?
1 gång är ingen gång, men när det upprepas så ser jag ett mönster.
Citera
2022-12-14, 22:56
Medlem
Citat:

Såvitt jag har förstått det har Holgersson som är professor i sin utredning pekat på stora brister i rekryteringen av Staaf och det verkar även som att det har varit en snackis inom poliskåren under en längre tid. Att statliga tjänster tillsätts på andra kvalifikationer än meriter och utbildning är en form av korruption och maktmissbruk och ska inte få förekomma.

Och nej jag är inte man. Och nej jag tycker inte det är synd om henne. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Personer i de här befattningarna ska vara kunniga, kompetenta och framförallt ha hög integritet och ett gott omdöme. Av vad som framkommit verkar de inblandade helt sakna de egenskaperna.

Man tror inte att det är sant.
Citera
2022-12-14, 23:00
Medlem
Må vara att hon är en som gillar att få chefsbult men vilket miffo exet är. Spana bakom träd...omg tror man läser kalle anka.
Han kanske önskar sig en agentväska i julklapp.
Citera
2022-12-14, 23:06
Medlem
Jag kan bevisa EN av Lindas lögner i alla fall.

Till att börja med - hur kan polisen sabla ner en av sina upphaussade medarbetare på sätt som skett.

De har ju skickat fram henne i TV - tillhandahållit uniform o sagt att hon är så jävla duktig chef.

Har alla inom polisen som haussat upp henne o f f a i media o TV ljugit då skall dom också sparkas.

Hur är det med kår- o lögnandan FÖÖR Linda.

Här kommer Lindas bevisade lögn:

Jag skall börja arbeta på Justitiedepartementet - det är ett nytt område inom vilket jag skall skaffa erfarenhet inom.

MEN DET FINNS JOBB FÖR LINDA INOM POLISEN

Civil utredare på bedrägerisektionen internet identitetskapning - ärenden sen 2020 med kända gärningsmän ligger totalt still pga saknade utredare
Citera
2022-12-14, 23:09
Medlem
Jag tycker det är bra att vi vet vem våra ledare är. De är ett gäng obildade idioter som är ett kompisgäng som knullar varandra med statens pengar. och det är ju inga dåliga månadslöner som de ger till varandra.
Citera
2022-12-14, 23:11
Medlem
qups avatar
Fan är ÖB inblandad i den såpoperan?! Nä nu behöver vi snart ett krig så geggan inom försvars och polisväsende får något vettigt att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in