2022-12-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ditt exempel är inte olagligt.
Däremot är det olagligt för dig som sjuttioåring att vara med fjortonåringen dagen innan hon fyller femton.
Och det är bra.
Du bör skämmas och andra bör veta om du söker barn och unga.
Du är lika äcklig oavsett om det är dagen innan eller dagen efter.

Jag? Konstigt hur du läser vad jag skrivit.
Citera
2022-12-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvavitae
Fel av mig, tänkte på diagnostisering om pedofili av yngre individer. Däremot anses de inte rimligt att döma en 16 åring för våldtäkt av barn om partnern är 14, och därför blir inte åtalad.

Nä, precis. Lite otydlig lag. Men sunt förnuft kan som tur var segra också ibland.

Men vid sjutton börjar det nog bli kritiskt, beroende på hur någon anmälare upplevt det hela. Då blir det nog våldtäkt av barn. Men här är det sjuka att väntar du ut några dagar och 14-åringen blir 15 så kan du vara hur gammal som helst och det blir lagligt. Alltså från våldtäkt av barn till att det är lagligt på bara några dagar.

Smarta gäddor som söker kontakt med en 14-åring istället för en 15 åring.

Sen tror jag inte gäddor får kontakt med 14-15 åringar, nåt undantag finns väl. Så att förstöra en människas liv, och förstöra för dennes barn och anhöriga för att luras att en 14-åring skulle vara intresserad av dom är lite väl hårt kan jag tycka. Särskilt när den skumma lagen gör det lagligt några dagar senare att vara med hen.
Citera
2022-12-14, 10:30
Medlem
Den senaste ”kranbilsgäddan” som bestämt träff med en 14-årig pojke på någon sex-chatt, yrade först om toabesök och försökte slingra sig med att han bara skulle varna pojken.

Den har vi hört förr.

Däremot såg det nästan ut som om han skulle börja skratta när Dumpen hänvisade till att dom skulle kontakta hans arbetsgivare och hur han hade tid att smita från jobbet för att våldta ett barn.

Gäddan ser ut att vara egenföretagare.

Om gäddan har familj, då kan väl den biten bli jobbigare än Dumpens kontakt med arbetsgivaren?

Dumpen brukar hävda faran med gäddor som kan träffa på barn att våldta i sitt jobb.

Därför kontaktar dom arbetsgivaren och berättar om gäddans aktiviteter.

Vem vill ha en gädda med kranbil på uppdrag i trädgården om ens barn är hemma själva?

Finns rebus på ”kranbils-Ivan” så att man kan bli varnad om företag man inte ska anlita?
Citera
2022-12-14, 11:48
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Jag? Konstigt hur du läser vad jag skrivit.
Lustig invändning när du i nästa inlägg ömmar för gäddorna.
Citera
2022-12-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ja precis! Detta är Flashbacks ryggrad, att människor får uttrycka sina egna åsikter!

Du tycker säkert att alla måste hålla med dig men det är tur att såna som jag finns så att du kan få ett wake-up call. Vad jag personligen har för religion är verkligen helt OT i tråden, skärp dig.

Patrik tänder på 40 år yngre tjejer, detta är faktum. Sara är psykiskt sjuk. Adressera det istället!

Ni slänger pengarna i sjön. Riktiga peddos åker fast i olika polisrazzior. Dumpen är bara vidriga och gottar sig i att känna sig nyttiga när de förstör familjers liv för att någon chattat. De provocerar ju fram det brott som de hänger ut folk för.

Det är som om jag skulle gå runt med kokain och "sälja in det" billigt. Sen när folk hugger på erbjudandet ringer man hans familj och säger att han är en knarkare och ringer arbetsgivaren och hotar med media om han inte får sparken. Det är ju ren brottsprovokation. Borde vara olagligt.

Vilken 14-åring vet inte att det finns äckel där ute? Dumpen sparkar in öppna dörrar och vill ha pengar för det.

Vad har det att göra med att det är lagligt för vuxna att grooma barn eller sälja någons barn eller inneha eller sprida sexualsadistiska filmer där man plågar barn?
Citera
2022-12-14, 12:34
Bannlyst
A primary strategy in Game Theory 101—eliminate potential rivals whom you cannot compete with by taking them off the board. In this case by helping to legislate penalties so draconian that most men steer well clear of women under 18, no matter how much they lust after them.

Detta är med all sannolikhet anledningen till varför många vill att dumpen ska finnas och att lagar emot sexuellt umgänge med tonåringar ska existera.95 % av de uthängda söker sig till tonåringar.
Citera
2022-12-14, 12:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad har det att göra med att det är lagligt för vuxna att grooma barn eller sälja någons barn eller inneha eller sprida sexualsadistiska filmer där man plågar barn?
Ja det med stor åldersskillnad har ganska mycket med varandra att göra, en gradskillnad är det i och för sig. Det Patrik gör är visserligen lagligt, men lika väl ett utnyttjande.

Han utnyttjar sitt kändisskap att få flickebarnsöta troféer. Han köper sig ungflickor med sin status, yngre än hans dotter, och just det att de är i sin dotters ålder är tabu i Sverige.

Hur troligt är det att stadsminister eller andra på höga poster skulle kunna ha sitt ämbete om de gjorde som Patrik och dejtade sina barns kompisar.
Citera
2022-12-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Detta är en central del av hela diskussionen och viktigt att fastslå, så tack för det. Men varför anser du att den virtuella världen är separat från den fysiska? Det är väl snarare att betrakta som en förlängning. Visst är det ofta mer vilda västern på nätet, där man tror sig vara mer eller mindre anonym, men det kanske är i den typen av sammanhang din sanna karaktär testas som mest. De flesta använder inte sin anonymitet till att försöka våldta barn då de inte har det i sig. Så varför döma efter olika måttstockar? Fysiska beslut kan få allvarliga fysiska konsekvenser och livet kan raserar som följd av detta, så är det, så varför borde samma beslut i digital form inte leda till att livet potentiellt rasar samman på samma sätt?
Skillnaden för mig ligger i den ofrivilliga, breda exponeringen där alla gäddor dras över en kam.
Vi har en tendens att överdriva online. Förhålla oss till andra människor på ett annat sätt än i den fysiska världen. Den här tråden är ett perfekt exempel. I fallet med gäddorna så följs ofta principen "hsn sa att han ville, alltså är han pedofil". Det finns en lång rad möjliga beteendestörningar som kan ligga bakom varje gäddas agerande. Vi vet helt enkelt inte.
Citera
2022-12-14, 13:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Nä, precis. Lite otydlig lag. Men sunt förnuft kan som tur var segra också ibland.

Men vid sjutton börjar det nog bli kritiskt, beroende på hur någon anmälare upplevt det hela. Då blir det nog våldtäkt av barn. Men här är det sjuka att väntar du ut några dagar och 14-åringen blir 15 så kan du vara hur gammal som helst och det blir lagligt. Alltså från våldtäkt av barn till att det är lagligt på bara några dagar.

Smarta gäddor som söker kontakt med en 14-åring istället för en 15 åring.

Sen tror jag inte gäddor får kontakt med 14-15 åringar, nåt undantag finns väl. Så att förstöra en människas liv, och förstöra för dennes barn och anhöriga för att luras att en 14-åring skulle vara intresserad av dom är lite väl hårt kan jag tycka. Särskilt när den skumma lagen gör det lagligt några dagar senare att vara med hen.
En flicka, tror det var 17 låg med pojke tror 14, då skrevs i dom att det inte kan ha varit i lagstiftarens intentioner att flickan skulle dömas. Men om det var den lilla åldersskillnaden, eller att det var flickan som var den äldre som inte var lagstiftarens intentioner, eller att det var pojken som ju tog initiativet. Det fick vi inte veta.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2022-12-14 kl. 13:06.
Citera
2022-12-14, 13:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Nåt jävla fel är det på Patrik Sjöberg trots allt, om han gör sig dum eller bara är allmänt korkad och inte lyssnar. Hörde senaste avsnittet av dumpenpodden och slås av hur dåligt själv Sjöberg är påläst.

När han ångar upp sig angående Janne Josefsson och nämner honom som rödvins bolsjevik säger bara lite hur han vet och hur fördomsfull själv är, att jobba på Svt så är man vänster enligt Sjöberg, hade han läst på lite och hört på om Janne Josefsson politiska hemlandskap hade han vetat att Janne är folkpartist (som det hette då).

Hur han under studietiden argumenterade med studenter som kom från välbärgade familjer och byte tillhörde vänsterrörelser.

Sedan att Sjöberg umgås med sk vänner som är med i HA säger väl det mesta om hans värderingar och hur beskyddande av barn han är, HA har gjort livet surt för många familjer med barn.

Vem fan hade inte blivit rädd för HA om dom dykt upp och haft heltäckande mössa?? Dessutom är väl inte Thomas Möller Guds bästa barn heller så hans vittnesmål ska man inte ta på allvar.

Tänk, förut spydde han galla på Dalademokraten, sedan Gävle Arbetarbladet följt av ETC och de var vänster kommunister och allt kring det. Nu är de DN som är nästa offer för Sjöbergs raseri och man kan ju inte skylla på DN för och vara "vänster" heller. Naturligtvis skulle ju även presstödet redovisas på dumpen och även dras in tycker man, synnerligen när man skriver negativt på Dumpen, sedan att alla tidningar i Sverige har presstöd verkar Dumpen missat.

För att Sjöberg ska ha rätt måste alla andra ha fel, då gäller det även poliser och åklagare.
Sjöberg har alltid fått sin stjärt slickad tidigare, och kan inte ta att alla inte längre gör det.
Citera
2022-12-14, 13:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En flicka, tror det var 17 låg med pojke tror 14, då skrevs i dom att det inte kan ha varit i lagstiftarens intentioner att flickan skulle dömas. Men om det var den lilla åldersskillnaden, eller att det var flickan som var den äldre som inte var lagstiftarens intentioner, eller att det var pojken som ju tog initiativet. Det fick vi inte veta.
Du får ju länka till domen så vi andra kan läsa vad som står.
Din förmåga att tolka ger jag inte mycket för.
Citera
2022-12-14, 13:40
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Skillnaden för mig ligger i den ofrivilliga, breda exponeringen där alla gäddor dras över en kam.
Vi har en tendens att överdriva online. Förhålla oss till andra människor på ett annat sätt än i den fysiska världen. Den här tråden är ett perfekt exempel. I fallet med gäddorna så följs ofta principen "hsn sa att han ville, alltså är han pedofil". Det finns en lång rad möjliga beteendestörningar som kan ligga bakom varje gäddas agerande. Vi vet helt enkelt inte.
Vi är inte intresserade av vilka ursäkter gäddorna har.
Vi anser att barnens rätt att lämnas ifred går före deras rätt att tillfredsställa sig.
Dumpen hänger inte ut folk i den här tråden.
Dumpen presenterar gäddorna på sina sidor och där är det gäddornas agerande som styr hur dom framställs.
Skriv inte snusk skicka inte kukbilder och stäm inte träff om du tycker det är mer än du kan stå för offentligt.
Du avgör själv hur uthängningen ser ut och om det blir någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in