Citat:
Ursprungligen postat av
redrik.feinfeldt
Skulle jag gissa handlar yttre tjänst i hennes fall om att följa med spaningspatruller ut i deras jobb att kartlägga gängkriminella. Nog mycket sittande i bil där Linda ställer många frågor och någon svarar.
Du har en poäng

Tack ”redrik”
Och du har också en poäng:
Jag lurades av bilden i DN, där hon ser ut att fotpatrullera med en biffig manlig polisman, till att tro att det är vad hon gör på dagarna.
Givetvis kan det vara så att hon ingår i spaningspatruller. Möjligen i en civil bil, till och med? Det är inget man lägger upp på foto.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antoinette
Det må väl ha hänt, men ska man verkligen skammas för att man har sökt ett jobb där det finns bättre meriterade? Det är ju anställande chefs uppgift att sålla bland kandidaterna, inte den sökandens. När jag söker jobb brukar jag iaf inte kolla vilka andra som sökt bara för att vara helt säker på att vara den som är bäst kvalificerad, det är liksom chefens jobb att göra det. I detta fall Löfvings då.
Nej, det är ju inte den sökandes uppgift att ”sålla bland kandidaterna”, hur skulle det se ut?
Men du medger alltså att det fanns bättre meriterade här.
Att det är Löfvings förtjänst att hon ändå valdes tycks alla vara överens om, så man behöver inte slå in öppna dörrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
feemaxxx
Linda har sagt att hon är jurist, civilekonom och polis. Även om inte alla titlar är skyddade så ska man i praktiken, om man inte är en svindlare ha
1. En Civilekonomexamen, 4års heltidstudier
2. En Juristexamen tar 4.5års heltidsstudier
Om inte jag har fel kan man tillgodorökna sig kursen mellan dessa två examen och därmed få ner den totala tiden. Hur mycket vet jag inte, men det torde röra sig om 1-2 år. Iallafall vore det lätt för Linda att säga från vilka lärosäten hon har examina.
3. Utbildad polis. Nu har visst Linda gått några kurser och därmed tillskansas sig titeln polis. Det borde redogöras exakt vad Lindas "studiegång" till polis ser ut. Är den officiell som även jag kan göra, eller är det ngn som stakat ut en gräddfil just för Linda?
Hon lär väl åtminstone ha gått deras vapenträning. Men i övrigt skulle det vara intressant att veta.