2022-12-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ja och det är märkligt.
Femtonåringar är fortfarande barn.
Det borde vara högre åldersgräns för att skydda barn från vuxna.

Ännu märkligare blir det när man tänker att det är olagligt för en som på dagen fyllt 15 har sex med en som är 14 och dagen efter fyller 15.

Jag tror såklart knappast det hade blivit nåt av det, men ska man hårdra det så är lagen så.

Men en 70 årig gubbe. Nema problema.
Citera
2022-12-14, 00:14
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Ännu märkligare blir det när man tänker att det är olagligt för en som på dagen fyllt 15 har sex med en som är 14 och dagen efter fyller 15.

Jag tror såklart knappast det hade blivit nåt av det, men ska man hårdra det så är lagen så.

Inom fyra års åldersskillnad så gäller inte byxmyndigheten ifall att en är myndig.
Citera
2022-12-14, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvavitae
Inom fyra års åldersskillnad så gäller inte byxmyndigheten ifall att en är myndig.

Så du menar att en 15-åring få ha sex med en 11-åring?
Citera
2022-12-14, 00:31
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Så du menar att en 15-åring få ha sex med en 11-åring?

Fel av mig, tänkte på diagnostisering om pedofili av yngre individer. Däremot anses de inte rimligt att döma en 16 åring för våldtäkt av barn om partnern är 14, och därför blir inte åtalad.
Citera
2022-12-14, 02:08
Medlem
Nobelstiftelsens avatar
Jag tror anhängare av dumpen är utsatta för grupptryck. Man ser upp till världsmästaren Sjöberg. respekt liksom. Så måste man tycka. Nollan Jan Emanuel hade väl också nått semi-officiellt sliskigt finger med i spelet. Alltså råttor skaffa er ett liv.
Citera
2022-12-14, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob999
Gädda 173. Vilken är arbetsgivaren, är det Dahl Sverige AB eller Avlopps….nånting?

Har vi rebus på gäddan Ivan den förskräcklige eller nån som vet namn?
Citera
2022-12-14, 03:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Ditt exempel är inte olagligt.
Däremot är det olagligt för dig som sjuttioåring att vara med fjortonåringen dagen innan hon fyller femton.
Och det är bra.
Du bör skämmas och andra bör veta om du söker barn och unga.
Du är lika äcklig oavsett om det är dagen innan eller dagen efter.
Citera
2022-12-14, 04:41
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nobelstiftelsen
Jag tror anhängare av dumpen är utsatta för grupptryck. Man ser upp till världsmästaren Sjöberg. respekt liksom. Så måste man tycka. Nollan Jan Emanuel hade väl också nått semi-officiellt sliskigt finger med i spelet. Alltså råttor skaffa er ett liv.
Jag tror man kan vara anhängare av Dumpens arbete utan att behöva gilla personen Patrik Sjöberg. Det är inte vad han är eller har varit som är intressant, utan vad han gör idag.
Citera
2022-12-14, 04:42
Medlem
Nobelstiftelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Jag tror man kan vara anhängare av Dumpens arbete utan att behöva gilla personen Patrik Sjöberg. Det är inte vad han är eller har varit som är intressant, utan vad han gör idag.
Fast jag gillar Sjöberg men inte det han gör. Han verkar ha stor humor och vara en ganska bra journalist trots allt.
Citera
2022-12-14, 08:38
Medlem
Reflekterat över en sak i de flesta fångsterna. Varför låter de inte gäddorna prata till punkt när de ställer en fråga? Det ska alltid avbrytas och slängas in massa tjat och vad som står i loggarna hela tiden.

Jag förstår att vad gäddan än säger så hjälper det inte, vilket är helt rätt, men tycker ändå att de ska få prata till punkt. Efter det så kan de tas ut på baksidan och .........
Citera
2022-12-14, 09:02
Medlem
Nåt jävla fel är det på Patrik Sjöberg trots allt, om han gör sig dum eller bara är allmänt korkad och inte lyssnar. Hörde senaste avsnittet av dumpenpodden och slås av hur dåligt själv Sjöberg är påläst.

När han ångar upp sig angående Janne Josefsson och nämner honom som rödvins bolsjevik säger bara lite hur han vet och hur fördomsfull själv är, att jobba på Svt så är man vänster enligt Sjöberg, hade han läst på lite och hört på om Janne Josefsson politiska hemlandskap hade han vetat att Janne är folkpartist (som det hette då).

Hur han under studietiden argumenterade med studenter som kom från välbärgade familjer och byte tillhörde vänsterrörelser.

Sedan att Sjöberg umgås med sk vänner som är med i HA säger väl det mesta om hans värderingar och hur beskyddande av barn han är, HA har gjort livet surt för många familjer med barn.

Vem fan hade inte blivit rädd för HA om dom dykt upp och haft heltäckande mössa?? Dessutom är väl inte Thomas Möller Guds bästa barn heller så hans vittnesmål ska man inte ta på allvar.

Tänk, förut spydde han galla på Dalademokraten, sedan Gävle Arbetarbladet följt av ETC och de var vänster kommunister och allt kring det. Nu är de DN som är nästa offer för Sjöbergs raseri och man kan ju inte skylla på DN för och vara "vänster" heller. Naturligtvis skulle ju även presstödet redovisas på dumpen och även dras in tycker man, synnerligen när man skriver negativt på Dumpen, sedan att alla tidningar i Sverige har presstöd verkar Dumpen missat.

För att Sjöberg ska ha rätt måste alla andra ha fel, då gäller det även poliser och åklagare.
Citera
2022-12-14, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är enbart din åsikt och din teori. Men du tror också på gamla övesättningsmorfade sagor från mellanöstern så...
Ja precis! Detta är Flashbacks ryggrad, att människor får uttrycka sina egna åsikter!

Du tycker säkert att alla måste hålla med dig men det är tur att såna som jag finns så att du kan få ett wake-up call. Vad jag personligen har för religion är verkligen helt OT i tråden, skärp dig.

Patrik tänder på 40 år yngre tjejer, detta är faktum. Sara är psykiskt sjuk. Adressera det istället!

Ni slänger pengarna i sjön. Riktiga peddos åker fast i olika polisrazzior. Dumpen är bara vidriga och gottar sig i att känna sig nyttiga när de förstör familjers liv för att någon chattat. De provocerar ju fram det brott som de hänger ut folk för.

Det är som om jag skulle gå runt med kokain och "sälja in det" billigt. Sen när folk hugger på erbjudandet ringer man hans familj och säger att han är en knarkare och ringer arbetsgivaren och hotar med media om han inte får sparken. Det är ju ren brottsprovokation. Borde vara olagligt.

Vilken 14-åring vet inte att det finns äckel där ute? Dumpen sparkar in öppna dörrar och vill ha pengar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in