Citat:
Ursprungligen postat av
yesterdayman
Matiné idag: SVT1 kl 15.55
LINDA KOMMENDERAR
Svensk långfilm från 2022.
Huskorset Linda kommer till en ung, trångbodd polisfamilj med tre barn.
Med sitt goda hjärta, riviga sätt och mycket skinn på näsan löser hon
de flesta av familjens små vardagsproblem.
Regi: Micael Bygdén
I rollerna: Linda Staaf, Mats Löfving mfl.
HD. Textat sidan 199
Ser fram emot fler filmer!
Citat:
Ursprungligen postat av
Bryssel2009
Är Linda Staaf polisanmäld för olaga vapeninnehav?
Linda Staaf fick ett tjänstevapen när hon blivit underrättelsechef.
Detta trots att hon saknade behörighet att använda vapen, skriver Dagens Nyheter.
Dåvarande Noa-chefen Mats Löfving undertecknade beslutet.
Mats Löfving undertecknade ett beslut om att ge underrättelsechefen Linda Staaf ett tjänstevapen – trots att hon saknade behörighet, rapporterar Dagens Nyheter.
Frågan hade utretts två gånger inom polisen och båda gångerna konstaterade man att hon inte var behörig.
Men ändå fick hon behålla vapnet, eller ..? Vilken idé var det då att utreda frågan?
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Hon vill kanske visa för ÖB att han inte kan ta henne för given och att hon är i en klass över honom. Jag menar det är inga som diskuterar hans kläder och utseende. Kanske han är lite undergiven? Kanske han är en "cuck" som ni säger här på FB?
Vad har barnen med det att göra? Får inte kvinnor med barn ha klänning? Vilken 1800-talsmoral är detta?
Det är visst många som har diskuterat och hånat ÖB:s utseende (”benrangel”, osv.), har du missat allt det? Sen är ju detta en tråd om just LS. Hans kläder har kanske inte funnits anledning att kommentera?
Din fråga ”Får inte kvinnor med barn ha klänning?” är lika tröttsam som LS:s dragande med kvinnokortet. Jo, vi - inklusive Linda Staaf själv - får givetvis ha vilka kläder vi vill. Men om man väljer att visa sig med hårdblonderat utslaget hår, kraftig makeup och en kjol som glider upp på halva låren, då får man också acceptera att många har fördomar och kommer att betrakta en på ett visst sätt. Man kanske inte ens blir tagen på allvar.
Det borde en förment intelligent person som hon vid närmare 50 års ålder ha insett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antoinette
Så när du söker jobb så kollar du på vad som står i texten och om du inte uppfyller allt till punkt och pricka, så tänker du - nääää, det är nog bäst om nån bättre lämpad får jobbet? Istället för att låta den som anställer bedöma den saken?
Intressant taktik, jag tänker nog personligen inte testa den när jag söker jobb 😉
Jag har själv jobbat på en personalavdelning och det var ingen som hade någon större respekt för sökande som inte uppfyllde flera av de uttryckliga skall- och börkraven. Det kändes snarast lite desperat eller åtminstone korkat att skicka ansökningar där man borde ha begripit bättre. Därmed inte sagt att det alltid måste överensstämma till 100 % men i LS var det flera, viktiga punkter som hon saknade.
Men visst, sök du bara jobb till höger och vänster, meriterad eller ej spelar ingen roll. Vem vet, du kanske också får napp och landar ett kvalificerat jobb med 70 papp i månaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Om hon är anställd på felaktiga grunder så kan hon ju förlora de befattningarna; men det är ju cheferna som anställt henne som gjort fel. Om du får ett bra jobb tackar du ju ja även om du inte har rätt skola för det. De har gjort dubbelt fel genom att ha en relation med en underordnad och att anställa henne fast de vet att hon inte var den mest meriterade av de sökande. ÖB räknas väl inte dit då han jobbar på en annan myndighet?
Om hon blivit anställd på felaktiga grunder - vilket vi inte vet - och det åtminstone delvis kan hänföras till att hon har ljugit om sina meriter, då - vilket vi inte heller vet, skulle det då göra någon skillnad?
Citat:
Ursprungligen postat av
RabiatBitch
Sökte precis där efter min egen c-uppsats från mitten av 2000-talet, men fanns inte. Misstänker att endast uppsatser från programmen registreras, inte om man läst fristående kurser och plockat ihop sin egen fil/mag kand.
Mina uppsatser finns inte heller, såg jag nyss, då från program men inte just från Stockholms uni.
Skulle det inte gå att vända sig till Norrköpings tingsrätt och fråga om hon gjort sin notarietjänst där? I så fall har hon åtminstone talat sanning om att hon är tingsmeriterad och därmed bevisas indirekt också att hon har en svensk jur kand.
Om hon har varit skattejurist (eller vad hon nu var) på Deloitte är det också ett bevis på att hon har en tillämplig examen i bagaget.