2022-12-14, 07:59
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Frågan är om ÖB kan visa sig offentligt ihop med Linda, utan att folk börjar ifrågasätta hans omdöme.
Ifrågasätta omdömet hos en fjant som struttar runt i pridetåget? Nä vet du vad 😡
Citera
2022-12-14, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Jag tänker samma sak, gubben byden ser ut som en 80-åring. Vilket bevisar att ludret endast har honom som klätterställning i sitt fnaskande mot toppen.

Bildbevis: https://www.svt.se/nyheter/forsvaret-ob-s-relation-med-linda-staaf-inte-dold

Jamen helvete, ingen 45 åring tar den gamla 80-åriga gubben. Äkta knulla sig till toppen.
Men hur fan tänker gubbarna, fattar de inte att hon är en golddigger som byter gubbe efter gubbe med sperma fortfarande rinades från mungipan.

Vem skriver boken (GW?) och när kommer filmen. Vilket drama!
Senast redigerad av bridge 2022-12-14 kl. 08:06.
Citera
2022-12-14, 08:06
Medlem
Efter avslöjandena kring den privata relationen mellan Staaf och hennes dåvarande chef Mats Löfving uppger Försvarsmakten att förhållandet mellan Bydén och Staaf har säkerhetsprövats.

https://www.expressen.se/nyheter/linda-staafs-relation-med-ob-har-sakerhetsprovats/#:~:text=Efter%20avsl%C3%B6jandena%20kring%20den%2 0privata%20relationen%20mellan%20Staaf%20och%20hen nes%20d%C3%A5varande%20chef%20Mats%20L%C3%B6fving% 20uppger%20F%C3%B6rsvarsmakten%20att%20f%C3%B6rh%C 3%A5llandet%20mellan%20Byd%C3%A9n%20och%20Staaf%20 har%20s%C3%A4kerhetspr%C3%B6vats.%C2%A0

Vad innebär det egentligen när en relation har säkerhetsprövats och vad är det som man faktiskt undersöker och kollar upp i detta fallet..?
Citera
2022-12-14, 08:09
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Men vad ligger bakom att Staafhistorien briserar i media just nu? Tänker på att hon ju fick den där chefspositionen på NOA redan 2015.
2015 (till 2018) började väl Dan Eliasson som rikspolischef och startade sin omorganisation, start av NOA m.m. en turbulent tid. 2018 tillsattes Anders Thornberg på posten, han ärvde nog rätt mycket strul i ledningen som vi nu ser delar av men som tidigare SÄPO-chef borde han haft full koll på vad han gav sig in på tycker man
Citera
2022-12-14, 08:10
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kanske pga hennes nya jobb på JD? Som hon tydligen inte får längre. Nån kanske inte ville att hon skulle få det och briserade bomben.

Alternativt att nån fått nog och vill få bort Löfving och offrar Staaf för det ändamålet.
Ja, det låter vettigt. Vi har också nyligen fått en ny regering som förhoppningsvis inte har några lojaliteter till den högsta polisledningen och därför kan agera ( om jag ska vara optimistisk).
Citera
2022-12-14, 08:11
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Troligen info som Ryssen fått att eskalera, eller en hämnd ifrån de Iranska bröderna.
Vi har ett tjugotal utländska makter som spionerar och infiltrerar vårt land.
Det är nog betydligt värre än vad vi kan tänka oss.

Skulle tro att USA och CIA har tröttnat på Sveriges läckande hål. Gissar att NATO-ansökan gjort att de tipsat oss om de värsta säkerhetsriskerna och spionerna. Att Säpo och Thornbergs handgångna skulle hittat detta inser de flesta är otroligt. Iranska spionbröder och ett ryskt spionkarriären på samma år, tacka CIA!

Säkerhetsrisken Linda Staaf åker med i bara farten. Alla som doppat i hennes syltburk är säkerhetsrisker och måste ränsas ut, även Thornberg som verkar vilja sopa allt under mattan.
Citera
2022-12-14, 08:12
Medlem
[quote=bridge|82751451]Jamen helvete, ingen 45 åring tar den gamla 80-åriga gubben. Äkta knulla sig till toppen. /QUOTE]

Som kvinna håller jag inte riktigt med där. Här är en bild där han ser rätt bra ut. Antar att han ca 60.
https://www.expressen.se/nyheter/micael-byden-finns-inget-enkelt-avslut-pa-kriget-i-ukraina-/

Linda gillar definitivt män med makt och uniform. Möjligen har hon sett till att dra fördel av dessa i sin karriär, men jag tror inte att det är bara därför hon haft relationer med dem.många kvinnor dras till dessa typer av män. Självförtroende/makt kan vara sexigt.
Senast redigerad av Laternan 2022-12-14 kl. 08:15.
Citera
2022-12-14, 08:15
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Skojar du? Sverige är moraliskt bankrutt, precis som USA ; https://www.friatider.se/usas-chef-slutforvaring-av-karnbransle-sparkas-efter-stoldatal

Skojar du?

I USA blev nyss en gift general med barn sparkad ur tjänst sedan han hade fått ihop det med en yngre kvinnlig journalist.

I USA accepteras inte otrohet hos höga militärer. Anställda militärer får inte heller knulla varandra. Kanske något för Sveriges militär och polis?
Citera
2022-12-14, 08:22
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Tror hon drog det kortet minst sex ggr.
Väldigt mycket kvinna i den intervjun, alltså vokabulärt.
Sen måste jag erkänna att jag gillade stövlarna. Fy mig...

Ja det var ett dåligt försök till försvar där meningen "Jag som kvinna" var andemeningen på hela intervjun. Men bra att stövlarna va på i vart fall, du är inte ensam om att tycka om dem, och självklart vet hon om det.
Citera
2022-12-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kanske pga hennes nya jobb på JD? Som hon tydligen inte får längre. Nån kanske inte ville att hon skulle få det och briserade bomben.

Alternativt att nån fått nog och vill få bort Löfving och offrar Staaf för det ändamålet.

Tror det blossat upp igen av flera anledningar.
Dels så avslöjades det i somras att Staaf och ÖB har en relation samt att Staaf är på väg till JD.
Samtidigt har den mycket skicklige grävande journalisten Michael Syren börjat gräva i detta.
Och när han kör igång så dissikeras allt ner på molekylnivå.
Varför han fått/tagit detta uppdrag kan man ju spekulera i.
Skulle tippa på att när han börjat gräva i detta så har det kommit fram mer och mer smaskig information från anonyma källor inom polisen/säpo.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/jag-tror-att-det-har-ar-valdigt-dalig-for-polisen/
https://www.expressen.se/av/michael-syren/

Det finns bara ett utfall på detta.
Att byta ut delar av ledningen. Ju mer information som kommer ut så blir detta ett självspelande piano.
Citera
2022-12-14, 08:26
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
[quote=Laternan|82751501]
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Jamen helvete, ingen 45 åring tar den gamla 80-åriga gubben. Äkta knulla sig till toppen. /QUOTE]

Som kvinna håller jag inte riktigt med där. Här är en bild där han ser rätt bra ut. Antar att han ca 60.
https://www.expressen.se/nyheter/micael-byden-finns-inget-enkelt-avslut-pa-kriget-i-ukraina-/

Linda gillar definitivt män med makt och uniform. Möjligen har hon sett till att dra fördel av dessa i sin karriär, men jag tror inte att det är bara därför hon haft relationer med dem.många kvinnor dras till dessa typer av män. Självförtroende/makt kan vara sexigt.
Det är ju så. Lika säkert som att män gillar unga storbystade flickor med tajta rövar så går kvinnor igång på pengar och makt. Det är inget konstigt, evolutionen har gjort det så eftersom det är fördelaktigt.
Citera
2022-12-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Frågan är om ÖB kan visa sig offentligt ihop med Linda, utan att folk börjar ifrågasätta hans omdöme.

Inga problem, detta är Sverige och han är sk ÖB. Han kan utan större svårigheter offentligt trippa fram i sin rosa HBTQ-certifierade karnevalkjol och hålla säkerhetsrisken aka bimbon i handen. Det är ju i Sverige, landet med den osnutne Kristersson som statsminister detta händer så sluta inbilla dig att någon i ledande ställning kan definiera begreppet omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in