2022-12-14, 15:53
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Nej jag kände han inte då men jag vet många människor med olika typer av psykisk ohälsa bland annat syskon med psykossjukdom, vänner med bipolaritet med maniska episoder, paranoid med, jag har själv psykisk ohälsa inget jag säger emot absolut inte. För bara för man har problem med psykisk ohälsa behöver man inte låsas in. låsas in görs när man ska skyddas från att ta livet av sig, eller skyddas ifrån att skada andra.

Sanning om hur myndigheterna speciellt LS är itne något sjukt, det är en sanning ingen vill tro på och man tror inte på det själv innan man blivit drabbad, har man varit med om ett trauma eller utsatt speciellt om de är ett övergrepp ifrån myndigheterna då blir man paranoid, de räcker med att de kommer en bil man inte känner igen för att bli paranoid. Har man PTSD pga trauma eller C-PTSD då tillhör paranoia oftast också, då man blivit utsatt för sånt trauma då litar man inte på någon alls. Jag har också en gång i tiden levt i den bubblan att myndigheterna gör bara sitt jobb, de bryr sig osv. Me när man drabbas via sig själv/släkt/vänner då känns allt så chockerande, tro mig jag trodde som alla andra LS ska stötta och skydda djuren och djurägare likaså soc ska STÖTTA och ha en dialog med familjer, hjälpa de och agera när barn verkligen far illa som misshandelsfall/sexuella övergrepp/grovt missbruk/vanvård m.m
Jag växte upp i svåra förhållanden och oc struntade totalt i mig trots att de hade kunnat agera. De hade kunnat rädda men för de visste att jag far illa och så är många fall. Men att jaga föräldrar so älskar sina barn, som vill skydda de och göra sitt absolut bästa att se till så de har bra liv,, bara för att föräldrarna inte är inom normen eller lever annorlunda då ska barnen tas? Om man har problem så är det väl meningen att samhället ska stötta familjer? Inte slita barnen ifrån dem, likadant djuren.

jag trodde LS ville skydda djuren och ha en dialog med djurägare med tips och råd. Inte begå trakasserier, dyka upp med ett gäng poliser vid en anmälan, komma oanmält och komma handläggare och polis mot 1 ensam djurägare, som inte har någon som helt info utbildning om jurdiken runt det hela, eller att LS är så oerfarna och kasst utbildade, som letar fel och djurägare gör allt för att rätta till men hela tiden nya brister för ju mer kan de ta betalt för. LS tar friska djur och överlåter ill olika föreningar eller säljer de men bryr sig inte om djuren får det bra, men dör de mesta dödas djuren,. Ägare får skulder på allt från några hundra tusen uppåt 1 miljon beroende på hur många djur och många timmar m.m.

Så nej de är sanningen INTE psykotiskt/manisk/vanföreställning. Men allt som inte är enligt normen i sverige är fel, bara den grejen att LS inte kan se skillnad på en överviktig hund och på en normal el tävlingskick. Att de kan nästan ingenting om hur man bedömmer djruen efter individer inte enligt deras egna bedömningar. Jag har sett utbildningsplanen och pratat med folk som utbildat sig till djurskyddshandläggare och det är nästan ingen utbildning/erfarenhet alls hos de.

Jag har personligen idiotförklarat en inspektör 2 gånger, då var jag 16 år och handläggaren ansåg sina ord som lag tills jag hade min veterinär kom och kunde läxa upp inspektören.

Så jo det är sanna, det går t.o.m att vinna emot LS om man har en duktig advokat men då ska de vara en riktigt bra som är rätt inriktning juridiskt. Min släkt lyckades till sist få rätt i förvaltningsrätten och få rätt emot LS men de tog flera år och med rätt kompetenta människor som kunde hjälpa då förvaltningsrätten är svåra att övertyga då de alltid går på myndigheternas linje.

Har man aldri blivit utsatt kan man inte förstå för det är så sinnesjukt chockerande hur de fungerar egentligen.

Nu är du ju där igen. Vilket skulle visas, VSV. Eller QED, om man vill vara fin.
2022-12-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Nu är du ju där igen. Vilket skulle visas, VSV. Eller QED, om man vill vara fin.

Vad menar du ? Vad menar du med VSV el QED?
2022-12-14, 16:04
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Jag vet några som inte är bönder men som är kloka människor med ganska sund syn på samhället och som vet ur myndigheterna fungerar osv och som vill T bästa, om ni tror att hans följare på FB är någon av de jag säger som stått bakom hela tiden är inte någon av dem. Många som stöttar honom eller är vän med honom är inte de som visar sig offentligt. Som de flesta, allt på FB är inte sant. Personligen har jag fler vänner som inte har sociala medier som står mig nära, smarta människor med sund syn på livet, som aldrig skulle avslöja sina liv offentligt.

Alla har vi brister, men alla ankan göra misstag och lära sig av dem. Jag vill inte att någon ska bli drabbad av myndigheterna som många ha blivit. Men när de sker då MÅSTE folk lyssna och agera itne bara säga att de ljuger. Visst finns det en hel del tyvärr några med i hans FB som myndigheterna haft anledningar till att agera me de är några få , det finns många många fler som drabbats av myndigheternas övergrepp.

Tack för ditt svar. Jag vill dock fortsatt veta ifall du tror det finns det många bönder som verkligen stöttar Tom och är redo att görs uppoffringar för att hjälpa honom? Eller kämpar han för ett gäng självömkande egoister på landsbygden som gärna hugger honom i ryggen och ej hjälper honom när han behöver hjälp?

Man kan undra samma sak med denna Sof*a? Eller kämpar hon också för ett gäng självömkande egoister som gärna hugger henne i ryggen och ej hjälper henne när hon behöver hjälp?
2022-12-14, 16:11
Medlem
Lillamig72s avatar
Att tro att en psykiskt sjuk person inte kan föra ett relativt ”normalt” samtal under en stund är ren okunskap. Något Toms fanklubb ideligen kommer in på är hur verbal han är. . Nu utnyttjar de hans verbala röst för sina egna agendor. Nu kan det t o m bli farligt.

Man kan vara extremt verbal i sina ämnen som man brinner för. Men ändå inte ha alla hästar inne….
Verbal är inte lika med psykiskt frisk. .

Att dessutom försöka koppla ihop och klumpa ihop allt och alla ämnen hela tiden leder till ett stort error i hjärnan. Det blir en loop som aldrig stannar. En spiral ner i att förstöra allt för sig själv till slut. Om Tom får djurförbud nu så beror det helt på honom själv. Han har själv skapat den här situationen med djur som han inte själv äger.

När man utifrån det där sk normala samtalet därmed bortser från alla andra händelser, samtal, Facebookinlägg och olika sammanhang personen gör, skapar och ideligen befinner sig i är en ovilja att inse och förstå hur frånvarande personen är.

Om man är psykiskt sjuk har man rätt att få hjälp.
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-14 kl. 16:23.
2022-12-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Tack för ditt svar. Jag vill dock fortsatt veta ifall du tror det finns det många bönder som verkligen stöttar Tom och är redo att görs uppoffringar för att hjälpa honom? Eller kämpar han för ett gäng självömkande egoister på landsbygden som gärna hugger honom i ryggen och ej hjälper honom när han behöver hjälp?

Man kan undra samma sak med denna Sof*a? Eller kämpar hon också för ett gäng självömkande egoister som gärna hugger henne i ryggen och ej hjälper henne när hon behöver hjälp?

Ja det finns några bönder som fortfarande vill hans väl, de var fler i början då var allt väldigt smart upplagt men när allt blev så spretigt och rörigt osv så tappade han många bönder i hela saken, speciellt när LVU och de andra konspirationsteorikerna han hamnade med. Så han HADE många ifrån början. Jag var helt med ifrån början då jag ville se en förändring och han var från början helt rätt drivkraft men sen blev de så mkt annat. I dagsläget är de många som han tappat och det beror på allt kaos, rörigt med andra ärenden och alla uppskattar inte heller offentlighet som prata i live osv, de smarta människorna snackar inte i hans live. Jag är en av de som vägrar prata när han har live eller inte är ensam när jag ringt och snackat. Jag vet vad vilka risker som finns, och de bönder som har respekt eller är rädd för Länsstyrelsen vill inte vara offentligt. Att vara offentlighet sitt pris, saker han klarar av att ta men inte alla andra. Första mötet han hade var riktigt bra men ju mer tiden gick ju mer tappade han tyvärr,

Många av de som följer han på FB eller är med är inte heller hans vänner utan många som inte gillar han men ändå har koll. Jag är en sån som lever på hoppet så jag hoppas han tar sitt förnuft till fånga och släpper allt förutom gården, djuren och själva bönder och djurägare och som jag sagt många gånger till han, man måste granska fallen innan man hjälper dem. De måste vara fakta så om nån inte vill ro finns bevis det är först då de går att övertyga andra skeptiker. Får jag en fråga av någon om sitt fall då vill jag veta sanningen inte En sida utan alla handlingar, allas versioner och göra en objektiv granskande koll, han har tvärr fått några fall jag förstår mår dåligt MeN de är såna fall där jag personligen anser korrekt av myndigheterna även om de är få, men är man ärlig och berättar sanningen och kan styrka den med dokumentation m bevis då skulle jag utan tvekan hjälpa personen. Men skulle aldrig personligen hjälpa nån som är dömd som djurplågeri eller där djur verkligen farit illa. Då jag absolut inte tycker att olämpliga djurägare ska få ha djur, djur ska skötas om väl. Djurens välbefinnande går först.

Jag tycker absolut inte att LS förra julen 22/12 dödade linderödsvinen på djurägarens gård framför ögonen på honom.trots 3 veterinär intyg varav 1 helt opartiskt folk tror att de blev omplacerade i goda hem men sanningen där är att LS dödade alla linderödsvinen och lämnade gården blodig och kaotiskt. Trots 3 veterinär intyg utfärdade. Jag vet dessutom att alla på LS visste INTE att Ls Västmanland slaktade de på plats utan de andra LS i Sverige fick höra att de skulle leta hem åt linderödsvinen. Det var förövrigt inga fel på grisarna, tvärtom friska välgödda och välmående som fick avslutat öde genom döden.

Eller tjejen i Järna, som hade 2 värdefulla avelsston som tog livet av sig trots att polisen och Ls visste att. Tar ni hästarna lever jag inte. I flera dagar var polisen där, de visste hela tiden att så fort de tar hästarna då har vi ett självmord. Istället för att gå in i huset och ta med henne till vården så tog de hästarna som var väldigt fina och välskötta trots deras beslut. Deras beslut baserades på stallet trots att hästarna gick ute på lösdrift med fri tillgång grovfoder och hade vatten, och till syn men anmäln Från granne med alkoholism som satt och anmälde henne för att se gick ute och frös 🤨

Finns många liknande historier, så jo det som sker är sant men självklart är inte alla fall så, men många av tyvärr. LS ger sig på de svaga ensamma oftast. Av alla år har jag stött på myndigheterna. Har jag stött på 2 erfarna kompetenta handläggare och 1 på soc. De säger ganska mkt och oj vad arg jag varit på myndigheterna. Personligen har jag aldrig haft problem men när man bott och varit insatt i ens släkts och vänner fall är det skrämmande.

Bara deras utbildningar är undermåliga. Fel personer på fel plats.
2022-12-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Att tro att en psykiskt sjuk person inte kan föra ett relativt ”normalt” samtal under en stund är ren okunskap. Något Toms fanklubb ideligen kommer in på är hur verbal han är. . Nu utnyttjar de hans verbala röst för sina egna agendor. Nu kan det t o m bli farligt.

Man kan vara extremt verbal i sina ämnen som man brinner för. Men ändå inte ha alla hästar inne….

Att dessutom försöka koppla ihop och klumpa ihop allt och alla ämnen hela tiden leder till ett stort error i hjärnan. Det blir en loop som aldrig stannar. En spiral ner i att förstöra allt för sig själv till slut. Om Tom får djurförbud nu så beror det helt på honom själv. Han har själv skapat den här situationen med djur som han inte själv äger.

När man utifrån det där sk normala samtalet därmed bortser från alla andra händelser, samtal, Facebookinlägg och olika sammanhang personen gör, skapar och ideligen befinner sig i är en ovilja att inse och förstå hur frånvarande personen är.

Tom lär inte få djurförbud. Den chansen är minimal. Möjligen att de påtalar nån brist el föreläggande men förbud lär inte ske då han har hjälp av medhjälpare när han är borta. Och har även koll på när de dyker upp. Plus han har all uppmärksamhet hela tiden. Skillnaden mellan han och de andra drabbade är att han har dokumenterat allt, förebyggt allt och har koll på vad som sker. De andra drabbade har varit ensamma, inte haft vetskap om att plötsligt dyker de upp som överraskningsmoment
2022-12-14, 16:47
Medlem
Citat:

När man utifrån det där sk normala samtalet därmed bortser från alla andra händelser, samtal, Facebookinlägg och olika sammanhang personen gör, skapar och ideligen befinner sig i är en ovilja att inse och förstå hur frånvarande personen är.d

Ja särskilt verbal är inte L, han eldar snarare på allt så de kommer sluta i katastrof med de två om de har en agenda. Jag förstår varför soc satte skyddad adresss på ena barnet iaf.

Men just nu alla som han tror sig hjälpa gör de för egen vinning, inte tanten på Öland men de flesta av LVU fallen utnyttjar hela situationen av T. Jag vet faktiskt bara några få som aldrig bett T om hans hjälp eller sagt att de inte vill ha den men som däremot hjälpt T.

Jag har aldrig bett om hans hjälp däremot har jag själv gett han massa information och råd, men aldrig bett om något och behöver ingen hjälp. Jag ville bara hjälpa med den erfarenhet och kunskap jag fått i livet. Jag har hoppats ifrån start att detta skulle bli en seriös förändring dåden lilla grupp som har hjälpt tidigare och varit inom detta område i många printer orkat driva saken. Finns många viljor men inte förmåga eller drivkraft där var Tom perfekt ifrån början av det hela. Men de som varit insatta i flera år har lärt sig vad man kan göra inte får el ska göra. De har lärt sig av allt genom åren vad som fungerar och vad som blir rättshaverist uttryck. Så återigen står djurägare emot LS i samma lilla grupp med 0 seriös uppmärksamhet från utomstående. Mycket svårt problem att få förändring på.
2022-12-14, 16:49
Medlem
Citat:

Vad är ett normalt friskt samtal? Nyfiken på vad du menar
2022-12-14, 17:08
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ja särskilt verbal är inte L, han eldar snarare på allt så de kommer sluta i katastrof med de två om de har en agenda. Jag förstår varför soc satte skyddad adresss på ena barnet iaf.

Men just nu alla som han tror sig hjälpa gör de för egen vinning, inte tanten på Öland men de flesta av LVU fallen utnyttjar hela situationen av T. Jag vet faktiskt bara några få som aldrig bett T om hans hjälp eller sagt att de inte vill ha den men som däremot hjälpt T.

Jag har aldrig bett om hans hjälp däremot har jag själv gett han massa information och råd, men aldrig bett om något och behöver ingen hjälp. Jag ville bara hjälpa med den erfarenhet och kunskap jag fått i livet. Jag har hoppats ifrån start att detta skulle bli en seriös förändring dåden lilla grupp som har hjälpt tidigare och varit inom detta område i många printer orkat driva saken. Finns många viljor men inte förmåga eller drivkraft där var Tom perfekt ifrån början av det hela. Men de som varit insatta i flera år har lärt sig vad man kan göra inte får el ska göra. De har lärt sig av allt genom åren vad som fungerar och vad som blir rättshaverist uttryck. Så återigen står djurägare emot LS i samma lilla grupp med 0 seriös uppmärksamhet från utomstående. Mycket svårt problem att få förändring på.
Tack för ett utförligt svar.

Man kan undra samma sak med denna Sof*a? Eller kämpar hon också för ett gäng självömkande egoister som gärna hugger henne i ryggen och ej hjälper henne när hon behöver hjälp? Vad tror du?
2022-12-14, 17:49
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:

Det är fortfarande inget sjuk/verklighetsfrånvarande i sanningen som Tom säger det är sant de han säger om LS, däremot har jag sett och läst och har förstått att LS gjort 1 kontroll som sedan kompletterats och sedan lagts ned. Så nej jag håller inte med om att de varit längre trakassserier på pappan/familjen men den enda som kan intyga på att de känndes som trakassserier

Om det känns som trakasserier när det handlar om 1 kontroll som sedan lagts ner, och man ältar dessa upplevelser i flera års tid så har man förmodligen någon form av problem/trauma som behöver bearbetas, ev med professionell hjälp. Förstår helt aversionen mot LS och deras i många fall obegripliga regler och tolkningar men objektivt sett så är inte en kontroll med anmärkning trakasserier.

Det verkar ha utvecklats till någon slags förföljelsemani hos flera av de här personerna och de eldar på varandra. Inte alls ovanligt att man lider av den typen av paranoia, särskilt mot myndigheter som utövar kontroll och har makt. Inte sällan rör det sig då om en psykiatrisk problematik som är högst behandlingsbar och det är väl det som är så tragiskt att det inte behandlas. Istället eskalerar och eskalerar det tills liv blir förstörda.
& det ÄR såklart ett trauma att bli fråntagen sina barn eller djur, eller att hotas med det (oavsett om hotet är inbillat eller reellt) så inte konstigt att man kan behöva stöd för det.
Senast redigerad av Daria.M 2022-12-14 kl. 17:52.
2022-12-14, 17:51
Medlem
Psykiatrin väntar nog så att alla tokfransar ska samlas ihop runt Tom, så är det enkelt att bara samla in dom på en gång. På samma sätt som man fångar getingar med en sockerbit.

När man läser vad flera skriver så är dom ju helt bortom all räddning.
2022-12-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Om det känns som trakasserier när det handlar om 1 kontroll som sedan lagts ner, och man ältar dessa upplevelser i flera års tid så har man förmodligen någon form av problem/trauma som behöver bearbetas, ev med professionell hjälp. Förstår helt aversionen mot LS och deras i många fall obegripliga regler och tolkningar men objektivt sett så är inte en kontroll med anmärkning trakasserier.

Det verkar ha utvecklats till någon slags förföljelsemani hos flera av de här personerna och de eldar på varandra. Inte alls ovanligt att man lider av den typen av paranoia, särskilt mot myndigheter som utövar kontroll och har makt. Inte sällan rör det sig då om en psykiatrisk problematik som är högst behandlingsbar och det är väl det som är så tragiskt att det inte behandlas. Istället eskalerar och eskalerar det tills liv blir förstörda.
& det ÄR såklart ett trauma att bli fråntagen sina barn eller djur, eller att hotas med det (oavsett om hotet är inbillat eller reellt) så inte konstigt att man kan behöva stöd för det.

Man måste förstå att större delen av Toms entorage är kroniskt rättshaverister. Moonshine är ett tydligt exempel på detta. Han tror att han hjälper Tom genom att elda på med tokigheterna. Titta bara på hur Moonshine försöker att bygga upp en mytbild av mig i denna tråd. Han fantiserar duktigt och tror på vad han skriver. Inget av det han skriver passar dock in på mig dock.

För att återgå till Tom, så har jag tittat närmare på hans FB vänner. Flera kända personer med koppling till vårt grannland i Öster som nu är i Ukraina och får på nosen är vänner med Tom. Jag tror inte att han fattar detta, eller att han fattar att dom leker med honom genom att sprida desinformation som Tom gladeligen sprider vidare på sina plattformar.. Svårt att förstå att Tom inte lärt sig något om detta som underofficer. Men det går kurser hos Myndigheten för psykologiskt försvar som Tom och hans anhängare kunde gå. Dom får nog grupprabatt.

Jag skulle tro att det är vettigt att hålla ett öga på Moonshine och verkligen granska hans källor. Kan han fantisera ihop en story om någon radom person på Flashback och outa denna utan att tänka sig för, så är det någonting som är mycket fel med Moonshine. JAg lär nog få anledning att följa upp denna herre ytterligare efter detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in